Sorprenent comportament captat en vídeo: opòssum trau les caparres del cap d’un cérvol

Un opòssum ajuda un cérvol

Un opòssum o sariga es menja les caparres del cap d’un cérvol | FACEBOOK/ VERMONT WILDLIFE COALITION

 

Una càmera de visió nocturna que s’utilitza per a conéixer la fauna salvatge va gravar fa uns mesos una imatge insòlita: un opòssum o sariga ajuda a un cérvol a alliberar-se de les caparres que corren en el seu cap.

 

Esta foto s’ha estés pel món de forma viral i demostra, segons els naturalistes, que és possible una relació de simbiosi perfecta entre dos animals de diferent mida i origen i, per contra del que es creia, els opòssums no són simples rates propagadores de malalties.

 

 

Tal com informa el mitjà Europa Press, un grup de voluntaris i d’organitzacions protectores de Vermont, en els Estats Units, conegut com ‘Vermont Wildlife Coalition’, va compartir la imatge en Facebook amb l’objectiu d’ensenyar la important tasca dels opòssums, uns sers amb molt mala fama.

 

El mamífer exterminador de plagues en la natura

Imatge d'un opòssum

Els opòssums no són tan repugnants com alguns asseguren, complixen funcions vitals en la natura | Wikipedia

El grup ecologista assenyala que els opòssums tenen un paper importantíssim per a controlar plagues i malalties que es poden contagiar a través de les caparres, com el mal de Lyme.

 

Este rosegador pot menjar fins a 5.000 caparres en un període de 2 i 3 mesos, i són resistents a malalties com la ràbia gràcies a la seua temperatura corporal. Treballen de nit netejant la naturalesa, exterminen plagues de ratolins, serps, llimacs i altres animals. Tenen fama de bruts i repugnants, segurament per espantar als seus depredadors.

 

Això sí, els experts recorden que no ens en fiem de la seua imatge tendra i que recordem que són animals salvatges, que poden tindre puces, paràsits i, fins i tot, malalties. Per tant, és millor no acostar-se a ells i no molestar-los.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.