10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Sorprenent comportament captat en vídeo: opòssum trau les caparres del cap d’un cérvol

Un opòssum ajuda un cérvol

Un opòssum o sariga es menja les caparres del cap d’un cérvol | FACEBOOK/ VERMONT WILDLIFE COALITION

 

Una càmera de visió nocturna que s’utilitza per a conéixer la fauna salvatge va gravar fa uns mesos una imatge insòlita: un opòssum o sariga ajuda a un cérvol a alliberar-se de les caparres que corren en el seu cap.

 

Esta foto s’ha estés pel món de forma viral i demostra, segons els naturalistes, que és possible una relació de simbiosi perfecta entre dos animals de diferent mida i origen i, per contra del que es creia, els opòssums no són simples rates propagadores de malalties.

 

 

Tal com informa el mitjà Europa Press, un grup de voluntaris i d’organitzacions protectores de Vermont, en els Estats Units, conegut com ‘Vermont Wildlife Coalition’, va compartir la imatge en Facebook amb l’objectiu d’ensenyar la important tasca dels opòssums, uns sers amb molt mala fama.

 

El mamífer exterminador de plagues en la natura

Imatge d'un opòssum

Els opòssums no són tan repugnants com alguns asseguren, complixen funcions vitals en la natura | Wikipedia

El grup ecologista assenyala que els opòssums tenen un paper importantíssim per a controlar plagues i malalties que es poden contagiar a través de les caparres, com el mal de Lyme.

 

Este rosegador pot menjar fins a 5.000 caparres en un període de 2 i 3 mesos, i són resistents a malalties com la ràbia gràcies a la seua temperatura corporal. Treballen de nit netejant la naturalesa, exterminen plagues de ratolins, serps, llimacs i altres animals. Tenen fama de bruts i repugnants, segurament per espantar als seus depredadors.

 

Això sí, els experts recorden que no ens en fiem de la seua imatge tendra i que recordem que són animals salvatges, que poden tindre puces, paràsits i, fins i tot, malalties. Per tant, és millor no acostar-se a ells i no molestar-los.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.