Anuncios

Sorprenent comportament captat en vídeo: opòssum trau les caparres del cap d’un cérvol

Un opòssum ajuda un cérvol

Un opòssum o sariga es menja les caparres del cap d’un cérvol | FACEBOOK/ VERMONT WILDLIFE COALITION

 

Una càmera de visió nocturna que s’utilitza per a conéixer la fauna salvatge va gravar fa uns mesos una imatge insòlita: un opòssum o sariga ajuda a un cérvol a alliberar-se de les caparres que corren en el seu cap.

 

Anuncios

Esta foto s’ha estés pel món de forma viral i demostra, segons els naturalistes, que és possible una relació de simbiosi perfecta entre dos animals de diferent mida i origen i, per contra del que es creia, els opòssums no són simples rates propagadores de malalties.

 

 

Tal com informa el mitjà Europa Press, un grup de voluntaris i d’organitzacions protectores de Vermont, en els Estats Units, conegut com ‘Vermont Wildlife Coalition’, va compartir la imatge en Facebook amb l’objectiu d’ensenyar la important tasca dels opòssums, uns sers amb molt mala fama.

 

El mamífer exterminador de plagues en la natura

Imatge d'un opòssum

Els opòssums no són tan repugnants com alguns asseguren, complixen funcions vitals en la natura | Wikipedia

El grup ecologista assenyala que els opòssums tenen un paper importantíssim per a controlar plagues i malalties que es poden contagiar a través de les caparres, com el mal de Lyme.

 

Este rosegador pot menjar fins a 5.000 caparres en un període de 2 i 3 mesos, i són resistents a malalties com la ràbia gràcies a la seua temperatura corporal. Treballen de nit netejant la naturalesa, exterminen plagues de ratolins, serps, llimacs i altres animals. Tenen fama de bruts i repugnants, segurament per espantar als seus depredadors.

 

Això sí, els experts recorden que no ens en fiem de la seua imatge tendra i que recordem que són animals salvatges, que poden tindre puces, paràsits i, fins i tot, malalties. Per tant, és millor no acostar-se a ells i no molestar-los.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.
Anuncios