Sorprenent comportament captat en vídeo: opòssum trau les caparres del cap d’un cérvol

Un opòssum ajuda un cérvol

Un opòssum o sariga es menja les caparres del cap d’un cérvol | FACEBOOK/ VERMONT WILDLIFE COALITION

 

Una càmera de visió nocturna que s’utilitza per a conéixer la fauna salvatge va gravar fa uns mesos una imatge insòlita: un opòssum o sariga ajuda a un cérvol a alliberar-se de les caparres que corren en el seu cap.

 

Esta foto s’ha estés pel món de forma viral i demostra, segons els naturalistes, que és possible una relació de simbiosi perfecta entre dos animals de diferent mida i origen i, per contra del que es creia, els opòssums no són simples rates propagadores de malalties.

 

 

Tal com informa el mitjà Europa Press, un grup de voluntaris i d’organitzacions protectores de Vermont, en els Estats Units, conegut com ‘Vermont Wildlife Coalition’, va compartir la imatge en Facebook amb l’objectiu d’ensenyar la important tasca dels opòssums, uns sers amb molt mala fama.

 

El mamífer exterminador de plagues en la natura

Imatge d'un opòssum

Els opòssums no són tan repugnants com alguns asseguren, complixen funcions vitals en la natura | Wikipedia

El grup ecologista assenyala que els opòssums tenen un paper importantíssim per a controlar plagues i malalties que es poden contagiar a través de les caparres, com el mal de Lyme.

 

Este rosegador pot menjar fins a 5.000 caparres en un període de 2 i 3 mesos, i són resistents a malalties com la ràbia gràcies a la seua temperatura corporal. Treballen de nit netejant la naturalesa, exterminen plagues de ratolins, serps, llimacs i altres animals. Tenen fama de bruts i repugnants, segurament per espantar als seus depredadors.

 

Això sí, els experts recorden que no ens en fiem de la seua imatge tendra i que recordem que són animals salvatges, que poden tindre puces, paràsits i, fins i tot, malalties. Per tant, és millor no acostar-se a ells i no molestar-los.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.