Sorprenent comportament captat en vídeo: opòssum trau les caparres del cap d’un cérvol

Un opòssum ajuda un cérvol

Un opòssum o sariga es menja les caparres del cap d’un cérvol | FACEBOOK/ VERMONT WILDLIFE COALITION

 

Una càmera de visió nocturna que s’utilitza per a conéixer la fauna salvatge va gravar fa uns mesos una imatge insòlita: un opòssum o sariga ajuda a un cérvol a alliberar-se de les caparres que corren en el seu cap.

 

Esta foto s’ha estés pel món de forma viral i demostra, segons els naturalistes, que és possible una relació de simbiosi perfecta entre dos animals de diferent mida i origen i, per contra del que es creia, els opòssums no són simples rates propagadores de malalties.

 

 

Tal com informa el mitjà Europa Press, un grup de voluntaris i d’organitzacions protectores de Vermont, en els Estats Units, conegut com ‘Vermont Wildlife Coalition’, va compartir la imatge en Facebook amb l’objectiu d’ensenyar la important tasca dels opòssums, uns sers amb molt mala fama.

 

El mamífer exterminador de plagues en la natura

Imatge d'un opòssum

Els opòssums no són tan repugnants com alguns asseguren, complixen funcions vitals en la natura | Wikipedia

El grup ecologista assenyala que els opòssums tenen un paper importantíssim per a controlar plagues i malalties que es poden contagiar a través de les caparres, com el mal de Lyme.

 

Este rosegador pot menjar fins a 5.000 caparres en un període de 2 i 3 mesos, i són resistents a malalties com la ràbia gràcies a la seua temperatura corporal. Treballen de nit netejant la naturalesa, exterminen plagues de ratolins, serps, llimacs i altres animals. Tenen fama de bruts i repugnants, segurament per espantar als seus depredadors.

 

Això sí, els experts recorden que no ens en fiem de la seua imatge tendra i que recordem que són animals salvatges, que poden tindre puces, paràsits i, fins i tot, malalties. Per tant, és millor no acostar-se a ells i no molestar-los.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.