El 2020 arrancarà amb un temps més insegur i molt més fred

Imatge d'unes gotes d'aigua en una finestra després de la pluja

El temps serà més insegur els primers dies del 2020 i farà més fred | Pixabay

Després de dies i dies amb temps anticiclònic i bonança, acabarem les últimes jornades amb un temps més tapat i més fred, però el canvi més significatiu arribarà entre el dia 1 i 2 de gener del 2020, quan podran arribar les primeres pluges de l’any amb fred hivernal.

 

De moment, fins que no arribe este temps més insegur, el dilluns i el dimarts aniran acompanyants per l’ambient mig tapat en la costa, per la presència de núvols baixos. Durant les hores centrals del dia, estes nuvolades seran un poc més trencades i menys compactes, però no acabaran d’anar-se’n durant els dos dies.

 

En tot cas, estos núvols que afectaran sobretot al litoral no s’espera que deixen pluja. Ara bé, puntualment, no es descarta, amb una possibilitat molt remota, que puguen caure algunes gotes poc destacables. En les altres zones del territori valencià, situades lluny de la costa, el cel es mantindrà més bé solejat amb algunes bandes de núvols alts i prims.

 

Mapa de símbols previst per a este dilluns

Mapa de símbols previst per a este dilluns | AEMET

Canvis el 2020

A partir de dimecres i dijous, arribarà una massa d’aire fred en alçada que farà que el temps es torne més insegur. Hui, els dos grans models meteorològics no acaben d’ubicar en la mateixa situació la bossa d’aire fred. Això vol dir que ara com ara es fa un poc difícil precisar exactament què acabarà passant del tot i caldrà anar seguint les actualitzacions durant els pròxims dies.

 

En tot cas, els núvols seran més abundants en tot el territori valencià. Si finalment arriben les pluges, afectaran sobretot a la costa i àrees pròximes. Estes precipitacions ja començarien a traure el nas a partir de la vesprada i la nit del dia 1 de gener. Al llarg del dijous, les pluges s’estendran a més punts del territori, sent més probables en la costa i, especialment, en Castelló.

 

Les temperatures seran més baixes, cosa que farà que la cota de neu també caiga i puguen caure alguns flocs de neu en les muntanyes de l’interior de Castelló. En tot cas, serien més bé anecdòtiques, ja que no s’espera cap gran nevada.

 

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia | GFS / Meteociel

Final de setmana més tranquil

Després de què passe esta pertorbació per damunt nostra, a partir del divendres i el cap de setmana, la situació tornarà a tranquil·litzar-se. El temps tornarà a ser més solejat en tot el territori valencià, sense pràcticament núvols entre divendres i dissabte.

 

De cara a diumenge, podrien tornar les nuvolades en la costa i no es descarta que puguen deixar algunes precipitacions febles. En tot cas, queden molts dies, pel que caldrà anar seguint la situació per a confirmar-ho.

 

Torna el fred hivernal

El que sí que es veu clar és la caiguda dels termòmetres al llarg de la setmana. Després d’unes setmanes de temps poc fred i fins i tot primaveral, amb unes màximes que van arribar fins als 25º de manera extraordinària, l’hivern torna per a quedar-se uns dies.

 

La temperatura anirà reculant poc a poc, recuperant valors més propis per a l’època de l’any. De fet, el dia 1 de gener del 2020, la temperatura serà la que tocaria per a un mes de gener, amb la normalització dels termòmetres. Però a partir d’eixe moment, la caiguda de les temperatures seguirà uns dies més.

 

Això voldrà dir que iniciarem un 2020 amb un ambient més fred de l’habitual, una temperatura hivernal més baixa, i pareix que s’allargarà durant tota la setmana que ve i possiblement fins passat el dia de Reis. Caldrà abrigar-se de valent.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.