El 2020 arrancarà amb un temps més insegur i molt més fred

Imatge d'unes gotes d'aigua en una finestra després de la pluja

El temps serà més insegur els primers dies del 2020 i farà més fred | Pixabay

Després de dies i dies amb temps anticiclònic i bonança, acabarem les últimes jornades amb un temps més tapat i més fred, però el canvi més significatiu arribarà entre el dia 1 i 2 de gener del 2020, quan podran arribar les primeres pluges de l’any amb fred hivernal.

 

De moment, fins que no arribe este temps més insegur, el dilluns i el dimarts aniran acompanyants per l’ambient mig tapat en la costa, per la presència de núvols baixos. Durant les hores centrals del dia, estes nuvolades seran un poc més trencades i menys compactes, però no acabaran d’anar-se’n durant els dos dies.

 

En tot cas, estos núvols que afectaran sobretot al litoral no s’espera que deixen pluja. Ara bé, puntualment, no es descarta, amb una possibilitat molt remota, que puguen caure algunes gotes poc destacables. En les altres zones del territori valencià, situades lluny de la costa, el cel es mantindrà més bé solejat amb algunes bandes de núvols alts i prims.

 

Mapa de símbols previst per a este dilluns

Mapa de símbols previst per a este dilluns | AEMET

Canvis el 2020

A partir de dimecres i dijous, arribarà una massa d’aire fred en alçada que farà que el temps es torne més insegur. Hui, els dos grans models meteorològics no acaben d’ubicar en la mateixa situació la bossa d’aire fred. Això vol dir que ara com ara es fa un poc difícil precisar exactament què acabarà passant del tot i caldrà anar seguint les actualitzacions durant els pròxims dies.

 

En tot cas, els núvols seran més abundants en tot el territori valencià. Si finalment arriben les pluges, afectaran sobretot a la costa i àrees pròximes. Estes precipitacions ja començarien a traure el nas a partir de la vesprada i la nit del dia 1 de gener. Al llarg del dijous, les pluges s’estendran a més punts del territori, sent més probables en la costa i, especialment, en Castelló.

 

Les temperatures seran més baixes, cosa que farà que la cota de neu també caiga i puguen caure alguns flocs de neu en les muntanyes de l’interior de Castelló. En tot cas, serien més bé anecdòtiques, ja que no s’espera cap gran nevada.

 

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia | GFS / Meteociel

Final de setmana més tranquil

Després de què passe esta pertorbació per damunt nostra, a partir del divendres i el cap de setmana, la situació tornarà a tranquil·litzar-se. El temps tornarà a ser més solejat en tot el territori valencià, sense pràcticament núvols entre divendres i dissabte.

 

De cara a diumenge, podrien tornar les nuvolades en la costa i no es descarta que puguen deixar algunes precipitacions febles. En tot cas, queden molts dies, pel que caldrà anar seguint la situació per a confirmar-ho.

 

Torna el fred hivernal

El que sí que es veu clar és la caiguda dels termòmetres al llarg de la setmana. Després d’unes setmanes de temps poc fred i fins i tot primaveral, amb unes màximes que van arribar fins als 25º de manera extraordinària, l’hivern torna per a quedar-se uns dies.

 

La temperatura anirà reculant poc a poc, recuperant valors més propis per a l’època de l’any. De fet, el dia 1 de gener del 2020, la temperatura serà la que tocaria per a un mes de gener, amb la normalització dels termòmetres. Però a partir d’eixe moment, la caiguda de les temperatures seguirà uns dies més.

 

Això voldrà dir que iniciarem un 2020 amb un ambient més fred de l’habitual, una temperatura hivernal més baixa, i pareix que s’allargarà durant tota la setmana que ve i possiblement fins passat el dia de Reis. Caldrà abrigar-se de valent.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.

València garantirà 218 obres de Sorolla durant fins a 15 anys amb un lloguer de 19,7 milions

El Consell ha autoritzat un contracte d’arrendament amb la Hispanic Society of America que permetrà exhibir de manera estable 218 obres de Joaquín Sorolla a València durant fins a 15 anys.