14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El 2020 arrancarà amb un temps més insegur i molt més fred

Imatge d'unes gotes d'aigua en una finestra després de la pluja

El temps serà més insegur els primers dies del 2020 i farà més fred | Pixabay

Després de dies i dies amb temps anticiclònic i bonança, acabarem les últimes jornades amb un temps més tapat i més fred, però el canvi més significatiu arribarà entre el dia 1 i 2 de gener del 2020, quan podran arribar les primeres pluges de l’any amb fred hivernal.

 

De moment, fins que no arribe este temps més insegur, el dilluns i el dimarts aniran acompanyants per l’ambient mig tapat en la costa, per la presència de núvols baixos. Durant les hores centrals del dia, estes nuvolades seran un poc més trencades i menys compactes, però no acabaran d’anar-se’n durant els dos dies.

 

En tot cas, estos núvols que afectaran sobretot al litoral no s’espera que deixen pluja. Ara bé, puntualment, no es descarta, amb una possibilitat molt remota, que puguen caure algunes gotes poc destacables. En les altres zones del territori valencià, situades lluny de la costa, el cel es mantindrà més bé solejat amb algunes bandes de núvols alts i prims.

 

Mapa de símbols previst per a este dilluns

Mapa de símbols previst per a este dilluns | AEMET

Canvis el 2020

A partir de dimecres i dijous, arribarà una massa d’aire fred en alçada que farà que el temps es torne més insegur. Hui, els dos grans models meteorològics no acaben d’ubicar en la mateixa situació la bossa d’aire fred. Això vol dir que ara com ara es fa un poc difícil precisar exactament què acabarà passant del tot i caldrà anar seguint les actualitzacions durant els pròxims dies.

 

En tot cas, els núvols seran més abundants en tot el territori valencià. Si finalment arriben les pluges, afectaran sobretot a la costa i àrees pròximes. Estes precipitacions ja començarien a traure el nas a partir de la vesprada i la nit del dia 1 de gener. Al llarg del dijous, les pluges s’estendran a més punts del territori, sent més probables en la costa i, especialment, en Castelló.

 

Les temperatures seran més baixes, cosa que farà que la cota de neu també caiga i puguen caure alguns flocs de neu en les muntanyes de l’interior de Castelló. En tot cas, serien més bé anecdòtiques, ja que no s’espera cap gran nevada.

 

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia | GFS / Meteociel

Final de setmana més tranquil

Després de què passe esta pertorbació per damunt nostra, a partir del divendres i el cap de setmana, la situació tornarà a tranquil·litzar-se. El temps tornarà a ser més solejat en tot el territori valencià, sense pràcticament núvols entre divendres i dissabte.

 

De cara a diumenge, podrien tornar les nuvolades en la costa i no es descarta que puguen deixar algunes precipitacions febles. En tot cas, queden molts dies, pel que caldrà anar seguint la situació per a confirmar-ho.

 

Torna el fred hivernal

El que sí que es veu clar és la caiguda dels termòmetres al llarg de la setmana. Després d’unes setmanes de temps poc fred i fins i tot primaveral, amb unes màximes que van arribar fins als 25º de manera extraordinària, l’hivern torna per a quedar-se uns dies.

 

La temperatura anirà reculant poc a poc, recuperant valors més propis per a l’època de l’any. De fet, el dia 1 de gener del 2020, la temperatura serà la que tocaria per a un mes de gener, amb la normalització dels termòmetres. Però a partir d’eixe moment, la caiguda de les temperatures seguirà uns dies més.

 

Això voldrà dir que iniciarem un 2020 amb un ambient més fred de l’habitual, una temperatura hivernal més baixa, i pareix que s’allargarà durant tota la setmana que ve i possiblement fins passat el dia de Reis. Caldrà abrigar-se de valent.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.