El 2020 arrancarà amb un temps més insegur i molt més fred

Imatge d'unes gotes d'aigua en una finestra després de la pluja

El temps serà més insegur els primers dies del 2020 i farà més fred | Pixabay

Després de dies i dies amb temps anticiclònic i bonança, acabarem les últimes jornades amb un temps més tapat i més fred, però el canvi més significatiu arribarà entre el dia 1 i 2 de gener del 2020, quan podran arribar les primeres pluges de l’any amb fred hivernal.

 

De moment, fins que no arribe este temps més insegur, el dilluns i el dimarts aniran acompanyants per l’ambient mig tapat en la costa, per la presència de núvols baixos. Durant les hores centrals del dia, estes nuvolades seran un poc més trencades i menys compactes, però no acabaran d’anar-se’n durant els dos dies.

 

En tot cas, estos núvols que afectaran sobretot al litoral no s’espera que deixen pluja. Ara bé, puntualment, no es descarta, amb una possibilitat molt remota, que puguen caure algunes gotes poc destacables. En les altres zones del territori valencià, situades lluny de la costa, el cel es mantindrà més bé solejat amb algunes bandes de núvols alts i prims.

 

Mapa de símbols previst per a este dilluns

Mapa de símbols previst per a este dilluns | AEMET

Canvis el 2020

A partir de dimecres i dijous, arribarà una massa d’aire fred en alçada que farà que el temps es torne més insegur. Hui, els dos grans models meteorològics no acaben d’ubicar en la mateixa situació la bossa d’aire fred. Això vol dir que ara com ara es fa un poc difícil precisar exactament què acabarà passant del tot i caldrà anar seguint les actualitzacions durant els pròxims dies.

 

En tot cas, els núvols seran més abundants en tot el territori valencià. Si finalment arriben les pluges, afectaran sobretot a la costa i àrees pròximes. Estes precipitacions ja començarien a traure el nas a partir de la vesprada i la nit del dia 1 de gener. Al llarg del dijous, les pluges s’estendran a més punts del territori, sent més probables en la costa i, especialment, en Castelló.

 

Les temperatures seran més baixes, cosa que farà que la cota de neu també caiga i puguen caure alguns flocs de neu en les muntanyes de l’interior de Castelló. En tot cas, serien més bé anecdòtiques, ja que no s’espera cap gran nevada.

 

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia | GFS / Meteociel

Final de setmana més tranquil

Després de què passe esta pertorbació per damunt nostra, a partir del divendres i el cap de setmana, la situació tornarà a tranquil·litzar-se. El temps tornarà a ser més solejat en tot el territori valencià, sense pràcticament núvols entre divendres i dissabte.

 

De cara a diumenge, podrien tornar les nuvolades en la costa i no es descarta que puguen deixar algunes precipitacions febles. En tot cas, queden molts dies, pel que caldrà anar seguint la situació per a confirmar-ho.

 

Torna el fred hivernal

El que sí que es veu clar és la caiguda dels termòmetres al llarg de la setmana. Després d’unes setmanes de temps poc fred i fins i tot primaveral, amb unes màximes que van arribar fins als 25º de manera extraordinària, l’hivern torna per a quedar-se uns dies.

 

La temperatura anirà reculant poc a poc, recuperant valors més propis per a l’època de l’any. De fet, el dia 1 de gener del 2020, la temperatura serà la que tocaria per a un mes de gener, amb la normalització dels termòmetres. Però a partir d’eixe moment, la caiguda de les temperatures seguirà uns dies més.

 

Això voldrà dir que iniciarem un 2020 amb un ambient més fred de l’habitual, una temperatura hivernal més baixa, i pareix que s’allargarà durant tota la setmana que ve i possiblement fins passat el dia de Reis. Caldrà abrigar-se de valent.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.

Íñigo Pérez busca a Vitòria la seua primera victòria amb el Vila-real

Íñigo Pérez afronta la visita del Vila-real a Mendizorrotza amb el repte d’estrenar-se amb triomf en Lliga, després de dos empats a domicili i amb tota la plantilla disponible.

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.