El 2020 arrancarà amb un temps més insegur i molt més fred

Imatge d'unes gotes d'aigua en una finestra després de la pluja

El temps serà més insegur els primers dies del 2020 i farà més fred | Pixabay

Després de dies i dies amb temps anticiclònic i bonança, acabarem les últimes jornades amb un temps més tapat i més fred, però el canvi més significatiu arribarà entre el dia 1 i 2 de gener del 2020, quan podran arribar les primeres pluges de l’any amb fred hivernal.

 

De moment, fins que no arribe este temps més insegur, el dilluns i el dimarts aniran acompanyants per l’ambient mig tapat en la costa, per la presència de núvols baixos. Durant les hores centrals del dia, estes nuvolades seran un poc més trencades i menys compactes, però no acabaran d’anar-se’n durant els dos dies.

 

En tot cas, estos núvols que afectaran sobretot al litoral no s’espera que deixen pluja. Ara bé, puntualment, no es descarta, amb una possibilitat molt remota, que puguen caure algunes gotes poc destacables. En les altres zones del territori valencià, situades lluny de la costa, el cel es mantindrà més bé solejat amb algunes bandes de núvols alts i prims.

 

Mapa de símbols previst per a este dilluns

Mapa de símbols previst per a este dilluns | AEMET

Canvis el 2020

A partir de dimecres i dijous, arribarà una massa d’aire fred en alçada que farà que el temps es torne més insegur. Hui, els dos grans models meteorològics no acaben d’ubicar en la mateixa situació la bossa d’aire fred. Això vol dir que ara com ara es fa un poc difícil precisar exactament què acabarà passant del tot i caldrà anar seguint les actualitzacions durant els pròxims dies.

 

En tot cas, els núvols seran més abundants en tot el territori valencià. Si finalment arriben les pluges, afectaran sobretot a la costa i àrees pròximes. Estes precipitacions ja començarien a traure el nas a partir de la vesprada i la nit del dia 1 de gener. Al llarg del dijous, les pluges s’estendran a més punts del territori, sent més probables en la costa i, especialment, en Castelló.

 

Les temperatures seran més baixes, cosa que farà que la cota de neu també caiga i puguen caure alguns flocs de neu en les muntanyes de l’interior de Castelló. En tot cas, serien més bé anecdòtiques, ja que no s’espera cap gran nevada.

 

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia

Mapa de precipitació prevista pel dia 2 de gener al migdia | GFS / Meteociel

Final de setmana més tranquil

Després de què passe esta pertorbació per damunt nostra, a partir del divendres i el cap de setmana, la situació tornarà a tranquil·litzar-se. El temps tornarà a ser més solejat en tot el territori valencià, sense pràcticament núvols entre divendres i dissabte.

 

De cara a diumenge, podrien tornar les nuvolades en la costa i no es descarta que puguen deixar algunes precipitacions febles. En tot cas, queden molts dies, pel que caldrà anar seguint la situació per a confirmar-ho.

 

Torna el fred hivernal

El que sí que es veu clar és la caiguda dels termòmetres al llarg de la setmana. Després d’unes setmanes de temps poc fred i fins i tot primaveral, amb unes màximes que van arribar fins als 25º de manera extraordinària, l’hivern torna per a quedar-se uns dies.

 

La temperatura anirà reculant poc a poc, recuperant valors més propis per a l’època de l’any. De fet, el dia 1 de gener del 2020, la temperatura serà la que tocaria per a un mes de gener, amb la normalització dels termòmetres. Però a partir d’eixe moment, la caiguda de les temperatures seguirà uns dies més.

 

Això voldrà dir que iniciarem un 2020 amb un ambient més fred de l’habitual, una temperatura hivernal més baixa, i pareix que s’allargarà durant tota la setmana que ve i possiblement fins passat el dia de Reis. Caldrà abrigar-se de valent.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.