Nadal complicat a causa del tifó ‘Phanfone’ en les Filipines

Imatge del tifó des del satèl.lit Himawari-8

Imatge d’un tifó | Himawari-8

 

El Nadal serà molt mogut i perillós en les Filipines. La culpable de tot és la tempesta tropical ‘Phanfone’ que es convertirà en poques hores en tifó de categoria 1 i tocaria terra entre la Nit de Nadal i el dia 25, concretament en l’illa Sanar de l’est del país, recorrent posteriorment part de l’arxipèlag.

 

La forta tempesta està a l’est de les Filipines i el seu moviment és en direcció oest i nord-oest. Es desplaça a una velocitat de 20 km/h i porta associats vents sostinguts de fins a 120 km/h, segons dades de l’Administració de Serveis Atmosfèrics, Geofísics i Astronòmics de les Filipines.

 

 

‘Úrsula’: el nom popular del tifó que pot provocar destrosses

Una volta toque terra, la tempesta tropical es convertirà en tifó i recorrerà tot el centre de les Filipines, amb el risc de fortes i abundants pluges que poden provocar inundacions i despreniments de terra en diferents illes de l’arxipèlag. Tot i que el nom de tifó és ‘Phanfone’, en este país se’l coneix popularment com a ‘Úrsula’, sent el segon que afecta les Filipines este mes de desembre.

 

En aquella ocasió, el tifó ‘Kammuri’ va provocar més de 10 morts amb greus destrosses en molts punts del país. Quan la zona encara no s’està recuperant dels efectes de la tempesta morta de fa tres setmanes, ara arriba este nou tifó que podria comportar greus problemes a un arxipèlag molt castigat pels fenòmens naturals cada any, especialment terratrèmols, tifons i tempestes tropicals.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.