Nadal complicat a causa del tifó ‘Phanfone’ en les Filipines

Imatge del tifó des del satèl.lit Himawari-8

Imatge d’un tifó | Himawari-8

 

El Nadal serà molt mogut i perillós en les Filipines. La culpable de tot és la tempesta tropical ‘Phanfone’ que es convertirà en poques hores en tifó de categoria 1 i tocaria terra entre la Nit de Nadal i el dia 25, concretament en l’illa Sanar de l’est del país, recorrent posteriorment part de l’arxipèlag.

 

La forta tempesta està a l’est de les Filipines i el seu moviment és en direcció oest i nord-oest. Es desplaça a una velocitat de 20 km/h i porta associats vents sostinguts de fins a 120 km/h, segons dades de l’Administració de Serveis Atmosfèrics, Geofísics i Astronòmics de les Filipines.

 

 

‘Úrsula’: el nom popular del tifó que pot provocar destrosses

Una volta toque terra, la tempesta tropical es convertirà en tifó i recorrerà tot el centre de les Filipines, amb el risc de fortes i abundants pluges que poden provocar inundacions i despreniments de terra en diferents illes de l’arxipèlag. Tot i que el nom de tifó és ‘Phanfone’, en este país se’l coneix popularment com a ‘Úrsula’, sent el segon que afecta les Filipines este mes de desembre.

 

En aquella ocasió, el tifó ‘Kammuri’ va provocar més de 10 morts amb greus destrosses en molts punts del país. Quan la zona encara no s’està recuperant dels efectes de la tempesta morta de fa tres setmanes, ara arriba este nou tifó que podria comportar greus problemes a un arxipèlag molt castigat pels fenòmens naturals cada any, especialment terratrèmols, tifons i tempestes tropicals.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.