12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Nadal complicat a causa del tifó ‘Phanfone’ en les Filipines

Imatge del tifó des del satèl.lit Himawari-8

Imatge d’un tifó | Himawari-8

 

El Nadal serà molt mogut i perillós en les Filipines. La culpable de tot és la tempesta tropical ‘Phanfone’ que es convertirà en poques hores en tifó de categoria 1 i tocaria terra entre la Nit de Nadal i el dia 25, concretament en l’illa Sanar de l’est del país, recorrent posteriorment part de l’arxipèlag.

 

La forta tempesta està a l’est de les Filipines i el seu moviment és en direcció oest i nord-oest. Es desplaça a una velocitat de 20 km/h i porta associats vents sostinguts de fins a 120 km/h, segons dades de l’Administració de Serveis Atmosfèrics, Geofísics i Astronòmics de les Filipines.

 

 

‘Úrsula’: el nom popular del tifó que pot provocar destrosses

Una volta toque terra, la tempesta tropical es convertirà en tifó i recorrerà tot el centre de les Filipines, amb el risc de fortes i abundants pluges que poden provocar inundacions i despreniments de terra en diferents illes de l’arxipèlag. Tot i que el nom de tifó és ‘Phanfone’, en este país se’l coneix popularment com a ‘Úrsula’, sent el segon que afecta les Filipines este mes de desembre.

 

En aquella ocasió, el tifó ‘Kammuri’ va provocar més de 10 morts amb greus destrosses en molts punts del país. Quan la zona encara no s’està recuperant dels efectes de la tempesta morta de fa tres setmanes, ara arriba este nou tifó que podria comportar greus problemes a un arxipèlag molt castigat pels fenòmens naturals cada any, especialment terratrèmols, tifons i tempestes tropicals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.