Nadal complicat a causa del tifó ‘Phanfone’ en les Filipines

Imatge del tifó des del satèl.lit Himawari-8

Imatge d’un tifó | Himawari-8

 

El Nadal serà molt mogut i perillós en les Filipines. La culpable de tot és la tempesta tropical ‘Phanfone’ que es convertirà en poques hores en tifó de categoria 1 i tocaria terra entre la Nit de Nadal i el dia 25, concretament en l’illa Sanar de l’est del país, recorrent posteriorment part de l’arxipèlag.

 

La forta tempesta està a l’est de les Filipines i el seu moviment és en direcció oest i nord-oest. Es desplaça a una velocitat de 20 km/h i porta associats vents sostinguts de fins a 120 km/h, segons dades de l’Administració de Serveis Atmosfèrics, Geofísics i Astronòmics de les Filipines.

 

 

‘Úrsula’: el nom popular del tifó que pot provocar destrosses

Una volta toque terra, la tempesta tropical es convertirà en tifó i recorrerà tot el centre de les Filipines, amb el risc de fortes i abundants pluges que poden provocar inundacions i despreniments de terra en diferents illes de l’arxipèlag. Tot i que el nom de tifó és ‘Phanfone’, en este país se’l coneix popularment com a ‘Úrsula’, sent el segon que afecta les Filipines este mes de desembre.

 

En aquella ocasió, el tifó ‘Kammuri’ va provocar més de 10 morts amb greus destrosses en molts punts del país. Quan la zona encara no s’està recuperant dels efectes de la tempesta morta de fa tres setmanes, ara arriba este nou tifó que podria comportar greus problemes a un arxipèlag molt castigat pels fenòmens naturals cada any, especialment terratrèmols, tifons i tempestes tropicals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.