Nadal complicat a causa del tifó ‘Phanfone’ en les Filipines

Imatge del tifó des del satèl.lit Himawari-8

Imatge d’un tifó | Himawari-8

 

El Nadal serà molt mogut i perillós en les Filipines. La culpable de tot és la tempesta tropical ‘Phanfone’ que es convertirà en poques hores en tifó de categoria 1 i tocaria terra entre la Nit de Nadal i el dia 25, concretament en l’illa Sanar de l’est del país, recorrent posteriorment part de l’arxipèlag.

 

La forta tempesta està a l’est de les Filipines i el seu moviment és en direcció oest i nord-oest. Es desplaça a una velocitat de 20 km/h i porta associats vents sostinguts de fins a 120 km/h, segons dades de l’Administració de Serveis Atmosfèrics, Geofísics i Astronòmics de les Filipines.

 

 

‘Úrsula’: el nom popular del tifó que pot provocar destrosses

Una volta toque terra, la tempesta tropical es convertirà en tifó i recorrerà tot el centre de les Filipines, amb el risc de fortes i abundants pluges que poden provocar inundacions i despreniments de terra en diferents illes de l’arxipèlag. Tot i que el nom de tifó és ‘Phanfone’, en este país se’l coneix popularment com a ‘Úrsula’, sent el segon que afecta les Filipines este mes de desembre.

 

En aquella ocasió, el tifó ‘Kammuri’ va provocar més de 10 morts amb greus destrosses en molts punts del país. Quan la zona encara no s’està recuperant dels efectes de la tempesta morta de fa tres setmanes, ara arriba este nou tifó que podria comportar greus problemes a un arxipèlag molt castigat pels fenòmens naturals cada any, especialment terratrèmols, tifons i tempestes tropicals.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.