13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

L’atípic final de tardor i inici d’hivern deixa un Nadal sense neu en Moscou

Catedral de San Basilio.

Catedral de Sant Basili | Nikita Karimov.

 

La ciutat de Moscou (Rússia) viu estos dies de desembre una situació meteorològica excepcionalment estranya, i és que la neu i el fred estan completament desapareguts. Els termòmetres es mouen entre els 5 i 6 graus de màxima i seguiran en eixos valors este Nadal. Temperatures d’uns 10 graus per damunt del que tocaria que són de rècord, ja que feia prop de 130 anys que esta zona no registrava unes festes nadalenques tan poc fredes.

 

De fet, ens hem de remuntar al 18 de desembre de l’any 1886 per trobar registres pareguts, ja que aquell dia es van arribar als 5,3º, segons dades del Centre d’Investigació Hidrometeorològica de Rússia. Amb estes temperatures, la pluja cau en lloc de la neu i la ciutat està amb un paisatge atípic, sense neu. Un fet molt estrany, ja que la capa blanca cobreix esta zona de Rússia durant gran part de l’hivern i finals de tardor de forma permanent.

 

 

Segons les dades oficials meteorològiques de Moscou, les temperatures estaran clarament per damunt de les normals per l’època entre el 19 i 26 de desembre. Per posar un exemple, i partint de temperatures a 1.500 d’altura, el dia de Nadal es preveu una temperatura de 3º, quan el normal seria de -7º. En total, 10 graus per damunt de la mitjana.

 

La natura, afectada per la falta de neu i fred

Més enllà de l’estrany paisatge que hi ha a la ciutat russa sense neu i amb un ambient poc fred, la natura també està patint esta raresa meteorològica. L’exemple més clar el trobem als jardins de la Universitat Estatal de Moscou, a on les plantes han tret algunes flors, fet totalment fora de lloc al desembre. Això segurament afectarà el color de la flor, que serà més fluix i possiblement al desenvolupament de la planta.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.