20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’atípic final de tardor i inici d’hivern deixa un Nadal sense neu en Moscou

Catedral de San Basilio.

Catedral de Sant Basili | Nikita Karimov.

 

La ciutat de Moscou (Rússia) viu estos dies de desembre una situació meteorològica excepcionalment estranya, i és que la neu i el fred estan completament desapareguts. Els termòmetres es mouen entre els 5 i 6 graus de màxima i seguiran en eixos valors este Nadal. Temperatures d’uns 10 graus per damunt del que tocaria que són de rècord, ja que feia prop de 130 anys que esta zona no registrava unes festes nadalenques tan poc fredes.

 

De fet, ens hem de remuntar al 18 de desembre de l’any 1886 per trobar registres pareguts, ja que aquell dia es van arribar als 5,3º, segons dades del Centre d’Investigació Hidrometeorològica de Rússia. Amb estes temperatures, la pluja cau en lloc de la neu i la ciutat està amb un paisatge atípic, sense neu. Un fet molt estrany, ja que la capa blanca cobreix esta zona de Rússia durant gran part de l’hivern i finals de tardor de forma permanent.

 

 

Segons les dades oficials meteorològiques de Moscou, les temperatures estaran clarament per damunt de les normals per l’època entre el 19 i 26 de desembre. Per posar un exemple, i partint de temperatures a 1.500 d’altura, el dia de Nadal es preveu una temperatura de 3º, quan el normal seria de -7º. En total, 10 graus per damunt de la mitjana.

 

La natura, afectada per la falta de neu i fred

Més enllà de l’estrany paisatge que hi ha a la ciutat russa sense neu i amb un ambient poc fred, la natura també està patint esta raresa meteorològica. L’exemple més clar el trobem als jardins de la Universitat Estatal de Moscou, a on les plantes han tret algunes flors, fet totalment fora de lloc al desembre. Això segurament afectarà el color de la flor, que serà més fluix i possiblement al desenvolupament de la planta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.