L’atípic final de tardor i inici d’hivern deixa un Nadal sense neu en Moscou

Catedral de San Basilio.

Catedral de Sant Basili | Nikita Karimov.

 

La ciutat de Moscou (Rússia) viu estos dies de desembre una situació meteorològica excepcionalment estranya, i és que la neu i el fred estan completament desapareguts. Els termòmetres es mouen entre els 5 i 6 graus de màxima i seguiran en eixos valors este Nadal. Temperatures d’uns 10 graus per damunt del que tocaria que són de rècord, ja que feia prop de 130 anys que esta zona no registrava unes festes nadalenques tan poc fredes.

 

De fet, ens hem de remuntar al 18 de desembre de l’any 1886 per trobar registres pareguts, ja que aquell dia es van arribar als 5,3º, segons dades del Centre d’Investigació Hidrometeorològica de Rússia. Amb estes temperatures, la pluja cau en lloc de la neu i la ciutat està amb un paisatge atípic, sense neu. Un fet molt estrany, ja que la capa blanca cobreix esta zona de Rússia durant gran part de l’hivern i finals de tardor de forma permanent.

 

 

Segons les dades oficials meteorològiques de Moscou, les temperatures estaran clarament per damunt de les normals per l’època entre el 19 i 26 de desembre. Per posar un exemple, i partint de temperatures a 1.500 d’altura, el dia de Nadal es preveu una temperatura de 3º, quan el normal seria de -7º. En total, 10 graus per damunt de la mitjana.

 

La natura, afectada per la falta de neu i fred

Més enllà de l’estrany paisatge que hi ha a la ciutat russa sense neu i amb un ambient poc fred, la natura també està patint esta raresa meteorològica. L’exemple més clar el trobem als jardins de la Universitat Estatal de Moscou, a on les plantes han tret algunes flors, fet totalment fora de lloc al desembre. Això segurament afectarà el color de la flor, que serà més fluix i possiblement al desenvolupament de la planta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.