Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat una condemna de 23 anys, sis mesos i un dia de presó per haver maltractat, amenaçat i assassinat la seua parella sentimental a l’Alfàs del Pi (Alacant) entre l’octubre de 2023 i el 5 de febrer de 2024, després d’haver sigut ja condemnat abans per delictes relacionats amb la violència de gènere.

L’home ha reconegut els fets davant la Fiscalia i ha arribat a un acord de conformitat abans del juí amb jurat popular previst a l’Audiència d’Alacant. Per tant, el tribunal ha dictat ara la sentència per escrit, sense necessitat de celebrar la vista oral, cosa que accelera el tancament del procés penal.

La resolució judicial ha detallat que els episodis de violència van començar a partir d’octubre de 2023 i s’han allargat fins al crim, comés el 5 de febrer de 2024. En este temps, el condemnat ha mantingut una conducta violenta i habitual contra la dona, que tenia 44 anys i convivía amb ell en un domicili d’este municipi de la Marina Baixa.

Dos agressions greus abans de l’assassinat

Segons la sentència, el primer episodi de maltractament recollit en la causa es va produir el 27 de desembre de 2023 al domicili comú. Eixe dia, una discussió entre la parella va acabar quan l’acusat va agredir la dona i li va pegar diversos colps a la cara, aprofitant que es trobaven sols en la vivenda.

El segon episodi descriu una agressió encara més violenta. Cap a les 15.30 hores del 3 de febrer de 2024, l’home conduïa una furgoneta en la qual viatjava també la víctima. En un moment del trajecte va parar el vehicle, va intentar tirar-la fora i, després d’obligar-la a baixar, la va colpejar en la cara i en el cos amb un tub de PVC.

Només la intervenció d’un matrimoni que passava per la zona va permetre auxiliar la dona i frenar temporalment l’agressió. Davant la presència d’estes persones, el processat va fugir del lloc. Este episodi ha quedat acreditat en la sentència com un dels antecedents immediats del crim posterior.

L’assassinat amb 22 punyalades

Dos dies després d’aquella agressió, durant la matinada del 5 de febrer de 2024, es va produir l’assassinat. La resolució ha concretat que l’home va acudir al domicili on convivien, entre les 3.30 i les 4.30 hores, moment en què es va iniciar una nova discussió entre tots dos.

Enmig d’esta baralla, l’acusat va tornar a colpejar la víctima i, en un moment determinat, va agafar un ganivet de cuina. Segons la sentència, li va clavar un total de 22 punyalades en distintes parts del cos, amb una violència que ha sigut qualificada penalment com a assassinat.

La dona encara va intentar eixir de la vivenda per demanar ajuda. No obstant això, quan va arribar al passadís va caure al terra greument ferida, sense poder aconseguir auxili immediat. Davant esta situació, l’encausat va abandonar el lloc i va deixar la víctima malferida.

Després de fugir del domicili, l’home ha telefonat a un conegut i li ha contat el que havia passat. Segons arreplega la sentència, li ha demanat què podia fer i este conegut li ha aconsellat que apagara el telèfon mòbil i que se n’anara, cosa per a la qual li ha facilitat un vehicle.

Les investigacions policials han permés localitzar este amic del condemnat i reconstruir els moviments posteriors a l’assassinat. Finalment, els agents han sabut que l’homicida es trobava en un club d’alterne del municipi de Cox (Alacant). Allí ha sigut detingut i posat a disposició judicial.

Penes per assassinat, maltractaments i amenaces

La sentència ha imposat a l’acusat catorze mesos de presó per dos delictes de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere, corresponents als episodis previs del 27 de desembre i del 3 de febrer.

A més, el tribunal li ha imposat set mesos de presó addicionals per un delicte d’amenaces i 21 mesos més per un delicte de violència habitual també en l’àmbit de la violència de gènere. Esta acumulació reflectix la continuïtat dels maltractaments al llarg dels últims mesos de convivència.

Finalment, per l’assassinat de la seua parella sentimental, la resolució ha fixat una pena de 20 anys i un dia de presó. Amb totes estes penes, la condemna total arriba als 23 anys, sis mesos i un dia de privació de llibertat, que l’home ha acceptat en l’acord amb la Fiscalia.

Indemnitzacions a la família de la víctima

La sentència també ha establit una important responsabilitat civil a favor de la família de la víctima. El processat haurà d’indemnitzar els dos fills de la dona amb 20.000 euros a cadascun, per la pèrdua de la seua mare i les conseqüències emocionals i materials derivades.

A més, haurà d’abonar 100.000 euros a cadascun dels progenitors de la víctima, és dir, als seus pares, i altres 50.000 euros per a cadascun dels seus dos germans. Estes quantitats busquen compensar, en la mesura que és possible, el dany moral i personal causat per la mort violenta.

La resolució no es limita a castigar penalment els fets, sinó que també reconeix l’impacte que la violència masclista té en l’entorn familiar de la víctima. Per això concreta de manera detallada les indemnitzacions per a cada familiar directe.

Condemna per encobriment a l’amic

Junt amb la condemna principal, la sentència també ha considerat responsable penalment l’amic que va ajudar l’assassí en la seua fugida inicial. El tribunal l’ha declarat culpable d’un delicte d’encobriment, per haver-li donat suport després del crim i facilitar-li un vehicle.

Per este delicte, l’amic ha sigut condemnat a sis mesos de presó. La sentència és ferma i no admet recurs, de manera que tant les penes de presó com les indemnitzacions econòmiques queden ja definitivament fixades.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.