Taxistes, patronal de VTC, professorat de l’ensenyament concertat, personal de centres socials i la Xarxa de Entitats per un Finançament Just han convocat per a este dimecres diverses concentracions davant la seu de Les Corts Valencianes per a reclamar que s’atenguen les seues demandes i traslladar la pressió social al debat parlamentari.
La jornada de protesta arribarà en un moment clau dels treballs a Les Corts, coincidint amb la convalidació de decret llei sobre el servici de VTC i amb la tramitació de qüestions laborals i de finançament que afecten milers de treballadors i usuaris a la Comunitat Valenciana.
Rebuig del sector del taxi al decret de les VTC
Els taxistes han convocat una concentració a les 10 hores davant Les Corts per a mostrar el seu rebuig al decret llei del Consell sobre la prestació del servici de transport públic discrecional de persones viatgeres mitjançant lloguer de vehicles amb conductor (VTC).
Este decret llei està previst que es convalide en el ple de Les Corts amb els vots de PP i Vox, fet que ha encés encara més el malestar del sector del taxi, que tem una pèrdua de pes del servici tradicional.
A més de la concentració a peu, els professionals del taxi han organitzat una marxa lenta de vehicles des de les 9.30 hores. El recorregut anirà des del carrer Guillem de Castro fins a la plaça de Tetuán de València, ocupant dos carrils de circulació.
La patronal de VTC MOVVA, al seu torn, ha anunciat que atendrà els mitjans de comunicació a les 12 hores davant la seu de Les Corts. L’objectiu és posicionar-se sobre el decret llei, especialment sobre la suspensió temporal de la concessió de noves autoritzacions de VTC i altres mesures que afecten directament el sector.
Huelga i protestes en l’ensenyament concertat
La jornada de dimecres coincidirà també amb una vaga en l’ensenyament concertat convocada per CCOO PV, UGT-PV i STEPV. Els sindicats denuncien, segons han explicat, els ‘continus incompliments de la Conselleria d’Educació per a solucionar la precarització de les condicions laborals’.
Els convocants han previst concentracions davant Les Corts a les 10 hores i a les 18 hores per a visibilitzar el malestar del professorat i del personal dels centres concertats. Amb estes accions volen pressionar la Conselleria i els grups parlamentaris perquè es comprometen a millorar els seus salaris i condicions laborals.
La protesta de la concertada se sumarà així a la resta de mobilitzacions del dia, cosa que convertirà l’entorn de Les Corts en un punt calent de reivindicacions educatives, laborals i socials.
Centres socials i finançament autonòmic, també en el punt de mira
Al marge de transport i educació, la Plataforma Sector Social ha convocat una altra concentració davant Les Corts. L’objectiu és, segons han indicat, ‘denunciar el bloqueig de les licitacions dels centres d’infància, majors, diversitat i inclusió, tant públics com de gestió concertada o adjudicada’.
El personal i les entitats que gestionen estos recursos socials advertixen que la paralització de licitacions genera inestabilitat i pot afectar l’atenció a xiquets, persones majors i col·lectius vulnerables, que depenen d’estos servicis diàriament.
Finalment, la Xarxa de Entitats per un Finançament Just, que integra organitzacions cíviques, sindicals, empresarials i socials valencianes, ha anunciat un acte públic també davant Les Corts.
En eixa convocatòria, la Xarxa té previst fer pública la seua posició sobre la proposta de nou model de finançament autonòmic presentada pel Govern. La seua valoració es farà en clau valenciana, posant l’accent en com pot afectar a la Comunitat Valenciana la distribució dels recursos.
En l’acte participaran, entre altres representants, la secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, i el secretari general d’UGT PV, Tino Calero, que detallaran les exigències de les seues organitzacions en matèria de finançament i recursos per als servicis públics valencians.







