Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base granadí del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que està vivint una il·lusió especial en disputar este juny la final de la Lliga Endesa contra el Barcelona, perquè s’enfronta a bases com l’argentí Nico Laprovittola, jugadors que havia vist per televisió i que ara té davant a la pista.

Álvaro Cárdenas ha assenyalat que ha crescut mirant estos directors de joc i que ara disfruta enfrontant-se a ells en unes eliminatòries pel títol que han arribat prompte en la seua trajectòria professional.

‘Tots estos bases he crescut veient-los jugar i està guai poder jugar contra ells ara. Nico està recuperant el seu millor nivell, contra el Tenerife ha jugat molt bé i hem de tractar d’imposar la nostra defensa. Alguna ficaran perquè són molt bons però hem d’intentar que no llancen còmodes’, ha explicat en una roda de premsa.

El base ha remarcat que la clau per a competir contra el Barça i els seus exteriors serà mantindre una defensa intensa durant tot el partit. Segons ha indicat, si aconseguixen incomodar els llançaments dels blaugranes tindran més opcions d’arribar amb opcions reals en els finals ajustats.

Admiració per Jean Montero

A més, Cárdenas s’ha mostrat encantat de compartir joc amb el dominicà Jean Montero, que també ocupa la posició de base i amb qui ha connectat ràpidament en pista.

‘És un espectacle vore’l jugar, no sols per l’anotació sinó pel control del partit que té. També és molt bon passador i en defensa és molt intel·ligent. Cada vegada que està en pista l’equip va cap amunt. Per a mi és una molt bona experiència estar amb un jugador com ell i poder aprendre’, ha destacat.

El granadí ha recordat que va acabar l’estiu passat la seua etapa en la lliga universitària dels Estats Units. Després ha jugat cedit en el Peristeri grec fins que s’ha incorporat al Valencia Basket quan quedaven poques jornades per a tancar la fase regular.

Malgrat arribar en la recta final, ha tingut un protagonisme important en les primeres eliminatòries de la fase pel títol. En part, perquè les absències de Josep Puerto i Xabi López-Arostegui han obert minuts en la rotació exterior.

‘Sent molta il·lusió, ningú m’hauria dit que anava a estar en juny jugant la final de l’ACB, a vore si podem guanyar-la’, ha assenyalat el jugador andalús.

Adaptació ràpida al joc del Valencia Basket

Cárdenas ha explicat que havia seguit de prop la temporada taronja abans d’aterrar en el club. Això li ha facilitat adaptar-se prompte a la proposta de joc.

‘M’he vist tots els partits del Valencia Basket enguany amb la idea d’adaptar-me per al pròxim any. Després s’han donat circumstàncies amb Josep i Xabi que han obert un forat per a mi. El meu estil i el que vol jugar Pedro (Martínez) van molt de la mà. M’agrada ser agressiu en defensa, apretar i córrer i això és el que fa el Valencia, així que és una bona combinació’, ha afegit.

El base ha reconegut que els àrbitres li han xiulat moltes faltes en estos partits. Per això sent que encara està en procés d’ajustar la seua agressivitat a la manera d’arbitrar en l’ACB.

‘No sé si perquè sóc nou o perquè es pita més que en Grècia i en la competició europea que hem jugat. Hi ha alguna mà que no he de ficar, però sóc un poc ansiós i he de ser un poc més intel·ligent perquè estic cometent el mateix error tots els partits’, ha lamentat.

El director de joc considera que estos aprenentatges formen part del seu creixement en l’elit i que, amb experiència, sabrà mesurar millor els riscos en defensa sense perdre intensitat.

Mirada posada en el títol de la Lliga Endesa

Cárdenas ha apuntat que l’experiència acumulada per l’equip pot ser decisiva en la final. Creu que el pas per una final la passada campanya i la presència en la Final a Quatre de l’Euroliga han donat maduresa a la plantilla.

Segons ha destacat, mantindre un bloc semblant d’una temporada a una altra els ha permés consolidar un estil molt recognoscible. A més, també confia que el factor pista, amb el suport de la Fonteta, siga un element a favor en una sèrie tan exigent.

‘Si eixim amb energia en defensa i impossem el nostre ritme és difícil seguir-nos. El Bilbao i el Joventut no estaven tan acostumats a jugar cada 48 hores però el Barcelona sí que ho està, així que no serà gens fàcil. La clau serà ser fidels al nostre estil’, ha remarcat Cárdenas, que pensa que jugar la final amb el suport majoritari de la seua afició els pot donar un impuls extra.

Per al base, arribar a esta final de la Lliga Endesa ja és un pas enorme en la seua carrera, però assegura que l’objectiu del vestidor és clar: intentar aprofitar l’oportunitat i lluitar pel títol fins a l’últim minut.

Últimes notícies

El Toro ajorna la Fira de la Tòfona per la coincidència amb les generals

L’Ajuntament d’El Toro trasllada la seua històrica Fira de la Tòfona als dies 12 i 13 de desembre per l’avanç electoral del 29 de novembre. El consistori confia a mantindre la participació de professionals, empreses i comerços malgrat el canvi de dates.

El Marató Internacional Alacant-Elx ajorna la seua segona edició per les eleccions generals

Els ajuntaments d’Alacant i Elx han acordat ajornar la segona edició del Marató Internacional previst per al 29 de novembre per la coincidència amb les eleccions generals anticipades. L’organització busca una nova data i manté el recorregut entre el Palau d’Altamira i la Plaça del Port d’Alacant amb les millores previstes.

Un nou mural de Dones de Ciència acosta la figura de Conchi Lillo a l’alumnat de Picanya

La UPV ha inaugurat al IES Enric Valor de Picanya el primer mural del curs 26/27 del projecte Dones de Ciència, dedicat a la investigadora i divulgadora Conchi Lillo.

El Consell veu el 29-N com l’oportunitat de acabar amb l’agravi als valencians

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, defensa que les eleccions generals del 29 de novembre permetran posar fi a l’agravi del Govern de Pedro Sánchez a la Comunitat Valenciana i obrir una nova etapa d’igualtat en finançament, aigua i infraestructures.

L’alcalde pedani de la Torre diu que va avisar Catalá quan l’aigua ja li arribava a la cintura

L’alcalde pedani de la Torre, Rafael Arnal, ha declarat davant la jutgessa que investiga la gestió de la DANA que ningú els va alertar formalment de la gravetat i que va avisar directament l’alcaldessa de València quan l’aigua ja li arribava a la cintura.

Cinc detinguts per dos robatoris en vivendes d’Oropesa del Mar

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones en dos actuacions a Oropesa del Mar després de ser sorpreses dins de vivendes. Els arrestos formen part del pla contra els robatoris en domicilis.

Pérez Llorca detallará en Les Corts l’estat polític i les mesures d’habitatge

Juanfran Pérez Llorca afrontarà dijous en el ple de Les Corts la primera sessió de control del curs, centrada en la situació política, el presumpte dosier intern del PP i les mesures per facilitar l’accés a la vivenda.

L’oposició a Alacant força un ple urgent per aclampar explicacions per Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han demanat un ple extraordinari a Alacant perquè el vicealcalde Manuel Villar explique el seu paper en el cas de les vivendes públiques de Les Naus, després d’un vídeo que l’assenyala com a coneixedor del cas des de 2022.