Alvaro Cárdenas es consolida com a cervell del Valencia Basket en uns playoff inesperats

Álvaro Cárdenas s’ha convertit en una de les grans sorpreses del Valencia Basket en estes eliminatòries pel títol de la Lliga Endesa. El base granadí ha arribat fa només unes setmanes pensant que venia a ajudar en els entrenaments, però ha acabat tenint minuts decisius en els playoff i s’ha guanyat el Roig Arena.

El jove director de joc ha reconegut que no imaginava este escenari quan va acceptar incorporar-se al club taronja després d’acabar la seua cessió en el Peristeri grec. Segons ha explicat, veia el Valencia Basket com una autèntica ‘nau espacial’ per l’exigència i el nivell del grup, però s’hi ha adaptat ràpidament.

‘No te vaig a enganyar, no m’esperava això, perquè venia per a pegar una mà en els entrenaments’, ha admés Cárdenas. ‘Sí que em va mencionar Luis Arbalejo la possibilitat de debutar, però no m’esperava jugar en els playoff. La meua actitud ha sigut intentar ajudar i, al final, pues m’estic portant uns minutets’, ha ressenyat.

Protagonista en la semifinal

El base ha fet un pas avant especialment en el segon encontre de la semifinal davant el Joventut. En eixe partit ha firmat tretze punts, dos rebots, una assistència i cap pèrdua, unes xifres molt sòlides per a un jugador acabat d’aterrar en la rotació.

Després d’eixa actuació, el tècnic Pedro Martínez ha elogiat la seua manera d’afrontar el repte i la capacitat per ‘pujar-se en un tren en marxa’. Eixa imatge descriu bé el que ha sigut la irrupció de Cárdenas en un equip ja rodat i en un tram de màxima exigència competitiva.

Ell mateix definix el Valencia Basket com ‘una nau espacial, una nau’. ‘Els ho agraïsc als meus companys perquè m’han acollit molt bé, des del primer moment m’han transmés confiança, i els entrenadors el mateix’, ha remarcat.

Sense passar per una gran cantera

Un dels aspectes que més crida l’atenció del seu recorregut és que no ha passat per cap de les grans canteres de l’Estat ni tampoc per les categories inferiors de la selecció espanyola. Des de la seua Granada natal va fer el salt a la lliga universitària dels Estats Units.

Una vegada acabada eixa etapa, va firmar pel Valencia Basket l’estiu passat. A partir d’ahí, i davant les baixes en la posició de base, es va unir a la concentració de la selecció absoluta, amb la qual va debutar i en què ha repetit esta campanya.

Esta temporada ha jugat cedit en Grècia i, ja en el mes de maig, quan quedaven només quatre jornades de la fase regular, es va incorporar al dia a dia del conjunt taronja. El base ha explicat quina ha sigut una de les claus per a integrar-se tan prompte i quins aspectes li han costat més.

‘He estat seguint l’equip tot l’any i sempre amb la mentalitat que podia estar ací en algun moment, pensant en l’any que ve’, ha contat. ‘He intentat millorar eixes coses que veia que feia l’equip i crec que això m’ha ajudat un poquet’, ha afegit.

Confiança des del primer entrenament

Cárdenas ha relatat una anècdota del seu primer entrenament a València que, segons ell, explica molt bé el caràcter del vestidor. ‘En el primer entrenament no vaig tirar un tir que tenia obert i set o huit jugadors van vindre a dir-me que tirara si tenia mig segon’, ha desvelat.

Eixa empenta interna li ha anat marcant el camí. ‘En alguns partits potser m’ha faltat un poquet d’agressivitat, i Valencia juga així, cadascú, quan hi ha una oportunitat d’atacar, es fa. Cada partit estic un poquet més còmode’, ha reconegut.

L’internacional també ha assumit que encara té marge de millora en defensa. ‘Em costa trobar el nivell físic de la competició i el que piten els àrbitres’, ha admés. Eixa adaptació al contacte i al criteri arbitral és un dels passos pendents en el seu creixement.

Una ovació del Roig Arena

El divendres passat el base va ser expulsat en cometre la cinquena falta personal, una situació que, tot i el contratemps esportiu, va tindre un moment especial. En retirar-se a la banqueta es va emportar una gran ovació del Roig Arena, una mostra clara de la connexió que ha generat amb l’afició.

‘És una sensació increïble, estava un poc enfadat per haver fet la quinta, pareix que no aprenc, però s’agraïx moltíssim’, ha explicat el jugador andalús.

Cárdenas ha destacat també el canvi de mentalitat amb què l’equip va afrontar eixe segon partit de la sèrie. Ha assegurat que van eixir amb ‘una mentalitat diferent al primer’, van posar ‘un nivell físic molt alt’ i van apretar el ritme.

‘Ells poden patir un poquet més en això, així que hem de continuar fent això’, ha indicat sobre el Joventut. Per al base, la clau passa per mantindre eixa intensitat i eixe to físic durant tota la sèrie.

Mirant al pròxim partit

De cara al duel del diumenge, que es jugarà en l’Olímpic de Badalona, Cárdenas preveu un encontre molt exigent. ‘Sí, va a ser molt complicat, al final Joventut és un equipàs. Ahí en l’Olympic va a ser molt difícil, però bueno, a vore si som capaços de traure’l’, ha apuntat.

A mesura que avancen estos playoff, el paper del base andalús va guanyant pes dins de la rotació de Pedro Martínez. El seu rendiment, la capacitat per entendre el joc i l’energia que posa en cada acció han convertit el que havia de ser un reforç de circumstàncies en una peça important en la recta final de la temporada taronja.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.