El Fons de Compensació destinarà 8,45 milions d’euros als municipis de les zones eòliques

La Conselleria d’Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha obert la convocatòria del Fons de Compensació del Pla Eòlic 2022, que destinarà enguany un total de 8,45 milions d’euros entre els municipis de zones eòliques.

El Fons de Compensació contempla subvencions econòmiques per als municipis on s’està desenvolupant el Pla Eòlic amb l’objectiu de contribuir a revitalitzar les zones d’interior. El termini per a presentar els projectes es prolongarà fins al pròxim 22 de juliol de 2022.

El Fons de Compensació es nodreix del cànon que els promotors eòlics realitzen a Ivace Energia i la seua finalitat és que tots els municipis de la zona que d’alguna forma estan inclosos en el Pla Eòlic es vegen beneficiats i no sols aquells en els quals s’han construït parcs eòlics.

En la Comunitat Valenciana existeixen un total 33 parcs eòlics en funcionament que aporten al sistema un total de 1.169 megavats. Els parcs estan repartits en 9 zones, situades a les províncies de Castelló i València.

A Castelló hi ha 16 parcs eòlics en funcionament procedents de les zones 1,2,3 i 6, que aporten al sistema una potència elèctrica de 590 megavats. Els 14 parcs restants que estan en funcionament, estan situats a la província de València, en les zones 7, 8, 10, 11 i 12 i sumen una potència total de 579 megavats.

Distribució dels fons

A través del Fons de Compensació, Ivace Energia subvenciona cada any aquells projectes presentats per les corporacions locals que suposen la millora les infraestructures rurals i de serveis.

En la distribució dels fons tenen prioritat, en primer lloc, aquells municipis que no alberguen parcs però sí que alberguen infraestructures d’evacuació de l’energia elèctrica que es genera en ells, com a línies elèctriques i subestacions. En segon lloc, els que no alberguen parcs però aquests parcs sí que siguen visibles des del municipi.

En tercer lloc, aquells que sense albergar parcs sí que tenen infraestructures d’obra nova o ampliació de camins d’accés als parcs i en últim lloc es valoraran els municipis que sí que alberguen parcs, ja que aquests municipis ja perceben ingressos per llicència d’activitats, imposat de béns immobles, etc.

Dins d’aquest apartat figuren els projectes de millora de camins rurals, de la xarxa viària rural d’accés pedanies, caserius, masies…, projectes d’electrificació rural en granges, alqueries i en general edificacions aïllades, així com qualsevol altre que supose la millora de les infraestructures rurals.

També se subvencionen projectes d’energies renovables, tant construccions d’instal·lacions d’aprofitament d’aquesta mena d’energies com l’organització d’accions de divulgació com a tallers, cursos, fòrums xarres, etc. A més, també es recolzaran econòmicament tots aquells projectes que incidisquen en una millora de les condicions socioeconòmiques dels municipis.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca rècord amb 9,4 milions de turistes estrangers fins a agost

La Comunitat Valenciana ha rebut 9,4 milions de turistes internacionals entre gener i agost, un 9 % més que l’any passat, segons les enquestes Frontur i Egatur de l’INE.

Demanen un any de presó per a un general de la Guàrdia Civil per recomanar un amic per a obres

La Fiscalia sol·licita un any de presó per a un tinent general de la Guàrdia Civil per recomanar un amic sense experiència per a obres en façanes de diverses comandàncies, entre elles la d’Alacant, que haurien quedat mal executades.

Més de 411.000 alumnes es queden sense classe per la pluja extrema

La borrasca i el risc de pluges torrencials han deixat este divendres 411.953 alumnes de la Comunitat Valenciana sense classe per la suspensió acordada pels ajuntaments. Castelló i València tenen avisos roig i taronja per aiguats molt intensos, i Alacant manté alerta taronja al litoral.

Reobri el port de València i es talla la CV-223 en Eslida per despreniments

El port de València ha représ el trànsit marítim després del tancament nocturn per l’oratge advers, mentres que la CV-223 continua tallada a Eslida per despreniments i es mantenen algunes incidències puntuals a la xarxa viària.

En presó a Cartagena un pare belga que va fugir amb el seu fill tutelat a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Cartagena un home belga que havia fugit del seu país amb el seu fill de 10 anys, que estava tutelat a Alacant. El menor ha tornat fa unes setmanes a Bèlgica amb un familiar.

Les pluges deixen fins a 118 l/m² a Castelló i el litoral continua en avís roig

Les fortes precipitacions d’este divendres han deixat fins a 118,4 l/m² a Peníscola i mantenen el litoral de Castelló en avís roig fins al migdia. També s’han registrat quantitats destacades a diverses localitats de la província de València.

Sis detinguts a Almassora per tràfic de drogues i robatoris violents

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones a Almassora, d’entre 18 i 48 anys, per delictes de tràfic de drogues, robatoris amb violència i reclamacions judicials pendents.

La UD Vall d’Uxó es juga el liderat en una jornada marcada per la pluja

La cinquena jornada del grup VI de Tercera Federació arriba amb la UD Vall d’Uxó al capdavant i amb diversos partits condicionats per les fortes pluges caigudes en la Comunitat Valenciana.