Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Benidorm que la Comunitat Valenciana compta amb un model turístic equilibrat i sostenible, pensat per mantindre el lideratge del sector i garantir el benestar dels residents.

Durant la IV Jornada OkTurismo: Territorios, Tendencias y Oportunidades para el sector turístico nacional, celebrada a Benidorm, Pérez Llorca ha remarcat que este enfocament pretén consolidar el paper de la Comunitat com a referent en la indústria turística espanyola. A l’acte també ha assistit la consellera d’Innovación, Industria, Turismo y Comercio, Nuria Montes.

El president ha assegurat que la gestió turística valenciana busca un equilibri real entre el veïnat i els visitants. En paraules seues, ‘som un exemple de gestió i d’equilibri entre veïns i turistes’. Segons ha explicat, el Consell ha treballat perquè ‘els veïns de la Comunitat Valenciana estiguen conscienciats que un turista és un dels millors clients que podem tindre per a garantir el futur de la nostra terra’.

Rebuig a la turismofòbia

Pérez Llorca ha advertit que, davant el debat sobre l’impacte del turisme, ‘no cal entrar en disputes o en turismofòbies‘. Ha atribuït estes postures a percepcions que, al seu juí, ‘no són reals’, i ha reivindicat que la Comunitat ‘és terra hospitalària i hem demostrat i demostrem tots els dies com podem fer compatible el turisme amb les persones que viuen ací’.

El president ha defensat també que el turisme ‘ha de ser un debat obert perquè és de tots’ i ha remarcat el pes econòmic i social del sector. En este sentit, ha afirmat que la indústria turística garantix ‘els servicis públics sanitaris, educatius i socials‘ gràcies als recursos que genera.

Diversificació més enllà del sol i platja

Pérez Llorca ha destacat l’evolució del model turístic valencià, que ha passat del lideratge tradicional en sol i platja a una oferta més diversificada i sostenible. Ha subratllat que este canvi ‘ha anat trencant l’estacionalitat‘ i respon a visitants que, a més de la costa, ‘busquen cultura, naturalesa, turisme de congressos, turisme esportiu o de festivals’.

Segons ha remarcat, l’objectiu és mantindre l’atractiu turístic durant tot l’any i repartir millor els fluxos de visitants pel territori. D’esta manera, es pretén beneficar també zones d’interior i segments emergents, com el turisme de congressos o el vinculat als grans esdeveniments i festivals.

El president ha afirmat que, en l’actual legislatura, ‘s’ha pogut comprovar que quan es gestiona, es regula, tot és compatible i amb tot es pot aconseguir l’equilibri’. Com a exemple, ha citat la regulació dels pisos i apartaments turístics, així com l’eliminació de la taxa turística, mesures amb què el Consell busca conjugar activitat econòmica i qualitat de vida dels residents.

Més pressupost per al sector turístic

Pérez Llorca ha explicat que, coincidint amb la tramitació dels pressupostos en Les Corts, el Consell ha previst un increment del 21 % en la dotació destinada al Turisme, fins arribar als 98 milions d’euros.

Dins d’esta xifra, ha detallat que hi haurà ajudes dirigides a empreses del sector per valor de set milions d’euros. Estes subvencions se centraran a impulsar el màrqueting d’esdeveniments, festivals, turisme d’interior i la innovació turística, amb la intenció de reforçar la promoció i la competitivitat de les destinacions valencianes.

A més, el president ha posat en valor l’augment del 16,3 % del pressupost de l’Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas (Invattur). Este organisme té un paper clau en la transformació digital del sector i en l’anàlisi de dades per millorar la gestió turística, segons ha remarcat.

Un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030

Durant la seua intervenció, Pérez Llorca ha anunciat que la Generalitat està ultimant el disseny d’un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030. Ha explicat que este document s’elabora conjuntament amb el sector turístic, les institucions i la societat civil.

L’objectiu del futur pla és ‘consolidar els productes turístics actuals i impulsar aquells amb major potencial de creixement’. Segons ha indicat, la planificació a mitjà termini ha de permetre que la Comunitat Valenciana continue avançant en un model turístic competitiu, divers i ambientalment responsable.

Pérez Llorca ha insistit que totes estes mesures responen a una mateixa idea: reforçar un model turístic equilibrat, que genere riquesa i ocupació, però que mantinga la convivència amb els residents i la qualitat de vida dels municipis turístics valencians.

Últimes notícies

La investigació sobre vivenda pública a la platja de Sant Joan acaba sense acord polític

La comissió municipal que ha analitzat possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la platja de Sant Joan d’Alacant ha tancat sense dictamen conjunt per la falta de majoria política. Cada partit ha mantingut el seu relat sobre el cas Les Naus i el paper de l’Ajuntament, Les Corts i la promotora Fraorgi.

València reprén les classes de vesprada però manté tancats parcs i jardins per l’alerta per pluges

València recupera esta vesprada l’activitat lectiva en escoles, Universitat Popular i conservatoris després de baixar l’alerta a taronja, però manté tancats parcs, jardins, cementeris i l’esport a l’aire lliure. L’Ajuntament destaca que la nit ha transcorregut amb normalitat i que 141 persones han pernoctat en recursos municipals.

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals com a única eixida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, considera que la votació dels decrets de vivenda en el Congrés confirma el final del sanchisme i defensa que només unes eleccions generals poden resoldre la situació política actual.

Les empreses de Castelló alerten que les avisos per pluges disparen els costos

El president de la CEV a Castelló, Luis Martí, advertix que la recurrència de les alertes meteorològiques està generant un cost econòmic cada vegada més elevat per a empreses i comerços, i reclama una negociació per a repartir-lo de manera equitativa.

Compromís per València reclama un ple urgent sobre vivenda i porta 3 mocions amb més de 6.000 firmes

Compromís per València ha registrat al consistori la petició d’un ple extraordinari exclusiu sobre vivenda i hi presentarà tres mocions avalades per més de 6.000 firmes, centrades en limitar el preu del lloguer, frenar els apartaments turístics i blindar el sòl públic.