32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Mor a Espanya de COVID-19 un pacient que ja estava vacunat amb les dos dosis

Un home de 80 anys ha mort per COVID-19 a l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) malgrat tindre la pauta de vacunació completa. És el primer cas que ha transcendit d’estes característiques a Catalunya, segons ha detallat Rafael Máñez, intensivista del centre sanitari.

- Advertisement -Telegram València Diari

Segons el doctor, era un malalt “correctament vacunat”, amb l’última dosi posada “fa dos mesos, ha indicat en una entrevista en TV3.

Máñez ha ressenyat que es tracta d’un cas “excepcional” perquè segons ha explicat el pacient havia desenvolupat un nivell baix d’anticossos després de la vacunació. El doctor ha volgut deixar clar que les vacunes funcionen i eviten quadres greus de COVID, fins al punt que en este moment les persones amb major risc són aquelles majors de 50 anys que no han completat la vacunació.

El sanitari sí que ha aprofitat la fatalitat de la mort d’este pacient per a recordar que haver sigut vacunat no ofereix garantia total de no infectar-se. Els sèrums ofereixen una protecció molt alta amb una gran eficàcia, però s’estan donant casos de persones que malgrat estar vacunats estan contraient el coronavirus.

Brots en hospitals de Catalunya

 

L’intensivista ha posat com a exemple al seu propi hospital, on mig centenar de sanitaris està actualment de baixa després d’haver donat positiu per COVID malgrat estar immunitzats amb la pauta completa. Máñez ha explicat que la majoria dels contagis s’ha produït en la família i en l’entorn pròxim.

No obstant això, ha precisat que malgrat el contagi, la malaltia s’està desenvolupant de manera asimptomàtica pràcticament en la totalitat dels positius “gràcies a la vacuna”.

No obstant això, i per a evitar que la transmissió s’expandisca, a Catalunya, concretament a l’Hospital Clínic de Barcelona estan començant a oferir la vacuna als fills joves dels treballadors amb la finalitat d’evitar brots de contagis com el que ha esclatat a l’Hospital de Bellvitge.

Últimes notícies

Incendi industrial a Manises (València) extingit després de 17 hores d’operacions

Bombers extingixen un incendi en una nau industrial de Manises després de 17 hores. El sinistre va obligar a tallar la línia 9 de Metrovalencia entre La Presa i La Cova.

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.