17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Morata defén una Comunitat Valenciana estratègica per a Europa

El president de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata, ha afirmat que la Comunitat Valenciana es troba davant una oportunitat històrica per a convertir-se en una regió estratègica per a Europa en comerç global, indústria innovadora i cohesió territorial. Ha emmarcat esta ambició en un moment en el qual la posició geogràfica, la capacitat logística i el teixit empresarial podrien multiplicar el seu impacte si s’alineen les grans decisions pendents.

En el Fòrum Europa Tribuna Mediterrània, on ha sigut presentat per José Luis Bonet, ha sigut ressaltat el seu lideratge i la seua capacitat per a teixir consensos. Morata ha aprofitat eixe fòrum per a ordenar les prioritats que, al seu juí, condicionen la competitivitat i han d’abordar-se sense més demores.

Infraestructures, energia i vivenda

El dirigent cameral ha citat els desafiaments estructurals que pesen sobre les empreses: infraestructures, energia, aigua i vivenda. Ha defés que resoldre’ls no sols alleuja costos i riscos, sinó que determina la capacitat d’atraure inversió, retindre talent i escalar a mercats internacionals.

Per això ha reclamat l’execució immediata de projectes com el Corredor Mediterrani, el túnel passant de València i l’accés nord al port. Ha explicat que estes actuacions desbloquegen colls de botella, augmenten capacitat ferroviària i milloren la connectivitat de mercaderies i persones, la qual cosa reduiria temps i costos logístics i situaria a la Comunitat en millors condicions per a competir en l’eix europeu.

En matèria energètica, ha insistit en la necessitat d’un sistema estable i predictible. Ha demanat un debat tècnic sobre el mix energètic i ha obert la porta a la pròrroga de la central nuclear de Cofrentes, com a via per a garantir seguretat de subministrament durant la transició i donar certitud de preus a la indústria intensiva en energia.

Morata ha defés avançar cap a un model de col·laboració públic-privada més àgil i eficient, capaç de modernitzar infraestructures, accelerar la digitalització i enfortir el teixit productiu. Ha suggerit que una arquitectura normativa més clara i procediments més ràpids facilitarien canalitzar inversió privada cap a projectes tractors i multiplicar el seu efecte en ocupació i productivitat.

En clau europea, ha subratllat que la Comunitat no aspira a avançar en solitari, sinó a integrar-se en una política industrial comuna i en un mercat únic més real. Ho ha resumit amb una idea: ‘El nostre projecte de futur ha d’abordar-se dins del debat europeu, on defenem una integració real del mercat únic i una política industrial ambiciosa’.

Segons ha assenyalat, l’economia valenciana no es transformarà només amb grans inversions, sinó si milers de pimes fan un salt en productivitat i competitivitat. En eixa línia ha reivindicat una planificació conjunta de l’àrea metropolitana de València i una legislació del sòl que facilite l’accés a la vivenda com a condició per a atraure i retindre talent, millorar la mobilitat diària i sostindre un creixement equilibrat.

La seua intervenció ha conclòs amb una anomenada a la responsabilitat compartida: ‘Necessitem determinació per a executar les infraestructures pendents, garantir el subministrament energètic i d’aigua, millorar la vivenda, i situar-nos en el grup de regions líders del creixement europeu’.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el seu càrrec davant Pérez Llorca en el Palau de la Generalitat

Els onze membres del Consell han pres possessió en el Saló de Corts, amb sis juraments en valencià i cinc en castellà, en un acte presidit per Juanfran Pérez Llorca. La cerimònia ha formalitzat la remodelació i el repartiment de competències per a l'any i mig restant de legislatura.

El comissionat de la DANA del Consell donarà tots els passos per a reprendre el diàleg amb el Govern

Raúl Mèrida ha assegurat que el Consell donarà tots els passos per a acordar amb el Govern central i representar a les víctimes de la DANA. L'objectiu, ha dit, és recuperar qualitat de vida i seguretat en els municipis afectats.

Detingut a Vilamarxant un home amb quatre ordes d’ingrés a la presó després d’intentar fugir per la casa d’un veí

La Guàrdia Civil ha detingut a Vilamarxant a un home amb quatre requisitòries de detenció i ingrés a la presó. L'arrestat va intentar escapar per la vivenda d'un veí, però la fugida va ser frustrada.

Quatre detinguts a Oropesa després de desmantellar un punt de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desmantellat un punt de venda de droga a Orpesa després de registrar una vivenda. Hi ha quatre detinguts i una quinta persona investigada.

Agents de la Policia Nacional reanimen a un home en parada cardiorespiratòria en la seua vivenda de Xàtiva

Agents de la Policia Nacional han salvat la vida d'un home a Xàtiva després d'una parada cardiorespiratòria en el seu domicili. La ràpida resposta i la coordinació amb una metgessa van permetre la seua estabilització abans del trasllat.

L’anestesista detingut per la mort d’una xiqueta passa este dijous a disposició judicial

L'anestesista que va sedar a una xiqueta de 6 anys morta després d'una intervenció dental passarà este dijous a disposició judicial. La propietària de la clínica va ser arrestada i va quedar en llibertat a l'espera de citació judicial.

Ratxes molt fortes a l’interior i pluges febles al matí en la Comunitat Valenciana

Es preveuen ratxes molt fortes de ponent a l'interior i cel nuvolós amb precipitacions febles al matí. Demà divendres persistirà el vent primerenc i pujaran les temperatures.

L’Elx passa de ronda amb un gol agònic d’Héctor Fort davant un gran Quintanar (1-2)

L'Elx va véncer 1-2 al Quintanar del Rey després d'una pròrroga gelada en Sant Marcos. Héctor Fort va decidir en el 117' després que Eric Iglesias forçara el temps extra.