12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Moren set persones al Regne Unit per coàguls després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Set persones han mort al Regne Unit a causa d’uns rars coàguls de sang després de rebre la vacuna de AstraZeneca contra la covid-19, segons va poder saber la BBC.

L’Agència Reguladora de Medicines i Cures per a la Salut (MHRA, en anglès) del Regne Unit va assenyalar ahir que van identificar 30 casos d’uns rars coàguls de sang entre els 18,1 milions de persones vacunades amb este preparat fins a finals de març.

Este organisme regulador va puntualitzar, no obstant això, que els riscos associats a estos coàguls són “molt xicotets” i que la població hauria d’acceptar la vacuna quan siga oferta per la Sanitat.
Dels 30 incidents, 22 corresponen a trombes cerebrals venosos (CVST, per les seues sigles en anglés) i vuit a altres problemes relacionats amb la coagulació de sang amb baixes plaquetes.
La cadena BBC afirma este dissabte que va poder saber dels reguladors que set d’estes persones vacunades han mort i que prossegueixen les recerques per a determinar si és el preparat de AstraZeneca el responsable de causar estes trombes.
Esta informació surt a la llum després que Alemanya decidís suspendre l’ús de AstraZeneca per a les persones menors de 60 anys davant el temor d’un possible vincle amb coàguls.
A més d’este preparat, el Regne Unit està vacunant amb el de Pfizer i més de 30 milions de persones ja han rebut almenys la primera de les dos dosis d’una d’estes vacunes.

 

Viròlegs desmenteixen les invencions sobre les vacunes

Segons expliquen experts les vacunes contra la Covid-19 no destrueixen els pulmons ni causen malalties autoimmunes, i així desmentixen les fabules que estan circulant en estos moments.

Així s’ha constatat en una verificació realitzada en el marc del projecte #Vacuna’t, que Maldita.es i Servimedia, amb el suport de Google Digital News Innovation, desenvolupen contra la desinformació sobre les vacunes del coronavirus.

Sembla que també s’ha demostrat que les vacunes tampoc produeixen malalties autoimmunes, com manté el citat cartell, que alerta de la possibilitat d’un “xoc anafilàctic”. La catedràtica en Immunologia Àfrica González afirma que “no hi ha cap evidència que això passe” .

Quant a si les vacunes poden causar malalties autoimmunes, González apunta que este tipus de patologies “són molt variades i de causes gens clares, però totes tenen una base genètica i ambiental, una d’elles és les infeccions, però no les vacunes”.

Últimes notícies

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.

Ferrero, sobre la seua ruptura amb Alcaraz: ‘Estic dolgut però tranquil per haver fet els deures’

Juan Carlos Ferrero admet que la separació amb Carlos Alcaraz li deixa 'dolgut', però amb la tranquil·litat d'haver complit els objectius. No tanca la porta a tornar a treballar amb el murcià i confia que el canvi no afecte el seu rendiment.

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.