Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE a Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha expressat avui la seua preocupació per la ineficàcia del president de la Generalitat, Carlos Mazón, després que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, hagi atés les associacions de víctimes de la dana del passat 29 d’octubre abans que ell. Muñoz ha realitzat aquestes declaracions en una roda de premsa on ha analitzat els pressupostos de la Generalitat del 2025 per a les comarques alacantines, en companyia del secretari general dels socialistes d’Alacant, Rubén Alfaro.

En relació amb la reunió de tres associacions de víctimes de la riuada a Brussel·les amb Von der Leyen, la vicepresidenta executiva de Transició Neta i Competitiva, Teresa Ribera, i la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, Muñoz ha assenyalat que és “positiu” que les víctimes puguen presentar les seues demandes directament davant les institucions europees. Malgrat això, ha lamentat que aquest fet siga un reflex de la ineficàcia del govern valencià, ja que considera inacceptable que “les víctimes de la dana hagen de desplaçar-se a Brussel·les per a exigir comprensió i acció”.

Muñoz ha qualificat la situació de Mazón com “absolutament insostenible”, ressaltant que la presidenta europea està donant prioritat a les necessitats de les víctimes per sobre del president de la Generalitat. “Abans ella rep a les víctimes que a ell”, ha declarat.

El portaveu socialista ha subratllat la necessitat que les institucions europees siguen conscients de la diremda situació que viu la Comunitat Valenciana i la importància que la reconstrucció post-dana siga una prioritat. “És fonamental que Von der Leyen tinga en compte la ineficàcia del president Mazón durant aquesta reunió”, ha afegit.

A més, Muñoz ha criticat que Mazón haja estat absent en activitats clau com la recent convenció del Partit Popular Europeu (PPE) celebrada a València, on no va tindre l’oportunitat de parlar. “Aquesta és la primera vegada que un president autonòmic es queda fora de les converses en un esdeveniment tan important”, ha dit.

En un altre ordre de coses, Muñoz ha afirmat que Von der Leyen hauria de demanar “disculpes” a les víctimes per les seues comentaris sobre la votació que van realitzar durant la concentració d’aquest congrés. “Crec que és positiu que reba a les víctimes, però ha de sortir d’aquí amb propostes concretes per a la reconstrucció de la zona afectada i amb la dimissió del propi Carlos Mazón al capdavant del PP, ja que compartixen la mateixa família política, el PPE”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.