25.5 C
València
Dimarts, 23 setembre, 2025

Navarro renuncia a la reelecció al capdavant de la CEV i obri la via a la candidatura de Lafuente

Salvador Navarro renuncia a optar de nou a la presidència de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV). Dotze dies després d’haver confirmat que concorreria a les eleccions, el dirigent empresarial fa un pas al costat per a evitar una contesa interna que, al seu juí, podria erosionar el projecte comú de la patronal. Mantindrà les seues funcions fins a la votació prevista per al 6 de novembre i, amb la seua decisió, facilita que s’ordene el relleu al capdavant de l’organització sense posar en risc la seua estabilitat.

La decisió va arribar després d’una reunió amb Vicente Lafuente, president de la Federació del Metall (Femeval) i vicepresident de la CEV, amb qui va analitzar el descontentament expressat per part d’alguns sectors. Navarro va explicar que Lafuente li va traslladar la seua intenció de presentar candidatura per a presidir l’organització i que, de formalitzar-se, competirà en un procés obert a més aspirants.

Calendari i regles del procés

La CEV ha activat recentment el procés electoral. El termini per a presentar candidatures està obert fins al 22 d’octubre i el cens amb dret a vot l’integren 515 vocals d’associacions, federacions i empreses associades directament. La jornada electoral serà el 6 de novembre. Este calendari dona marge als diferents grups per a articular suports i, si hi ha més d’una llista, obligarà a mesurar forces en les urnes per primera vegada en anys d’àmplia unanimitat interna.

Navarro va recalcar que el seu objectiu era concórrer amb una proposta unitària i que, al no ser possible el consens, preferix apartar-se per a no ‘posar en risc’ a la confederació. Va assumir com a normal l’existència de diferències —’ocorre en tots els llocs, fins i tot en les associacions de veïns’—, però va defendre que la CEV ha funcionat en els últims anys sobre la base d’un projecte únic i decisions adoptades per unanimitat.

Independència i relació institucional

El dirigent va defendre la independència de la patronal ‘agrade a qui agrade’ i la seua lleialtat institucional, que a la seua entendre inclou ser constructiu en la crítica. Preguntat per si hi ha hagut pressions des de la Generalitat, va negar haver-les rebut. Sobre el retret del president Carlos Mazón per l’eixida anticipada de diversos assistents en la Nit de l’Economia Valenciana, va assegurar que no el va interpretar com una descaradura i va recordar que la CEV ha mantingut sempre una posició crítica amb les administracions quan ho ha considerat, també davant la recent dana.

La seua renúncia no afecta a les seues responsabilitats en la patronal espanyola. Com a vicepresident de CEOE i president de la seua Comissió de Relacions amb les Corts, va indicar que li queda un any de mandat i que es tracta d’una situació distinta a la de la CEV.

Navarro va arribar a la presidència de l’organització provincial en 2011 i, després de l’extinció de Cierval, va liderar en 2017 la transició cap a l’actual patronal autonòmica. En el seu balanç va subratllar que la CEV és hui un interlocutor únic de tota la Comunitat, amb major independència econòmica, una presència reforçada en els debats nacionals gràcies a la vicepresidència en CEOE i avanços en igualtat: la representació femenina en la junta directiva ha passat del 16% al 42%.

De cara a la nova etapa, va apel·lar a la continuïtat de l’agenda de la confederació: reforçar el diàleg social, reclamar un finançament autonòmic just, accelerar el Corredor Mediterrani, incrementar la inversió estatal a la província d’Alacant, assegurar els recursos hídrics i culminar l’ampliació del Port de València. Confia que la proposta que s’impose estiga avalada pel conjunt d’associacions.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes cauen un 0,5% fins a juliol malgrat l’impuls de l’alimentació

Les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana retrocedixen un 0,5% fins a 22.462 milions entre gener i juliol, mentres les importacions pugen un 7% a 22.243 milions.

El Govern destina més de 4 milions a la reparació final de la N-3 entre Siete Aguas i Buñol

El Govern culmina la reconstrucció del tram de la N-3 entre Siete Aguas i Buñol amb més de 4 milions després de la dana. Les obres, de huit mesos i quatre quilòmetres, reforcen seguretat i servici.

Un jubilat de 78 anys perd els seus estalvis en una estafa de l’amor amb IA

Un home de 78 anys a Alacant va transferir 8.800 euros a una suposada metgessa del Kazakhstan. La policia va confirmar que les imatges i el vídeo eren creats amb IA.

Víctimes de la dana i oposició abandonen el ple després de l’oferta de diàleg de Mazón

El Debat de Política General en Les Corts es va tibar quan els representants de les víctimes de la dana del 29 d'octubre van deixar l'hemicicle després de la intervenció de Carlos Mazón. PSPV i Compromís es van sumar a l'eixida i el ple va ser suspés cinc minuts a petició del president.

El Congrés ajorna el ple del 9 d’octubre pel Dia de la Comunitat Valenciana

La Junta de Portaveus va acordar, a petició del PSOE, no celebrar ple el 9 d'octubre en coincidir amb la festivitat valenciana. PP i Vox es van oposar i la Mesa va ratificar el canvi.

Cau a València el presumpte autor del tiroteig mortal d’Alaquàs després de setmanes ocult

La Policia Nacional ha detingut en la pedania valenciana de La Torre al presumpte autor del tiroteig mortal del 27 d'agost a Alaquàs. Un altre home ha sigut arrestat per encobriment per donar-li recer.

Lafuente es postula per a presidir la CEV i agraïx el gest de Navarro

El president de Femeval, Vicente Lafuente, recaptarà avals per a aspirar a la presidència de la CEV després de la renúncia de Salvador Navarro. Planteja un nou impuls amb consens.

L’AVL titlla de ‘brindis al sol’ el pla de Mazón per a canviar el seu nom

La presidenta de l'AVL, Verònica Cantó, considera inviable l'anunci de Carlos Mazón per a canviar de nom la institució i recorda que exigix una majoria de tres quints.