Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

Ejemplo de shortcode con estilo
Els científics creuen que es pot trobar ADN on no es va poder obtindre en els anys 90

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb «noves tècniques forenses«. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran «el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma» que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs «tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc«, les «bragues de Toñi«, les «samarretes de Miriam i de Desi«, un «tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta» i l'»entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa» en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

«Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix«, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la «ferma convicció» que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha «cap indici forense» que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria «càrrega probatòria forense sòlida» contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació «poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Últimes notícies

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.