Pantalles gegants, música en viu i fins i tot rifes solidàries celebraran la coronació de Carles III a la província d’Alacant

Els grans esdeveniments de celebració per al Regne Unit cada cop passen menys desapercebuts per als municipis alacantins que reben turisme de les illes veïnes o que allotgen consolidades comunitats d’este país des de fa dècades.

La coronació del rei Carlos III serà un d’estos esdeveniments històrics que esdevé a més a més al maig que “normalment és un mes de britànics”, amb l’al·licient que “com divendres i dilluns són vacances per a ells per la Coronació hi ha previst molts vols i presència de britànics”, explica Àlex Fratini, portaveu de l’Associació de Bars, Restaurant, Cafeteries i Oci Nocturn de Benidorm i Comarca (OBRECA).

A la zona del Racó de Loix, a Benidorm, on hi ha almenys mig centenar d’hotels, establiments i pubs típics anglesos, estima l’associació, ja està tot preparat per rebre els turistes. A partir de les 11 del matí, una hora menys a Londres, començarà la desfilada protocol·lària des del Palau de Buckingham a l’Abadia de Westminster.

Carlos III i Camila viatjaran en una carrossa tirada per sis cavalls a la cerimònia d’entronització. La retransmissió d’estos esdeveniments i les programacions especials podran ser seguides a través de pantalles gegants dels pubs, on és habitual seguir emissions esportives. Els establiments han aprofitat per a engalanar-se amb banderes britàniques.

Un dels locals que obrirà excepcionalment les portes en horari diürn és el Rock&Roll Bar, al Racó de Loix. Habitualment ofereix música en viu al capvespre, però avança a les 15 hores la programació per celebrar esta ocasió amb la comunitat i visitants.

L’Ajuntament de Benidorm també se sumarà a l’efemèride este dissabte amb un missatge especial de felicitació al llarg de la jornada el contingut de la qual es desvetlarà el dia d’actuacions. Es podrà veure a la xarxa de pantalles, el tecnohito, esta pantalla led circular de 300 simples quadrats, i muppies digitals de la ciutat.

Benidorm, però, no serà l’únic punt de la província on els britànics es reuniran per celebrar la històrica data. A pocs quilòmetres, a AlteaBrew Rock també dona l’oportunitat de seguir l’activitat de la Casa Reial britànica per televisió i a partir de les 14 hores ha programat un menú commemoratiu i actuacions musicals en viu. El local amb aforament superior al centenar de persones ja ha fet 60 reserves. Lisa Griffin, responsable del negoci, ja va celebrar el Jubileu de la Reina Isabel II el passat any. El menú ara serà semblant, amb “plats per a compartir” i la idea de celebrar en comunitat. La Lisa fa 32 anys que és a Espanya i té tres fills nascuts ací. Se sent afortunada perquè té “dos cases, Liverpool, que és el meu poble i Espanya on han nascut els meus infants”. Ara busca compartir este dia amb les dos comunitats.

Sense eixir de la comarca, a Vila Joiosa, També Gwens LaCala publica a través de Facebook la seua proposta. Bufet d’estiu amenitzat amb música de DJ Chris, Jonathan & Grant. Per assistir-hi pregueu etiqueta amb els colors que predominaran el cap de setmana, “vermell, blanc i blau”.

I, per a aquelles persones que vulguen aprofitar l’esdeveniment per a contribuir amb una bona causa, també tenen l’oportunitat que ofereix Grup de Rescat d´Animals de Busot. Proposen degustar una “street food” a Vibes Bar Pizza & Grill i asseguren pantalla gegant, ball i diversió. En esta cita demanen en la mesura del possible, anar vestit de convidat per a la insigne ocasió. Una celebració que ja van fer el maig del 2018 quan es van casar el príncep Henry i Meghan Markle, i que reprenen ara amb ganes. És una de les propostes més singulars, ja que a més de l’anterior faran rifa solidària a benefici de l’associació que es dedica a cuidar i buscar llar per a animals perduts, abandonats o que han patit abusos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.