11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Pares divorciats van als tribunals per la vacuna del coronavirus dels seus fills

L’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) ha alertat que algunes parelles divorciades estan acudint ja als tribunals davant les seues discrepàncies a l’hora de vacunar als seus fills enfront del coronavirus just ara que començarà el curs escolar.

El desacord entre pares divorciats sobre si administrar o no la vacuna anticovid es resoldrà en els jutjats. De fet, des de l’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) han advertit que ja s’han registrat les primeres demandes. El motiu? En la immensa majoria dels casos, la voluntat de fotre a l’altre.

Segons esta associació, lletrats de diferents punts d’Espanya han interposat demandes de jurisdicció voluntària, ja que els pares dels menors són incapaços d’arribar a un acord entre ells.

Des d’Aeafa s’apel·la “al consens entre les parts” pel “benestar dels xiquets i les xiquetes” per a no haver de recórrer a la Justícia, alguna cosa que podria retardar fins a un any la decisió sobre vacunar contra el COVID-19 o no als menors.

L’associació assenyala que estos casos s’haurien de resoldre en un “termini raonable“, de 15 o 20 dies, amb una “compareixença immediata i resolució” perquè “no es pose en risc la salut de ningú”.

 

Els advocats

 

Els lletrats compten que els casos arriben ara, coincidint amb la finalitat de les vacances i la tornada a l’escola. Davant la incapacitat d’aconseguir un acord, els pares, que comparteixen la pàtria potestat del menor decideixen recórrer a un acte de jurisdicció voluntària.

A través d’este procediment, recorren a un jutge perquè, prèvia valoració dels arguments, atorgue la facultat de decidir a un dels dos i resolga el conflicte. Què passen per alt? El col·lapse que pateix el sistema judicial. “Portar-li la contrària a l’altre els pot arribar a costar un any i 500 euros“, assegura un advocat.

Els advocats són conscients que la vacunació afecta la pàtria potestat dels menors i en el cas que els pares no es posen d’acord, tots dos hauran d’acudir al jutjat per a solucionar el problema.

L’associació a més subratlla que els adolescents de 16 o més anys tenen capacitat per a acceptar o rebutjar les vacunes contra el COVID-19 però els xiquets i les xiquetes de 12 a 15 anys necessiten l’acompanyament i consentiment dels pares o tutors legals.

El Govern apunta que “la vacunació de la COVID-19 ha de considerar-se a este efecte com una vacunació de calendari oficial, perquè la seua indicació ha sigut establida per les autoritats sanitàries“.

“Els serveis sanitaris, si entenen que esta decisió comporta riscos extraordinaris a l’adolescent, per les seues circumstàncies clíniques individuals i la situació de risc d’exposició al virus, poden sol·licitar una decisió judicial”, indica l’Executiu.

Últimes notícies

Incendi en un garatge de Torrevieja obliga a evacuar a un veí i calcina 3 vehicles

Un foc declarat este dissabte en un garatge subterrani del carrer Cicló ha obligat a evacuar a un veí i va calcinar 3 vehicles. Altres 18 van patir danys.

El València Basket visita al Joventut per a afermar-se segon i prendre impuls cap a la Copa

El València busca un triomf a Badalona que consolide la seua segona plaça, mantinga la pressió sobre el Reial Madrid i li done confiança abans de la Copa. Els dos es mesuraran en quarts en el Roig Arena.

Anglaterra controla a Espanya i els Redsticks encaixen la seua segona derrota (1-3)

Espanya va caure 1-3 davant Anglaterra a València en un partit manejat pels britànics. Els Redsticks van empatar de penal córner, però van cedir de nou i van quedar sentenciats al final.

El departament de salut d’Elx implanta realitat virtual per a reduir l’ansietat en les extraccions de sang

El Departament de Salut d'Elx‑Hospital General ha incorporat de manera rutinària ulleres de realitat virtual com a suport no farmacològic en extraccions de sang de pacients amb ansietat moderada‑alta. La mesura s'ha estés a Atenció Primària i Hematologia després de validar resultats en la revista Virtual Reality.

Alliberen una parella segrestada i detenen a un captor a Corbera (València)

La Policia Nacional ha alliberat un home i una dona a Corbera (València) i ha detingut a un sospitós després d'una persecució. La víctima va avisar des del maleter i va compartir la seua ubicació, la qual cosa va permetre activar el dispositiu.

València reforça la recollida de taronges caigudes pel vent dels arbres ornamentals

L'Ajuntament intensifica la retirada del fruit caigut pel vent i la maduració primerenca, amb reforços per zones i coordinació amb les contractes.

La Generalitat reforça la seua aposta pel Benidorm Fest pel seu potencial turístic i econòmic

La Generalitat manté el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte en la promoció i la desestacionalització turística. El certamen activa una setmana de gales i activitats a Benidorm.

Dos detinguts a València per tràfic de drogues: confiscats 255 grams de cocaïna i 8.050 euros

La Policia Nacional ha arrestat a dos hòmens de 50 i 55 anys i ha decomissat 255 grams de cocaïna ocults a la roba i 8.050 euros en efectiu després d'una investigació sobre un punt negre de venda. Les entrades i registres en domicilis de València i Sedaví van culminar amb la seua posada a disposició judicial.