9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

El pas a nivell d’Alfafar es cobra una altra víctima mortal

En un lamentable incident la nit del dijous, un home va perdre la vida a Alfafar, una localitat valenciana coneguda pel seu perillós pas a nivell. La víctima va ser tràgicament atropellada per un tren de Rodalia que partia de València amb destinació a Gandia, sumant així un altre succés fatal en este punt negre de la xarxa ferroviària.

L’accident va provocar que el tren romangués immobilitzat durant aproximadament 40 minuts, causant un notable retard en el servei. Una vegada que l’autoritat judicial va donar el permís, el tren va reprendre la seua marxa cap a Gandia. És important destacar que, malgrat la gravetat del succés, la circulació ferroviària no es va veure completament interrompuda, sinó que només va afectar una de les vies. Mentrestant, els passatgers afectats van ser traslladats a un altre tren per a continuar el seu viatge.

Este tràgic esdeveniment ressalta una problemàtica llargament coneguda a Alfafar i localitats veïnes com Sedaví. Ambdues han demandat històricament el soterrament de les vies ferroviàries per a augmentar la seguretat en estos passos a nivell. L’agost passat, els ajuntaments d’Alfafar i Sedaví van aconseguir un acord amb Adif, l’administradora d’infraestructures ferroviàries, per a iniciar els estudis necessaris que permeten eliminar este perillós pas a nivell.

L’objectiu d’estos esforços és obtenir el soterrament de les vies. Esta mesura no sols milloraria la seguretat, sinó que també contribuiria a la integració urbana i la qualitat de vida dels residents. No obstant això, cal tenir en compte que, fins i tot si s’aproven i comencen estes obres, la seua execució podria trigar diversos anys.

L’incident d’este dijous posa de manifest la urgència de prendre mesures per a prevenir més tragèdies en este punt. La comunitat espera que este nou i desafortunat succés impulse a les autoritats a accelerar els processos per a la realització del soterrament, una solució llargament esperada i necessària per a garantir la seguretat dels ciutadans.

Últimes notícies

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.