16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

Juanfran Pérez Llorca ha demanat que la Comissió Mixta per a coordinar la reconstrucció després de la DANA siga ‘l’inici d’una entesa’ entre totes les administracions. Ha admés que l’òrgan arriba ‘molt tard’ i que ‘possiblement hi ha coses que no tinguen ja solució’, però ha defés que ‘si esta és bona, mai és tard’.

Durant una visita a Ontinyent, ha subratllat que eixa comissió amb ajuntaments, Diputació de València, Generalitat i Govern d’Espanya degué activar-se des del primer dia. Al seu juí, la falta d’un marc comú ha dificultat la resposta i ha alimentat expectatives que no s’han materialitzat amb la rapidesa que demanaven els afectats.

De la confrontació a les solucions

El president ha reclamat passar l’etapa de ‘confrontació, lluita i relat’ per a centrar-se en ‘el que verdaderament volen els ciutadans’: decisions coordinades i verificables. L’objectiu, ha remarcat, és que la Comissió Mixta ordene prioritats compartides, aclarisca responsabilitats i marque un procediment que evite duplicitats, accelere tràmits i done certitud a veïns i empreses.

Pérez Llorca ha insistit que el treball immediat ha d’enfocar-se en ‘alguna cosa que és vital: millorar la seguretat de totes les zones afectades per la dana’. Eixa seguretat implica planificar obres i actuacions de reconstrucció amb criteri tècnic i calendari, de manera que els riscos es reduïsquen i la recuperació no es demore més.

En eixe context, ha apostat per reactivar la col·laboració lleial entre administracions perquè els recursos arriben de forma ordenada i s’atenga primer el més urgent. Ha resolt que ‘ja està bé de polarització, ja està bé de relats, el que necessita la gent són realitats’, resum d’un missatge que busca obrir una etapa de cooperació estable.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.

La jutgessa de la DANA demana identificar als bombers que van vigilar el Pedrís i el Magre

La instructora de Catarroja ha demanat a la SGISE les dades dels bombers forestals que van vigilar el barranc de Poio i el riu Magre durant la DANA de 2024. També ha requerit la documentació del consell d'administració d'eixe dia i ha rebutjat una petició d'Emilio Argüeso sobre una guia d'autoprotecció.