Juanfran Pérez Llorca es troba en contacte amb els responsables de l’equip júnior del València Basket desplaçat a Abu Dhabi, afectat pel tancament de l’espai aeri del país arran del conflicte entre els Estats Units i Israel amb l’Iran. Segons ha explicat, este mateix matí ha mantingut l’últim contacte amb la delegació, integrada per 33 persones, a la qual ha traslladat que, ara com ara, ‘el recomanable és que no es moguen’.
Tant el club com la Generalitat estan en comunicació permanent amb l’Ambaixada d’Espanya i s’està a l’espera ‘d’alguna indicació’. Amb la situació hostil actual, ha subratllat que ‘el recomanable és tindre l’espai (aeri) tancat’ per ‘precaució i prudència’. El tancament deixa en terra vols i connexions i convertix l’opció de romandre a l’hotel en l’alternativa més segura mentres es definix una ruta de retorn sense riscos.
Torneig d’Eurolliga suspés
El conjunt júnior era un dels huit participants en un torneig de l’Eurolliga que va ser suspés després de l’inici de les accions bèl·liques. El grup ha prolongat la seua estada a l’hotel en el qual estava allotjat i manté la coordinació des d’allí. Pérez Llorca ha assenyalat que també s’ha comunicat amb els responsables de la delegació el dissabte i el diumenge, un seguiment que busca assegurar que qualsevol instrucció diplomàtica es trasllade immediatament.
La cancel·lació del torneig i el tancament de l’espai aeri tenen efectes immediats en el calendari i la logística de l’equip: l’eixida del país queda condicionada a les directrius de l’ambaixada i a la reobertura o habilitació de rutes alternatives. Amb 33 integrants, qualsevol solució requerix ajustar bitllets, connexions i permisos, per la qual cosa la planificació es fa per fases i amb marge per a canvis d’última hora.
En paral·lel, Pérez Llorca ha indicat que la incidència del conflicte en les importacions i exportacions de la Comunitat Valenciana és, ara com ara, ‘difícil de quantificar’, atés que la situació acaba d’iniciar-se. En un escenari així, és previsible que empreses i operadors reprogramen enviaments, ajusten terminis i avaluen costos fins a recuperar la normalitat.
El president ha advocat per una solució diplomàtica que permeta que la tensió ‘acabe com més prompte millor’ i es restablisca la normalitat. Fins llavors, la Generalitat manté l’atenció sobre la situació del València Basket a Abu Dhabi i actuarà conforme a les indicacions que trasllade la representació espanyola al país.



