17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defés que protegir les senyes d’identitat valencianes no suposa excloure a ningú i ha anomenat al diàleg per a sumar una majoria suficient que permeta aprovar la futura llei de senyes d’identitat.

Després de mantindre reunions amb els presidents de les diputacions de València (Vicent Mompó), Castelló (Marta Barrachina) i Alacant (Toni Pérez), ha subratllat que reivindicar trets culturals propis de la Comunitat Valenciana no és sinònim d’exclusió ni arrossega connotacions negatives, sinó que apunta a reforçar un patrimoni compartit.

Llei de senyes d’identitat

Sobre eixa norma, de la qual ha avançat que hi haurà novetats en breu, ha insistit que ‘cal dialogar, pactar i buscar acords‘, ja que el PP no compta amb majoria suficient en Les Corts. Ha afegit que buscarà l’entesa amb altres formacions i que no creu que cap estiga en contra de les senyes d’identitat, per la qual cosa la negociació se centrarà en l’abast i l’aplicació de la llei.

Fins que la llei estiga en vigor, ha plantejat reforçar iniciatives ja en marxa. Entre elles, la promoció de la pilota valenciana mitjançant accions directes i pròximes des dels municipis, i l’impuls de l’ús del valencià des de l’àmbit local, on la proximitat permet adaptar millor els programes a cada realitat. Segons ha avançat, en estos fronts es treballarà durant els pròxims mesos.

En matèria sanitària, ha assegurat que s’han posat en marxa polítiques efectives per a millorar els servicis, inclosa la introducció de sistemes d’intel·ligència artificial en Atenció Primària perquè el metge de família puga realitzar diagnòstics en determinades especialitats, juntament amb mesures d’eficiència en centres i consultoris. Amb això s’ha buscat agilitzar l’atenció i optimitzar recursos.

Respecte al traspàs de l’Hospital General de València i del Provincial de Castelló, ha explicat que no hi ha dates perquè és necessària la col·laboració del Govern d’Espanya per a transferir les partides econòmiques vinculades. Fins que es concrete eixe marc financer, el canvi de gestió no s’ha pogut calendarizar.

Cooperació amb diputacions i actuacions territorials

Pérez Llorca s’ha compromés amb les tres diputacions a presentar un pla d’aportacions econòmiques de la Generalitat perquè estes institucions impulsen plans especials de millora o reparació d’infraestructures municipals. L’objectiu passa per atendre necessitats locals amb rapidesa i dotació estable.

A la província de València, ha acordat amb Mompó obrir noves vies de col·laboració cultural perquè obres exhibides en museus de la Diputació o en la xarxa cultural de la Generalitat puguen itinerar i veure’s en els municipis, acostant l’oferta cultural a més públic i dinamitzant la programació local.

També a València, les dos institucions han quedat a convocar una reunió amb la Conselleria d’Infraestructures per a crear brigades de treball que facen costat als ajuntaments, especialment en labors de desbrossament i neteja de barrancs o zones susceptibles d’inundació, amb l’aval o autorització de la confederació hidrogràfica competent. S’ha plantejat com una mesura preventiva per a reduir riscos en episodis de pluges.

A Castelló, s’establirà un canal de comunicació reforçat amb convenis de suport a municipis en risc de despoblació, entre ells un sobre subministrament d’aigua i construcció de pous que ha donat bon resultat. La intenció és continuar amb este model per a evitar futurs problemes de proveïment.

A Alacant, s’ha abordat la necessitat de garantir recursos hídrics, especialment en el sud de la província. El president ha assegurat que el president de la Diputació ‘compta amb el suport total’ de la Generalitat perquè ‘determinades normes sense rigor tècnic’ aprovades pel Govern d’Espanya es revisen. I ha defés: ‘Si el Govern d’Espanya subvenciona transvasaments en altres països, per què ací considera que fer els transvasaments és un problema mediambiental? A Espanya hi ha aigua suficient per a tots i volem que eixe aigua arribe a les zones que no la tenen’.

A més, enguany s’han previst les obres d’adaptació per part de la Diputació d’Alacant d’un edifici integral per a salut mental, el centre Doctor Esquerdo, en virtut d’un conveni entre les dos institucions. Estos treballs permetran disposar de més llits i ampliar la capacitat assistencial destinada a estos pacients.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.