12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Juanfran Pérez Llorca, president de la Generalitat i secretari general del PPCV, ha reiterat que el congrés del partit se celebrarà quan acabe la reconstrucció després de la dana. Ha subratllat que hi ha temps suficient i que no veuen oportú convocar-ho abans que finalitzen els treballs de recuperació, prioritzant la resposta als danys i la volta a la normalitat.

Després de reunir-se amb l’alcaldessa de València, María José Catalá, ha insistit que, una vegada conclosa eixa fase, els militants valencians han de decidir el futur del partit. Amb esta posició, la direcció ha defés centrar els esforços en la gestió de la reconstrucció i evitar obrir un procés intern que desviaria atenció i recursos.

Unitat i gestor al capdavant

Sobre la transició interna, ha ressaltat l’exemple de rigor i ha assenyalat que s’ha optat per un gestor on estan totes les sensibilitats, perquè el PPCV és un partit unit. Este esquema ha permés mantindre l’organització en marxa mentres s’atenen les tasques de reconstrucció i ha rebaixat la pressió de terminis sobre el calendari orgànic.

Pérez Llorca ha evitat fixar una data i ha reiterat que hi haurà marge per a organitzar el conclave sense presses quan la reconstrucció estiga acabada. El missatge d’hi ha temps suficient apunta a un procés que s’activarà quan la normalitat institucional i social quede restablida després de la dana.

Per part seua, Catalá ha assegurat que ha demanat eleccions generals perquè és més important que un congrés del PPCV. Esta postura reforça l’èmfasi en les prioritats externes al partit i emmarca el congrés com un debat intern que, segons la direcció, pot esperar fins al tancament de la reconstrucció.

Últimes notícies

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.