11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana pugen un 11,62% al gener

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana van augmentar un 11,62% al gener en comparació del mateix mes de l’any anterior, fins a sumar un total d’1.376.858 pernoctacions i encadena 2 mesos de creixement, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta del segon millor dada de pernoctacions en un mes de gener en la regió de la sèrie històrica.

En els hotels de la regió es van allotjar un 4,79% més de turistes al gener que en el mateix mes de l’any anterior, aconseguint els 487.143 viatgers. Per nacionalitat, 270.657 eren residents a Espanya, el 55,56%, mentre que 216.486 (44,44%) van ser estrangers. Respecte a l’any anterior, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 2,36% i els estrangers van augmentar un 15,36%.

Del total de pernoctacions en Comunitat Valenciana, 632.466 les van realitzar residents a Espanya (un 45,94%), mentre que 744.392 (54,06%) van ser residents en l’estranger.

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en els 74,37 euros, la qual cosa representa una pujada del 6,79% interanual. En general, els preus van pujar un 4,8% respecte a l’any anterior en Comunitat Valenciana.

En total, en Comunitat Valenciana es va aconseguir al gener una ocupació del 43,72% i el sector hoteler va emprar a 12.132 persones (un increment del 8,44% interanual).

Per comunitats autònomes, Canàries va ser la regió amb un grau d’ocupació per plaça major, amb un 74,08%, seguida de Madrid (48,11%) i Catalunya (43,78%), mentre que en el costat contrari es van situar Galícia, (23,69%), Castella – La Manxa (24,08%) i La Rioja (24,45%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Canàries va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (37,3%) al gener junt amb Catalunya (13,84%) i Andalusia (13,83%).

Últimes notícies

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.