12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i en l’extrem nord de València, amb precipitacions encadenades durant les últimes nou hores sense pausa en els punts més afectats.

Les tempestes romanen en la mar i, de moment, no han tocat terra, excepte alguna descàrrega elèctrica aïllada en el nord de València i al llarg del litoral castellonenc. Aemet assenyala que, donada la incertesa associada a la convecció marítima quan no hi ha un doll de vent que empenyiment els nuclis cap a terra, es mantenen condicions favorables perquè alguna d’eixes cèl·lules puga entrar en les pròximes hores i deixar ruixats molt intensos en poc temps.

Durant el dia la situació ha sigut relativament tranquil·la, amb l’excepció de la Safor, que de matinada va superar els 100 l/m² i va aconseguir 147 l/m² a ‘La Font d’en Carròs’. En les últimes hores, el sud de Castelló acumula entre 60 i 80 l/m² entre Nules i Borriana. Estos volums, sumats a la persistència, poden saturar sòls i drenatges locals i provocar incidències puntuals en zones baixes i en la xarxa viària, per la qual cosa es recomana precaució en desplaçaments i atenció a avisos oficials.

Avisos i evolució prevista

Seguix actiu l’avís roig en el litoral de València fins a les 6.00 de la matinada i l’avís taronja a l’interior. A les 00.00, el sud de Castelló passa a avís taronja. Fins demà a la vesprada, quan el vent role a sud-oest, no s’espera un descens clar del risc en el nord de València i a Castelló. En el nord de València, després de finalitzar el roig a les 6.00, el nivell passa a taronja fins a migdia, mentres que a Castelló l’avís taronja es manté fins a les 18.00. Este canvi de vent tendirà a desplaçar els nuclis més actius i a estabilitzar progressivament, encara que abans podrien repetir-se episodis de ruixats intensos si alguna tempesta marítima aconseguix terra.

Últimes notícies

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.