La Comunitat Valenciana registrarà este dijous cel nuvolós amb precipitacions, més abundants a l’interior de la mitat nord, que tendiran a remetre a la vesprada. Des del matí bufaran ratxes molt fortes de vent de l’oest en zones de l’interior i, al final del dia, el vent probablement aconseguirà amb força trams del litoral central, mentres la inestabilitat anirà perdent intensitat conforme avance la vesprada.
Vent i temperatures
Les temperatures pujaran hui, amb ascensos localment notables en el terç nord en el cas de les màximes. Este repunt tèrmic es notarà sobretot al migdia i primeres hores de la vesprada, encara que la sensació tèrmica podrà variar per les ratxes de ponent.
Per a este divendres Aemet preveu intervals nuvolosos i probables precipitacions febles a l’interior de la mitat nord durant la segona mitat del dia. Quant a les temperatures, les mínimes pujaran en el litoral de la mitat nord i es mantindran sense canvis en la resta; les màximes registraran un lleuger ascens o seguiran sense canvis a Castelló i descendiran en les altres zones. El vent serà de l’oest, ocasionalment fort i amb ratxes molt fortes, menys probables en el litoral de Castelló.
En les últimes vint-i-quatre hores, les temperatures extremes en les capitals han sigut les següents: Castelló 9,4 i 13,4 graus; València 11,1 i 14,7 graus; Alacant 11 i 18,9 graus.
Pronòstic marítim: en les aigües de Castelló bufarà nord-oest força 3 a 5, localment 6 al principi, rolando ràpidament a sud-oest, amb maror i xàfecs. En el litoral de València el vent serà de l’oest 5 a 7, amainant ràpidament a 3 a 5, rolando de matinada a component sud i a la vesprada a oest; hi haurà forta maror disminuint a maror, amb xàfecs. A Alacant predominarà component oest 5 a 7, amainant ràpidament a 3 a 5; de matinada girarà a variable 2 a 4 i, a partir del migdia, refermarà a sud-oest 4 a 6. L’estat de la mar serà de forta maror, puntualment marejadilla, amb ruixats, encara que tendirà a remetre conforme avance la jornada.




