12.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

La Unió de Llauradors llança un podcast per al foment i la promoció de l’agricultura ecològica

La Unió de Llauradors, en col·laboració amb el Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha llançat un podcast denominat ‘la Unió Ecològica’ per al foment i promoció de l’agricultura ecològica i que consta de set capítols. La publicació serà setmanal entre els mesos de juny a juliol i es difondrà en les principals plataformes de podcasting, xarxes socials de l’organització agrària i en el seu canal de YouTube.

En tots els capítols hi ha entrevistes i converses amb persones referents del sector, on es fa un recorregut professional i personal sobre el cultiu en ecològic, les bones pràctiques per a la biodiversitat, comercialització, promoció, consum i ajudes vigents en l’actualitat.

A part de l’entrevista, cada capítol compta amb una columna d’opinió per part d’una persona referent en el sector que aporta la seua reflexió sobre el tema del dia. Finalment, existeix una secció de preguntes i respostes per a comentar qualsevol dubte llançat per persones associades a la Unió a través del canal de whatsapp. El programa està conduït pel periodista Samuel Borja, i per Ricard Ballester, tècnic d’agricultura ecològica de la Unió.

En el primer capítol es parla de com introduir-se en la producció ecològica amb una entrevista a Joanma Mesado, secretari tècnic de l’organització, i una columna d’opinió de Rosa García, responsable de l’àrea de certificació del CAECV.

Per al segon capítol l’entrevista triada és a Alfons Domínguez, tècnic de l’Estació Experimental Agrària de la Conselleria d’Agricultura a Carcaixent i la columna d’opinió està a càrrec de Josep Roselló, expert en agricultura ecològica.

La comercialització i els canals curts de proximitat centra l’atenció del tercer capítol amb una entrevista a Àlex Vilanova, productor d’oli d’Olis Cuquello a la Jana, i l’opinió de Jordi Benages, ramader i productor de formatges ecològics a Xert.

En el quart capítol es tracta sobre la gran distribució i la comercialització-exportació mitjançant una entrevista amb el responsable comercial de Cofrudeca, José Ramón Català i l’apartat d’opinió és de Leire Quintana, Product Manager Food d’Intermón-Oxfam.

La promoció en l’agricultura ecològica centra la temàtica del cinqué capítol amb una entrevista a la portaveu de l’Associació Vida Sana i la fira Biocultura, Montse Escutia, i una columna d’opinió del director general de Desenvolupament Rural de la Conselleria d’Agricultura, David Torres.

En el capítol sisé, que tracta sobre el consum i la nutrició ecològica, s’entrevista a Mª Dolores Raigón, catedràtica de l’àrea d’Edafologia i Química Agrícola. És professora a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural (ETSIAMN) de la UPV. La columna d’opinió correspon al president d’AVACU, Fernando Moner.

El capítol final està dedicat a les ajudes per al sector ecològic i conté una entrevista amb Noelia Garrigós, Cap de Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única de la Conselleria d’Agricultura i la columna d’opinió és de Maite Cháfer, directora general de la PAC de la Conselleria d’Agricultura.
El podcast es podrà escoltar en diferents plataformes a través d’aquests enllaços:


https://www.ivoox.com/podcast-unio-ecologica_sq_f11568997_1.html
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.