Presó per a dos narcotraficants que portaven dos kilos de cocaïna durant un control en l’A-7, a l’altura de la Vall d’Uixó

Dos homes han sigut finalment condemnats a la pena de sis anys i mig i set anys i mig de presó per traficar amb cocaïna després que el Tribunal Suprem no admetera el recurs de casació presentat pels dos acusats.Com ja ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' els fet van ocórrer en 2016 quan la Guàrdia Civil els va sorprendre en 2016 amb dos quilos de droga amagats en la guantera del cotxe en el qual viatjaven. Els agents els van aturar mentre feien un control rutinari en l'A-7, en l'eixida 278 direcció Vall d'Uixó-Xilxes A més, l'alt tribunal ratifica també la quantiosa multa que l'Audiència Provincial de Castelló va dictar. Cadascun d'ells haurà d'abonar una multa de 178.383 euros pels fets. Durant el judici que es va celebrar en la Ciutat de la Justícia de Castelló, un dels processats va al·legar que havia perdut la memòria i que no se'n recordava dels delictes dels quals se l'acusava. Va assegurar que no se'n recordava ni del que havia menjat ahir. A preguntes del representant del Ministeri Fiscal, el processat va dir «Sols recorde que em van clavar a la presó» afegint que mai s'havia dedicat al tràfic de drogues i que tota la vida havia sigut obrer. Els magistrats, malgrat això, no van creure aquesta versió. El tribunal va vore «clarament demostrat que els ja condemnats van arribar a posseir la droga i a transportar-la sent el seu destí final la distribució a tercers».

El segon acusat en canvi sí va reconéixer els fets i va explicar als jutges que transportaven la droga per encàrrec. «Vam arreplegar dos paquets amb la cocaïna i devíem entregar-la en un poblet de Castelló», va confessar. Els guàrdies civils que van intervindre en el registre del turisme, les detencions i la instrucció de les diligències, van declarar com a testimonis en la causa. Van relatar que es van trobar dos quilos de droga en la consola central del Renault Megane en el qual viatjaven els dos processats el dia de la detenció. Un dels agents va dir que la memòria dels dos detinguts li va paréixer en eixe moment bona. Els costos del recurs interposat deurà abonar-les ara la part recurrent, segons dicta el Tribunal Suprem.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022