18.4 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

El preu del pollastre es dispara un 164% de la granja als supermercats

La Unió de Llauradors i Ramaders denuncia que el preu del pollastre es dispara en l’actualitat en un 164% des de l’eixida de la granja als lineals de les botigues i supermercats, mentre els costos per als productors no paren de pujar i aquests no reben eixe augment, segons un estudi elaborat per l’organització agrària.

Concretament el preu mitjà del pollastre se situa de mitjana en 1,25 €/kg en la granja, d’ací passa a 2,40 €/kg en escorxador, 2,65 €/kg en distribució i 3,20 €/kg en els supermercats i botigues especialitzades, encara que en alguns la cotització és encara superior. El problema és que de la primera quantitat els productors a penes perceben ara 0,45 euros per pollastre criat.

Els productors avícoles de la Comunitat Valenciana es troben al límit, totalment asfixiats, davant l’augment dels costos de producció. La major part dels ramaders avícoles es troben en règim d’integració i han de fer-se càrrec d’una sèrie de despeses imprescindibles com la llum, gas o el combustible que estan disparats i que en els últims mesos s’han duplicat. Cal assenyalar que l’energia elèctrica per exemple representa més del 75% dels costos variables d’una explotació i que la despesa del gas propà ha pujat més d’un 60%. També han pujat les assegurances.

Aquest increment dels preus dels aliments de les últimes setmanes, entre ells el pollastre, no es trasllada per tant als ramaders. Davant aquesta situació, els avicultors no haurien de cobrar menys d’una quantitat que oscil·lara entre els 0,55 i 0,60 euros per pollastre criat, quan en l’actualitat la mitjana del que estan cobrant és d’uns 0,45 euros.

El secretari general de la Unió, Carles Peris, indica que “aquesta situació és totalment inaguantable per als grangers que estan produint amb uns costos terribles i que, si no es plantegen solucions com a ajudes directes, dins dels sectors més afectats per la crisi, molts d’ells es veuran obligats a tancar les seues explotacions”.

Carles Peris assenyala que de nou la Llei de la Cadena Alimentària falla també per al sector aviar, “perquè en cap moment es compleix la seua premissa que cada baula de la cadena agroalimentària ha de cobrir els seus costos de producció i és que els preus no es fixen de l’origen a la destinació com hauria de ser el lògic, sinó a l’inrevés”.

El que passa en el sector avícola ocorre en molts altres productes. La situació de baixa rendibilitat dels productors es produeix perquè les grans cadenes de distribució no volen pagar molt més i estrenyen a les empreses integradores que al seu torn fan el mateix amb nosaltres”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

Metrovalencia actuarà sobre 123 reixetes de ventilació per a reduir el soroll

L'operadora intervindrà 123 reixetes de ventilació en sis municipis per a atenuar el soroll que generen els vehicles al circular sobre elles. El pla inclou 11 mesos d'obres i 1,39 milions d'inversió.

Les víctimes de la dana reclamen justícia i assenyalen que la dimissió de Mazón no prou

La portaveu de l'Associació de Víctimes de la dana del 29 d'octubre ha afirmat en el Congrés que la dimissió de Carlos Mazón no és suficient i que exigixen veritat, justícia i reparació. En la mateixa sessió, una altra afectada ha relatat la pèrdua del seu marit i de la seua filla i ha demanat que es depuren responsabilitats.

Un conductor de 76 anys circula 17 km en sentit contrari per l’AP-7 de nit

La Guàrdia Civil investiga a un britànic de 76 anys que va recórrer 17 quilòmetres en sentit contrari per l'AP-7 a Alacant. Va ser interceptat després d'ignorar senyals policials i eixir per la 737.

Plans (Vox) critica al Govern de Sánchez per no donar la cara davant la comissió de la dana

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha denunciat que el Govern de Pedro Sánchez evita comparéixer en la comissió sobre la dana. Ha acusat el PP de blanquejar i ha advertit que portaran l'assumpte als tribunals si no hi ha explicacions.

Cano afirma que Mazón seguix en funcions i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua al capdavant i supervisa la gestió del Consell. El PP mantindrà el full de ruta en economia i turisme.

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana creix dos punts per damunt de la mitjana nacional

La Comunitat va registrar 27.578 operacions en el tercer trimestre, un 3,9% més que en l'anterior i dos punts per damunt d'Espanya; pugen preus i esforç de compra.

Álvarez (UGT) reclama una comissió de seguiment de la dana per a saber quant diners arriba

Pepe Álvarez ha demanat crear una comissió de seguiment de la reconstrucció després de la dana per a conéixer amb precisió quants diners arriba i com s'invertix. També ha defés un pacte d'Estat per a reforçar la resposta davant emergències climàtiques.

Álvarez (UGT) critica la ‘prepotència’ de la CEOE per negar-se a ampliar el permís per defunció

El líder d'UGT ha acusat la patronal de negar-se a debatre un augment del permís per defunció pel seu cost i ha reclamat tornar a la taula de negociació. També ha lligat eixa postura a la seua posició sobre salut laboral i absentisme.