14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

PSOE amenaça amb demanar que Feijóo declare davant del jutge per la dana i exigix que aclarisca si va parlar amb Mazón

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSOE, Esther Peña, ha exigit a Feijóo que aclarisca si va parlar amb el president de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, la vesprada del 29 d’octubre en la qual es van produir les inundacions a València a causa de la dana i amenaça amb demanar la seua declaració en el jutjat que investiga els fets si no ho fa.

“És l’hora que el senyor ens explique què informació tenia en temps real com ell mateix va dir de la boca del senyor Mazón”, ha assenyalat Peña en una roda de premsa des de la seu del partit en el carrer Ferraz.

“El PSOE no es planteja encara sol·licitar el testimoni en el jutjat d’Alberto Núñez Feijóo en el procés judicial obert per a conèixer les responsabilitats i la veritat sobre el que va ocórrer a Valencia”, ha indicat Peña, que reclama a Feijóo que ho aclarisca per la seua pròpia iniciativa. “Esperem que la decisió de parlar i donar explicacions isca del propi senyor Feijóo i no siga necessària sol·licitar la seua compareixença”, ha advertit.

La portaveu socialista considera que tant la responsabilitat política com també “la jurídica” exigixen a Feijóo “llançar llum sobre estes telefonades” que Mazón nega, segons indica. Demanen per tant conèixer el contingut de les “telefonades, whatsapps o missatges de text” i avisen a Feijóo que “la memòria de les víctimes” li obliga a respondre i a revelar qualsevol informació rellevant que tinga.

No obstant això, Peña ha apuntat que “és curiós” que Feijóo afirmara estar informat en temps real per Mazón la vesprada de la dana mentre que la llavors vicepresidenta tercera, Teresa Ribera, no va poder contactar amb Mazón fins a després fer diversos intents per telefonades i missatges.

En la mateixa línia, fonts socialistes consideren que Feijóo no va parlar amb Mazón esta vesprada i que va anar “de fanal” en indicar que hi havia estat informat pel president valencià.

Últimes notícies

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.