14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

PSOE amenaça amb demanar que Feijóo declare davant del jutge per la dana i exigix que aclarisca si va parlar amb Mazón

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSOE, Esther Peña, ha exigit a Feijóo que aclarisca si va parlar amb el president de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, la vesprada del 29 d’octubre en la qual es van produir les inundacions a València a causa de la dana i amenaça amb demanar la seua declaració en el jutjat que investiga els fets si no ho fa.

“És l’hora que el senyor ens explique què informació tenia en temps real com ell mateix va dir de la boca del senyor Mazón”, ha assenyalat Peña en una roda de premsa des de la seu del partit en el carrer Ferraz.

“El PSOE no es planteja encara sol·licitar el testimoni en el jutjat d’Alberto Núñez Feijóo en el procés judicial obert per a conèixer les responsabilitats i la veritat sobre el que va ocórrer a Valencia”, ha indicat Peña, que reclama a Feijóo que ho aclarisca per la seua pròpia iniciativa. “Esperem que la decisió de parlar i donar explicacions isca del propi senyor Feijóo i no siga necessària sol·licitar la seua compareixença”, ha advertit.

La portaveu socialista considera que tant la responsabilitat política com també “la jurídica” exigixen a Feijóo “llançar llum sobre estes telefonades” que Mazón nega, segons indica. Demanen per tant conèixer el contingut de les “telefonades, whatsapps o missatges de text” i avisen a Feijóo que “la memòria de les víctimes” li obliga a respondre i a revelar qualsevol informació rellevant que tinga.

No obstant això, Peña ha apuntat que “és curiós” que Feijóo afirmara estar informat en temps real per Mazón la vesprada de la dana mentre que la llavors vicepresidenta tercera, Teresa Ribera, no va poder contactar amb Mazón fins a després fer diversos intents per telefonades i missatges.

En la mateixa línia, fonts socialistes consideren que Feijóo no va parlar amb Mazón esta vesprada i que va anar “de fanal” en indicar que hi havia estat informat pel president valencià.

Últimes notícies

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.

Diana Morant insta a Feijóo a dimitir i exigix al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha demanat al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024. També ha reclamat que entregue a la jutgessa els guasaps amb Carlos Mazón i ha titllat de covardia la seua declaració telemàtica.

Mestalla va reunir milers en un entrenament del València sense Tárrega ni Pepelu

Prop de 5.000 aficionats van assistir a la sessió oberta a Mestalla malgrat la pluja. No van participar Tárrega ni Pepelu per grip i Dimitrievski va seguir de baixa; Cömert va reaparéixer.

La jutgessa del cas DANA permet que Feijóo declare el 9 de gener per via telemàtica

La jutgessa que investiga la DANA ha acceptat que Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni per videoconferència el 9 de gener des del Congrés. A més, li reitera la possibilitat d'aportar les seues respostes als missatges amb Carlos Mazón; el líder del PP ha defés que va entregar el sol·licitat i s'ha compromés a col·laborar.

Air Nostrum retorna 20 milions a la SEPI i reduïx a 91 milions el principal del préstec

Air Nostrum ha retornat 20 milions a la SEPI del préstec participatiu del FASEE i ha pagat 809.550 euros en interessos. El principal pendent descendix a 91 milions.

Pedro Martínez destaca que el més positiu és que el València Basket està construint alguna cosa

El tècnic del València Basket va fer balanç de l'any i va subratllar que l'equip estava construint un projecte més enllà dels resultats. També va analitzar el repte davant Partizan i l'exigent calendari de gener.

Les pluges s’acomiaden i arriba un temps estable i fred en Nit de cap d’any i Any Nou

El temporal del cap de setmana dona pas des del dimarts a una situació estable, amb gelades i boires engelantes. Nit de cap d'any i Any Nou seran freds; un front arribarà a Canàries i podria aconseguir la península el divendres.