32.1 C
València
Dimecres, 16 juliol, 2025

Puig avança que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis valencians

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que el divendres es podria decidir el tancament perimetral d’alguns municipis més afectats per la pandèmia de coronavirus en el territori valencià.

 

D’esta forma ho ha avançat Puig este dimecres per la vesprada en una roda de premsa al costat del ministre de Transport, José Luis Ábalos, en la que ha apuntat que esta decisió podria eixir de la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) entre la Generalitat i Delegació del Govern, prevista per al divendres, i ha agregat que «probablement s’anunciaran altres mesures complementàries».

 

Puig ha advocat per no prendre «mesures compulsives» i per «analitzar en tot moment la situació que existix en el territori valencià i en el conjunt d’Espanya i Europa i prendre decisions avaluant atentament les mesures preses».

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses»

«Ja hem decidit que es prorrogarà el tancament perimetral de caràcter autonòmic set dies més, quan encara no hem arribat a la setmana que es va decretar», ha argumentat. Puig ha insistit que el divendres es prendran «mesures no compulsives ni improvisades» i que «atenguen la realitat social i econòmica» del territori valencià. 

 

«Quan ha fet falta prendre decisions, les hem preses. Vam suspendre les Falles, decretem el tancament perimetral, prendrem les decisions més raonables possibles amb el màxim consens possible».

Últimes notícies

Sagunt a Escena 2025 presenta un cartell teatral amb clàssics d’Homer, Shakespeare i Valle-Inclán

El festival Sagunt a Escena 2025 a València presenta una programació teatral amb obres clàssiques reinterpretades, incloent-hi Homer, Shakespeare, Valle-Inclán i Marguerite Yourcenar, amb noves perspectives crítiques i actuals.

Detingut a Algemesí per estafar 85.550 euros a la seua àvia amb problemes cognitius

Un home de 31 anys a Algemesí va ser arrestat per estafar 85.550 euros a la seua àvia, qui va firmar documents sense comprendre a causa de problemes neurocognitivos i va entregar les seues claus bancàries.

Onada de calor amb màximes de fins a 42 graus es mantindrà fins al divendres amb lleu alleujament tèrmic

La calor intensa amb temperatures màximes de fins a 42 graus dominarà quasi tota Espanya fins al divendres, quan arribarà un suau alleujament tèrmic gràcies a vents atlàntics més frescos, encara que el respir serà breu.

El preu de la vivenda a Espanya podria aconseguir un rècord històric en 2025 amb un augment pròxim al 9%

El preu mitjà de la vivenda a Espanya podria arribar a 3.291 euros per metre quadrat en 2025, amb un creixement anual del 8,7%, segons Societat de Taxació. La demanda insatisfeta augmenta per la bretxa entre salaris i preus.

Carlos Mazón espera que el Govern tracte a López Miras amb més suport que a ell durant la dana a València

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, confia que el Govern central faça costat a Fernando López Miras enfront dels disturbis en Torre Pacheco, a diferència de la seua experiència amb la dana a València.

Mazón anuncia recurs davant el TC contra el finançament privilegiat per a Catalunya

El president valencià Carlos Mazón ha decidit presentar un recurs d'inconstitucionalitat contra l'acord de finançament singular per a Catalunya, qualificant-lo com un cuponazo separatista que perjudica a la Comunitat Valenciana i a Espanya.

Sagunt a Escena porta el teatre dels mites, la música i la crítica social

Sagunt connecta amb la cultura a través de la dramatúrgia

Detinguts a València per robar i desballestar vehicles pesants per a exportar-los a Hispanoamèrica

La Guàrdia Civil deté a cinc membres d'una banda criminal a Catarroja (València) que robaven camions i maquinària pesant per a desballestar-los i enviar-los il·legalment a Hispanoamèrica.