La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós i un ascens de les temperatures màximes, notable a l’interior de la mitat nord. A l’interior nord de Castelló bufarà vent del nord-oest d’intensitat moderada, amb ratxes molt fortes a primeres hores que remetran a la vesprada. Este escenari deixarà un matí més agitat en zones interiors, malgrat un ambient en general més temperat.
En la resta de l’autonomia, el vent bufarà este dilluns fluix de l’oest, tendint a direcció variable a l’interior conforme avance la jornada. En la costa s’imposarà un règim de brises a la vesprada, que temperarà l’ascens enfront de l’interior. Amb el cel poc nuvolós, la irradiació solar impulsarà el repunt de les màximes, més evident en àrees de l’interior de la mitat nord.
Dimarts amb pocs canvis
Per al dimarts s’espera cel poc nuvolós o buidat. Les temperatures mínimes estaran en ascens de manera general, excepte en el nord de Castelló i el sud d’Alacant, on podrien descendir lleugerament; les màximes pujaran de manera lleugera, excepte en el litoral nord de Castelló, on podrien baixar. El vent bufarà fluix de direcció variable, amb predomini de la component este i brises en les hores centrals, per la qual cosa la situació tendirà a estabilitzar-se respecte al dilluns.
Com a referència tèrmica, les últimes hores han deixat en les capitals de província estos valors de màxima i mínima: Castelló 18,9 i 8,5 graus; València 19,8 i 7,9; Alacant 20,6 i 6,8. La tendència a l’alça de les màximes s’aprecia de manera desigual, més continguda en el litoral per la influència de les brises.
Pronòstic marítim
En les aigües costaneres de Castelló predominarà el nord-oest amb força 3 a 5, localment 6 a 7 en el nord, amainant a sud i sud-oest 3 a 4 al migdia; es preveuen ratxes, amb maror a forta maror que disminuirà a marejadilla, i mar de fons del nord-est d’al voltant d’1 metre.
Enfront de la costa de València bufarà nord i nord-oest de força 3 a 5, amainant a oest i nord-oest 3 a 4 a mitjanit i rolando a sud-est a la vesprada; s’espera marejadilla, localment maror al principi, amb mar de fons del nord-est d’1 a 2 metres.
En les aigües d’Alacant el vent serà variable de força 2 a 3, amb intervals del nord 4 a 5 en el nord de la província, tendint a la vesprada a component sud 3 a 4; l’estat de la mar anirà de marejadilla a maror, amb mar de fons del nord-est d’1 a 2 metres.



