13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Quasi 705.000 persones han rebut la dosi addicional de covid-19

Un total de 704.701 persones han rebut ja la dosi de reforç o record contra la Covid-19 en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 255.608 persones a Alacant, 100.318 a Castelló i 348.775 a València. A més, des que es van instal·lar punts de vacunació sense cita, 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus en estos dispositius mòbils: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. D’ells, més de la meitat (5.441 persones) s’han immunitzat sense cita este divendres i dissabte.

Fins a hui, la Comissió de Salut Pública ha acordat incorporar una dosi extra amb les vacunes de Pfizer o Moderna a residents en centres de majors o sociosanitaris, a persones en condicions de risc, a persones de 70 o més anys, als qui van ser vacunats amb Janssen, a les persones de 69-60 anys i a personal sanitari i sociosanitari.

En la Comunitat Valenciana ja s’han administrat dosis addicionals a 20.877 residents; 38.938 persones amb patologies de risc; 527.078 majors de 70 anys; 89.127 persones que en el seu moment van ser immunitzades amb Janssen i 28.681 a persones d’entre 60 i 69 anys.

La inoculació d’esta dosi extra contra el coronavirus s’està fent en els mateixos centres residencials per a les persones que viuen en ells; als hospitals, per al personal sanitari, i en Atenció Primària per a la resta.

Es pot sol·licitar cita per a immunitzar-se cridant o acudint al centre de salut, i a través de l’APP GVA+Salut i de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot respectar un ordre de vacunació.

Els qui encara no s’han immunitzat contra la Covid-19 o tenen pendent alguna dosi també poden contactar amb el seu centre d’Atenció Primària per a programar el dia i hora en què rebran la vacuna o acudir, sense cita prèvia, a qualsevol dels punts mòbils de vacunació que Sanitat instal·la de manera temporal en espais de gran afluència de públic amb la finalitat d’acostar la vacuna contra el coronavirus a la ciutadania.

Vacunació sense cita

En estos punts mòbils, des que esta iniciativa es va posar en marxa, un total de 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. Despunta per número de dosis administrades la unitat mòbil que s’instal·la cada divendres en el Centre Comercial La Salera de Castelló de la Plana, on ja s’han administrat 2.530 dosis, així com el punt en la fira del corredor Expo Esport, obert en la Ciutat de les Arts i les Ciències amb motiu de la Marató València, que va administrar 1.621 dosi en dos dies.

Este divendres, 3 de desembre, es van administrar un total de 2.908 dosis: 1.056 en Expo Esport (València); 297 en el centre comercial Plaza Mar 2 d’Alacant; 695 en el centre comercial L’Aljub d’Elx, i 860 en La Salera de Castelló de la Plana. El dissabte es van sumar 2.533 dosis més: 565 en Expo Esport; 882 en el punt habilitat en la plaça Manises de València; 966 a l’Hospital de Dénia, i 120 en el centre comercial de Benidorm-Finestrat. Entre divendres i dissabte sumen 5.441 dosis.

Aquest diumenge es manté actiu el punt per a vacunar sense cita obert ahir dissabte en la plaça de Manises de València. L’operatiu es mantindrà fins al dimecres 8 de desembre, cada dia en horari de 10 hores a 20 hores.

També hi haurà un punt de vacunació sense cita en el centre comercial Zenia Boulevard, en Orihuela Costa, el dimarts 7 de 10 hores a 20 hores.

A Alacant, en el Centre Comercial Plaza Mar 2, es tornarà a vacunar el divendres 10 de desembre, de 15 hores a 20 hores. Igualment, a Castelló de la Plana, on es vacunarà sense cita el divendres de 16 hores a 21 hores en el centre comercial La Salera.

El dissabte 11 de desembre, a més, obrirà de nou el punt de vacunació en el Centre Comercial Benidorm Finestrat de 16 a 20.30 hores.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.