18.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Recta final per a votar els pressupostos participatius DecidimVLC

La ciutadania pot votar i triar d’entre els 320 projectes que han sigut considerats viables pels tècnics municipals en el procés participatiu DecidimVLC fins al pròxim dilluns 7 de novembre. Eixe dia conclou la fase final de votació dels pressupostos participatius 2022-2023, que poden finançar, entre altres, 173 propostes vinculades a la Missió Climàtica València2030.

La regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal, Elisa Valía, ha recordat que veïns i veïnes podran votar directament a través de la web decidimvlc.valencia.es els projectes per als barris i pobles de València fins a completar els 16 milions d’euros del pressupost municipal de 2023 que s’han assignat per a inversions triades en este procés.

I ha ressaltat “la gran participació que s’ha registrat en esta edició, tal com demostra el fet que les inversions viables que han passat a votació superen els 56 milions d’euros de millores a València”.

Un total de 321 propostes d’inversió (248 en els districtes i 73 dels pobles) han passat a la fase de votació d’entre tots els projectes presentats per la ciutadania en les fases anteriors i després de l’estudi de viabilitat tècnica, jurídica i pressupostària dut a terme pels servicis tècnics municipals.

Per a la regidora, les propostes ciutadanes que han passat a votació final, “reflecteixen que la ciutadania confirma l’aposta per una ciutat a escala humana, més verda, més habitable, amb millors espais compartits i de convivència per a ser gaudits Mostra d’això són les 174 propostes orientades a impulsar la transició climàtica“. 

Valía ha explicat que “donada l’alta qualitat i el volum de projectes presentats enguany (1.543), ha sigut necessari un esforç extra i molta faena en equip entre tots els servicis municipals en l’àrdua tasca d’avaluació de les 728 propostes que van superar la fase de suports”.

Aquesta 7ª edició dels pressupostos participatius s’ha convertit en la de “major implicació ciutadana” de totes les realitzades per l’Ajuntament de València des de 2015. “I ho ha fet amb una altíssima participació tant en la fase de presentació de propostes de projectes d’inversió, amb més propostes presentades que en els anys anteriors”.

Els districtes amb més propostes han sigut, per este ordre, Quatre Carreres, Extramurs, La Saïdia, Algirós, l´Olivereta, Patraix, Camins al Grau, Benimamet, Castellar-l’Oliverar, el Palmar, el Perellonet i el Saler.

A més, en aquesta edició, l’Ajuntament de València de manera subsidiària ha incorporat 24 propostes en diversos pobles en els quals, després de passar la fase d’estudi de viabilitat, no hi han hagut suficients propostes viables.

Les intervencions incorporades pel consistori són projectes d’inversió viables, presentats per la ciutadania en convocatòries anteriors que en el seu moment no van obtindre suficients vots per a ser executats i demandes de la ciutadania que s’han fet arribar als Servicis Tècnics Municipals.

La finalitat és que el pressupost d’inversions assignat a aquest poble puga executar-se de manera consultiva amb la ciutadania, com ho indiquen les bases reguladores del procés.

En DecidimVLC poden participar totes les persones empadronades a València majors de 16 anys. Després de registrar-se en la plataforma del procés podrà visualitzar i triar entre totes les propostes incloses en el seu districte o poble.

Podrà votar per totes les propostes que desitge fins a completar el pressupost disponible en aquest districte o poble. Així, a la finalització de la fase, les inversions més votades fins a completar el pressupost per districtes seran les que inicien el seu procés d’execució aquest mateix any.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.