El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha sol·licitat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs que ha presentat contra la sentència de l’Audiència Nacional que va absoldre l’expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel que continuava obert.

Segons exposa el partit en un escrit dirigit al Suprem, ja ha transcorregut un període que considera prolongat. Han passat més de díhuit mesos des que les actuacions es van situar en tràmit d’admissió del recurs, sense que fins ara s’haja notificat cap resolució sobre si s’admet o no a tràmit.

El PSOE indica que amb este pas pretén evitar, segons argumenta, que es mantinga ‘una situació incompatible’ amb el dret a obtindre una resolució judicial en un termini raonable i sense dilacions indegudes. Recorda que este principi forma part de les garanties bàsiques dels justiciables.

Dubtes sobre la ponència del recurs

En l’escrit, la formació també pregunta formalment si el magistrat ponent del recurs, a efectes d’admissió, continua mantenint la ponència atribuïda inicialment. Recorda que es va acordar la seua jubilació el passat 12 de març i que esta es va fer efectiva el 17 de juny.

El PSOE considera que, ‘de manera raonable’, cal entendre que la jubilació del magistrat no hauria determinat per si sola, i sense una decisió formal expressa, la pèrdua d’una ponència que se li havia atribuït un any i set mesos abans.

Per este motiu, el partit sol·licita que, si el Tribunal Suprem ha acordat la seua substitució com a ponent, es notifique a la part la resolució concreta per la qual es va produir eixe canvi. També reclama que s’indique quina regla de torn s’ha aplicat per a designar el nou ponent del recurs.

Segons l’escrit, ‘una reasignació sobrevinguda, després de l’excepcional període transcorregut, podria comportar una alteració ex post de la ponència’. El PSOE vol que conste de forma clara i motivada qualsevol decisió sobre el jutge responsable de la tramitació.

Petició d’una decisió ràpida sobre l’admissió

El document, datat divendres passat, insta el Tribunal Suprem a dictar ‘amb la major brevetat’ la resolució que considere oportuna sobre l’admissió del recurs. Una vegada superada eixa fase, demana que es continue la tramitació ordinària fins a la resolució definitiva sobre el fons de l’assumpte.

El recurs del PSOE s’ha presentat contra la sentència absolutòria de Francisco Camps en este últim ram del cas Gürtel. Eixa resolució judicial va considerar que ‘no existix prova o indici algun d’ordre, suggeriment o intromissió’ per part de l’expresident perquè s’adjudicara un contracte a la trama Gürtel.

Amb aquella sentència, Camps va posar punt final a quinze anys d’investigacions judicials en què ha estat vinculat a nou processos per corrupció. Al llarg d’eixe període ha afrontat també cinc imputacions relacionades amb diferents peces del mateix cas i altres causes.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.