Igualtat estudia convertir la Renda Valenciana d’Inclusió en una prestació compatible amb el treball

El secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Ignacio Grande, ha indicat que des de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’està treballant a un nou model de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) per convertir-la en una “prestació promocional, compatible amb la feina i que permeta als beneficiaris tindre un itinerari d’acompanyament”.

Així ho ha explicat Ignacio Grande, que ha assenyalat que la RVI és una prestació “viva que l’hem de seguir fent evolucionar a mesura que les diferents pobreses també ho fan”, amb l’objectiu de garantir, des de les administracions públiques, “els drets de les persones més vulnerables”.

Les rendes «són un dret, no una qüestió dʻassistència, i estan fundades en la dignitat de lʻésser humà». La lluita contra la pobresa, ha assegurat, ha de contemplar “mesures polítiques, econòmiques i socials que responsabilitats polítiques globals, atenent les opcions de societat, modes de vida i consum i, sobretot, la capacitat de traduir efectivament en fets el discurs sobre la solidaritat i la justícia”.

Per a això, l’objectiu és “potenciar els itineraris” i reformar la RVI “millorant i simplificant la gestió i agilitzant i facilitant el procés”.

El secretari autonòmic ha participat en la inauguració de les Jornades autonòmiques del Projecte Accés Vital organitzades per EAPN (European Anti Poverty Network), una coalició independent d’ONG i altres grups involucrats en la lluita contra la pobresa i l’exclusió social als Estats membres de la Unió Europea.

Durant la seua intervenció, Ignacio Grande ha indicat que, en estos moments, hi ha 33.706 persones titulars de la RVI a la Comunitat Valenciana i 67.074 persones beneficiàries. Entre estes dades, ha destacat que el 66,7% de les titulars són dones.

El secretari autonòmic ha conclòs assegurant que és una “obligació” de les administracions “ordenar i organitzar” societats “justes, equitatives i accessibles, on es pose al centre la dignitat de la persona i la garantia dels seus drets”.

A la jornada d’EAPN també hi ha assistit el director general d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament, Pedro Carceller.

Jornades autonòmiques

Durant la jornada, s’han organitzat diferents taules on han participat persones expertes del món acadèmic a l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i al NON Take-Up (NTU), professionals d’entitats del tercer sector i de les administracions públiques, així com participants que han estat acompanyades pel projecte i han volgut compartir la seua experiència en accedir a esta prestació.

Així mateix, s’han ofert els resultats obtinguts dels estudis realitzats per 19 equips compostos per més de 70 persones, que han treballat per detectar zones en risc de pobresa i exclusió des del novembre del 2022 fins a l’octubre d’este any.

L’objectiu és desenvolupar una metodologia d’outreach per arribar a persones que, o bé per desconeixement o bé per barreres sociodemogràfiques, no havien sol·licitat l’IMV. Este fenomen es coneix comunament com a Non Take-Up.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.