Igualtat estudia convertir la Renda Valenciana d’Inclusió en una prestació compatible amb el treball

El secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Ignacio Grande, ha indicat que des de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’està treballant a un nou model de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) per convertir-la en una “prestació promocional, compatible amb la feina i que permeta als beneficiaris tindre un itinerari d’acompanyament”.

Així ho ha explicat Ignacio Grande, que ha assenyalat que la RVI és una prestació “viva que l’hem de seguir fent evolucionar a mesura que les diferents pobreses també ho fan”, amb l’objectiu de garantir, des de les administracions públiques, “els drets de les persones més vulnerables”.

Les rendes «són un dret, no una qüestió dʻassistència, i estan fundades en la dignitat de lʻésser humà». La lluita contra la pobresa, ha assegurat, ha de contemplar “mesures polítiques, econòmiques i socials que responsabilitats polítiques globals, atenent les opcions de societat, modes de vida i consum i, sobretot, la capacitat de traduir efectivament en fets el discurs sobre la solidaritat i la justícia”.

Per a això, l’objectiu és “potenciar els itineraris” i reformar la RVI “millorant i simplificant la gestió i agilitzant i facilitant el procés”.

El secretari autonòmic ha participat en la inauguració de les Jornades autonòmiques del Projecte Accés Vital organitzades per EAPN (European Anti Poverty Network), una coalició independent d’ONG i altres grups involucrats en la lluita contra la pobresa i l’exclusió social als Estats membres de la Unió Europea.

Durant la seua intervenció, Ignacio Grande ha indicat que, en estos moments, hi ha 33.706 persones titulars de la RVI a la Comunitat Valenciana i 67.074 persones beneficiàries. Entre estes dades, ha destacat que el 66,7% de les titulars són dones.

El secretari autonòmic ha conclòs assegurant que és una “obligació” de les administracions “ordenar i organitzar” societats “justes, equitatives i accessibles, on es pose al centre la dignitat de la persona i la garantia dels seus drets”.

A la jornada d’EAPN també hi ha assistit el director general d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament, Pedro Carceller.

Jornades autonòmiques

Durant la jornada, s’han organitzat diferents taules on han participat persones expertes del món acadèmic a l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i al NON Take-Up (NTU), professionals d’entitats del tercer sector i de les administracions públiques, així com participants que han estat acompanyades pel projecte i han volgut compartir la seua experiència en accedir a esta prestació.

Així mateix, s’han ofert els resultats obtinguts dels estudis realitzats per 19 equips compostos per més de 70 persones, que han treballat per detectar zones en risc de pobresa i exclusió des del novembre del 2022 fins a l’octubre d’este any.

L’objectiu és desenvolupar una metodologia d’outreach per arribar a persones que, o bé per desconeixement o bé per barreres sociodemogràfiques, no havien sol·licitat l’IMV. Este fenomen es coneix comunament com a Non Take-Up.

Últimes notícies

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.