Igualtat estudia convertir la Renda Valenciana d’Inclusió en una prestació compatible amb el treball

El secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Ignacio Grande, ha indicat que des de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’està treballant a un nou model de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) per convertir-la en una “prestació promocional, compatible amb la feina i que permeta als beneficiaris tindre un itinerari d’acompanyament”.

Així ho ha explicat Ignacio Grande, que ha assenyalat que la RVI és una prestació “viva que l’hem de seguir fent evolucionar a mesura que les diferents pobreses també ho fan”, amb l’objectiu de garantir, des de les administracions públiques, “els drets de les persones més vulnerables”.

Les rendes «són un dret, no una qüestió dʻassistència, i estan fundades en la dignitat de lʻésser humà». La lluita contra la pobresa, ha assegurat, ha de contemplar “mesures polítiques, econòmiques i socials que responsabilitats polítiques globals, atenent les opcions de societat, modes de vida i consum i, sobretot, la capacitat de traduir efectivament en fets el discurs sobre la solidaritat i la justícia”.

Per a això, l’objectiu és “potenciar els itineraris” i reformar la RVI “millorant i simplificant la gestió i agilitzant i facilitant el procés”.

El secretari autonòmic ha participat en la inauguració de les Jornades autonòmiques del Projecte Accés Vital organitzades per EAPN (European Anti Poverty Network), una coalició independent d’ONG i altres grups involucrats en la lluita contra la pobresa i l’exclusió social als Estats membres de la Unió Europea.

Durant la seua intervenció, Ignacio Grande ha indicat que, en estos moments, hi ha 33.706 persones titulars de la RVI a la Comunitat Valenciana i 67.074 persones beneficiàries. Entre estes dades, ha destacat que el 66,7% de les titulars són dones.

El secretari autonòmic ha conclòs assegurant que és una “obligació” de les administracions “ordenar i organitzar” societats “justes, equitatives i accessibles, on es pose al centre la dignitat de la persona i la garantia dels seus drets”.

A la jornada d’EAPN també hi ha assistit el director general d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament, Pedro Carceller.

Jornades autonòmiques

Durant la jornada, s’han organitzat diferents taules on han participat persones expertes del món acadèmic a l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i al NON Take-Up (NTU), professionals d’entitats del tercer sector i de les administracions públiques, així com participants que han estat acompanyades pel projecte i han volgut compartir la seua experiència en accedir a esta prestació.

Així mateix, s’han ofert els resultats obtinguts dels estudis realitzats per 19 equips compostos per més de 70 persones, que han treballat per detectar zones en risc de pobresa i exclusió des del novembre del 2022 fins a l’octubre d’este any.

L’objectiu és desenvolupar una metodologia d’outreach per arribar a persones que, o bé per desconeixement o bé per barreres sociodemogràfiques, no havien sol·licitat l’IMV. Este fenomen es coneix comunament com a Non Take-Up.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU