12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Rescaten a un ancià amb hipotèrmia que havia quedat atrapat per la pluja en un arrossar en Massanassa

 

Esta matinada de divendres, un home de 76 anys, veí del municipi de Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha sigut rescatat després de passar més de sis hores aïllat en un motor de reg en sofrir un accident amb el seu cotxe i quedar atrapat per les pluges, que tancaren tots els camins pròxims al lloc a on es trobava l’ancià, molt prop de l’Albufera

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, diferents policies de Massanassa, de la Guàrdia Civil i bombers del Consorci Provincial han pogut salvar a l’ancià, que havia avisat de la seua ubicació cap a les 19.15 hores, però a causa del fred, quasi no podia articular paraula i els equips de rescat feia hores que no podien contactar amb ell.

 

L’home de 76 anys, que presentava símptomes d’hipotèrmia greu, ha sigut traslladat en una ambulància del Servici d’Assistència Mèdica Urgent (SAMU) a l’hospital La Fe de València.

 

El cotxe va quedar atrapat

El seu cotxe ha sigut trobat en un arrossar pròxim, a on havia caigut per les pluges quan tractava d’arribar a casa. La gota freda va sorprendre l’home en la carretera  del Saler cap a Catarroja, però en estar tallat el túnel va optar per travessar uns camins secundaris. Allí va ser a on finalment el seu cotxe es va quedar enfangat.

 

El conductor va eixir per la finestra del cotxe i va buscar refugi en una caseta d’un motor de reg. Des d’este lloc va alertar al telèfon d’emergències 112 indicant la seua posició aproximada, encara que es trobava molt desorientat.

 

L’home era incapaç d’articular paraula

Les autoritats i els bombers van travessar els camps d’arròs enfangats per rescatar a la víctima. Cap a les 01.30 hores, els agents localitzaren a l’ancià, amb símptomes d’hipotèrmia, i sense poder articular paraula. 

 

Els bombers assistiren a l’home donant-li una manta tèrmica i després una ambulància el va evacuar fins a l’hospital La Fe de València. 

Últimes notícies

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.