Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en una zona rural de Sot de Chera després de patir una caiguda en la qual es va clavar una falç en l’abdomen, en un paratge de difícil accés que va complicar de manera notable la seua evacuació i atenció sanitària.

L’accident es va produir en un entorn natural allunyat de les vies principals, la qual cosa va impedir que els servicis d’emergència pogueren arribar directament amb els vehicles sanitaris habituals. En esta mena de zones rurals, els camins estrets, la vegetació i els desnivells del terreny obliguen els equips de rescat a desplaçar-se a peu i a preparar una eixida segura per al ferit, que ha de ser immobilitzat i traslladat amb cura per a evitar agreujar les lesions.

Dispositiu de bombers en zona rural

A les 20.38 hores del divendres es va activar un dispositiu d’emergència format per bombers i un sergent del parc de Requena, bombers voluntaris i una unitat de bombers forestals de la Generalitat, que es van desplaçar fins al lloc del succés. La mobilització de diferents efectius reflectix la complexitat de l’entorn i la necessitat de comptar amb personal preparat tant per al rescat tècnic com per al treball en terreny forestal.

Una vegada localitzat l’home ferit, els bombers van procedir a estabilitzar-lo per a garantir la seua seguretat durant el trasllat. En esta mena d’intervencions es prioritza evitar moviments bruscos, especialment quan la víctima presenta una ferida penetrant en l’abdomen, ja que qualsevol desplaçament inadequat podria empitjorar el mal intern.

Els equips de rescat van organitzar l’evacuació de l’home porteándolo fins a un punt accessible. Per a això van haver de superar un riu, la qual cosa afig un factor de risc tant per als professionals com per al ferit. Creuar un llit amb una llitera requerix coordinació, subjecció ferma i valorar la profunditat i la força de l’aigua, amb la finalitat de mantindre l’estabilitat de l’equip i protegir en tot moment a la víctima.

Després de superar el tram del riu i avançar pel terreny fins a una zona on podien operar els vehicles, els bombers van traslladar a l’home fins al punt en el qual esperava l’ambulància. Allí va ser entregat als servicis sanitaris, que es van fer càrrec de la seua atenció i del seu posterior trasllat a un centre hospitalari.

L’operatiu evidència la importància de la coordinació entre bombers professionals, voluntaris i unitats forestals en incidents que tenen lloc en paratges apartats, on les dificultats d’accés convertixen cada minut en un factor clau per a l’evolució del ferit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.