Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha activat per a diumenge el nivell roig, de risc extrem, d’incendis forestals a tota la Comunitat Valenciana i ha advertit de la possible aparició de tempestes seques a la província d’Alacant.

Previsió meteorològica

Segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), el cel presentarà intervals de núvols baixos en el litoral, sobretot a la província de València i a l’interior del sud d’esta, mentres que a la resta del territori es mantindrà poc ennuvolat.

Aemet ha detallat que, a mesura que avance la vesprada, augmentaran els núvols d’evolució diürna a les zones d’interior. Al mateix temps, s’espera que els núvols baixos del litoral es dissipen de manera progressiva.

En este escenari, no es descarten ruixats dispersos amb tempesta a punts de l’interior durant la vesprada. Estes precipitacions podrien ser localitzades i de curta duració.

Les tempestes seques previstes a la província d’Alacant suposen un risc afegit. Poden generar llamps sense a penes pluja, fet que incrementa la possibilitat d’ignicions en zones forestals ja resseques per les temperatures altes.

Temperatures i vent

Pel que fa a les temperatures, Aemet ha assenyalat que, en general, només hi haurà variacions lleugeres respecte als valors recents. No obstant això, s’espera un descens notable de les màximes al litoral sud de la província de València.

En canvi, l’interior de la província de València registrarà valors significativament alts, cosa que obligarà a extremar les precaucions per a evitar qualsevol font de foc, tant en entorns rurals com pròxims a zones forestals.

Respecte al vent, bufarà fluix i de direcció variable durant el matí a bona part del territori. A partir de migdia, tendirà a component est i s’intensificarà de manera progressiva.

Aemet preveu que el vent arribe a moderat en l’interior nord de la província de Castelló i també al sud de la província d’Alacant. Estes ratxes poden afavorir l’expansió ràpida de qualsevol conat d’incendi.

Recomanacions davant el risc extrem

Davant este escenari de risc extrem, les autoritats recorden la importància de complir totes les restriccions vigents sobre l’ús del foc en zones forestals i el seu entorn. Igualment, insistixen a telefonar de seguida al 112 davant qualsevol columna de fum o indici d’incendi forestal.

Últimes notícies

Consum crearà 150 llocs de treball amb una nova plataforma logística a la Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 100 milions d’euros en una nova plataforma logística de frescos, refrigerats i congelats a la Zona Franca de Barcelona, amb la qual reforçarà la seua capacitat a Catalunya i crearà 150 llocs de treball prioritzant la plantilla de Vidreria Rovira.

Catalá defensa mantindre la mascletà i tots els actes del 9 d’Octubre a la plaça

L’alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja traslladar la mascletà i la resta d’actes del 9 d’Octubre de la plaça de l’Ajuntament i demana empatia i esforç tant a les persones acampades per la vivenda com a la ciutadania per a poder celebrar íntegrament la Processó Cívica i la resta de celebracions.

Aparat el ple sobre l’estat d’Alacant per la convocatòria electoral del 29 de novembre

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha desconvocat el ple sobre l’estat de la ciutat previst per a dijous per mantindre la neutralitat institucional davant les eleccions generals del 29 de novembre, encara que es manté un altre ple extraordinari a les 13.00 hores pel cas de Les Naus.

El port d’Alacant lamenta perdre l’eixida de The Ocean Race a partir de 2027

El president del port d’Alacant, Luis Rodríguez, admet que no és una bona notícia que l’eixida de The Ocean Race de 2027 siga l’última des de la ciutat, tot i que confia a mantindre la relació amb la regata amb fórmules alternatives.

Una avaria elèctrica obliga a aturar automàticament el reactor de la nuclear de Cofrents

La central nuclear de Cofrents ha patit una parada automàtica del reactor per una avaria en una font d’alimentació elèctrica situada a la sala de control. El CSN assegura que no hi ha hagut impacte per als treballadors, la població ni el medi ambient.

La Diputació Permanent del Congrés votarà el 16 d’octubre el decret de la dana

La Diputació Permanent del Congrés ha fixat per al 16 d’octubre el debat i la votació del decret llei amb mesures per a pal·liar els danys de la dana i del tercer paquet per la crisi d’Oriente Medio.

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.