València afronta temperatures de fins a 40 graus amb avís taronja per calor extrema

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a la vesprada d’este dijous un avís taronja per calor extrema a l’interior sud de la província de València, where les temperatures màximes poden arribar als 40 graus, i ha establit també nivells de risc per calor en altres comarques de València i Alacant.

Segons Aemet, l’avís taronja, que indica perill important, afectarà l’interior sud de València per màximes de 40 graus, mentres que s’esperen fins a 39 graus en l’interior nord valencià i en el litoral sud d’Alacant.

Alhora, Aemet ha decretat avís groc, que correspon a perill baix, per tempestes al litoral de València i a l’interior sud de la província. Estes tronades poden anar acompanyades de ratxes fortes de vent i de pluja localment intensa.

Més alertes per calor al litoral i a l’interior

L’organisme meteorològic ha establit també avís groc per temperatures màximes de 39 graus a l’interior de la província d’Alacant. A més, preveu 38 graus al litoral nord d’Alacant i al litoral sud de València.

Pel que fa al litoral nord de la província de València, Aemet espera temperatures màximes al voltant dels 36 graus, que mantenen igualment un nivell de risc per calor, encara que menor que en les zones amb avís taronja.

Estes previsions indiquen una jornada de calor molt intensa en bona part de la Comunitat Valenciana, especialment a l’interior de València, on s’esperen les temperatures més altes. L’episodi se centra en la vesprada, però la calor forta pot allargar-se diverses hores.

Risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat

Davant d’este escenari, Emergències de la Generalitat ha decretat el risc extrem d’incendis forestals en tot el territori valencià, des de l’interior fins al litoral.

Este nivell de risc implica que qualsevol foc que es puga originar podria propagar-se amb molta rapidesa per l’alta temperatura, la possible baixa humitat i la vegetació seca.

Les autoritats recomanen extremar les precaucions en espais naturals i zones forestals. Això inclou no fer foc, evitar treballs que puguen generar espurnes i no llançar cigarrets ni residus al camp.

A més, davant de les temperatures previstes, es recomana beure aigua sovint, evitar l’exposició prolongada al sol en les hores centrals del dia i buscar llocs ombrívols o climatitzats, sobretot en el cas de menors, hòmens majors i persones amb problemes de salut.

Les previsions d’Aemet apunten que la combinació de calor extrema i risc d’incendis marcarà la jornada d’este dijous en la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a l’interior de València i a diverses comarques d’Alacant.

Últimes notícies

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.

Detecten a Vila-real l’ús de targetes de difunts per aparcar en places de mobilitat reduïda

La Policia Local de Vila-real ha descobert en quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes de mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i documents de persones difuntes.

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.