Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

RTVE es retirarà d’Eurovisió 2026 si participa Israel

El Consell d’Administració d’RTVE ha acordat retirar la delegació espanyola del Festival d’Eurovisió 2026 en cas que Israel participe. La decisió, adoptada de manera preventiva i condicionada, fixa un criteri clar per a la pròxima edició: si Israel està en la llista de participants, Espanya no competirà.

Quinta baixa condicionada a Europa

Amb este anunci, Espanya se suma a Irlanda, Eslovènia, Islàndia i Països Baixos, que ja han comunicat que no acudiran si Israel figura en el certamen. L’acumulació de renúncies condicionades pot alterar la composició del cartell i obligar els organitzadors a recalibrar aspectes logístics i de programació si eixe escenari es confirma.

L’acord de l’òrgan de govern de la corporació pública busca oferir certitud a la planificació de la delegació i alinear la posició espanyola amb altres radiodifusors europeus. També delimita el marge de decisió: si Israel finalment no participa, Espanya mantindria la seua presència; si participa, la retirarà.

A partir d’ara, l’atenció se centra en el tancament de la llista oficial de països i en el calendari de confirmacions. Fins llavors, la postura d’RTVE queda en pausa operativa, però comunicada amb antelació per a evitar ambigüitats i facilitar la preparació dels equips implicats.

Últimes notícies

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General

El juí per les presumptes irregularitats a l'Hospital General arranca amb 11 acusats i la defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per investigació prospectiva i proves obtingudes sense autorització.

RTVE retirarà a Espanya d’Eurovisió 2026 si participa Israel i manté el Benidorm Fest

RTVE condiciona la participació espanyola en Eurovisió 2026 a l'absència d'Israel. La corporació confirma que el Benidorm Fest celebrarà la seua quinta edició sense canvis.

Calp decreta tres dies de dol per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament acorda per unanimitat tres dies de dol després de dos accidents mortals que han commocionat la localitat: una bebé de 20 dies i una xiqueta de 4 anys.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts es reunix el dijous per a fixar el calendari de compareixences

La taula de la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre fixarà este dijous el calendari de compareixences per a l'actual període de sessions. La reunió reactivarà uns treballs pausats a l'estiu i marcats pel pols polític entre els grups.

Protesta en la Universitat d’Alacant exigix la dimissió de Mazón en l’obertura del curs

Unes 150 persones van rebre amb crits i pancartes a la comitiva acadèmica a les portes del Paranimf de la UA. Van increpar al conseller Rovira i l'acte va començar amb lleuger retard, sense incidents.

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.