Ryanair convoca noves jornades de vaga en els aeroports d’Alacant i València

La vaga dels tripulants de cabina de la companyia Ryanair es manté aquesta segona setmana de juliol en tot Espanya.

Després del fracàs de les negociacions entre l’empresa i els sindicats USO i Sictpla, està previst que tot el mes de juliol els treballadors i treballadores realitzen aturs en dotze noves jornades que afectaran una desena d’aeroports on opera la companyia.

En la Comunitat Valenciana, la vaga afectarà els aeroports d’Alacant-Elx i València.

Dies de vaga en Ryanair e EasyJet

Ryanair: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol, en les deu bases espanyoles (Madrid, Barcelona, Girona, Màlaga, Sevilla, València, Alacant, Santiago de Compostel·la, Palma i Eivissa).

EasyJet: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, en les tres bases espanyoles (Màlaga, Barcelona i Palma).

Respecte a les vagues dels tripulants de cabina de Ryanair e Easyjet, 26 cancel·lacions i 185 retards és el balanç de les tres primeres jornades en Easyjet.

La majoria de les cancel·lacions s’han produït des de o cap a l’aeroport Màlaga-Costa del Sol, encara que també s’han donat a Barcelona-El Prat i Palma-Són Sant Joan. Aquest ha sigut el més afectat pels retards en l’operativa.

Negociacions en punt mort i més vagues en l’horitzó

Miguel Galán recorda que “Easyjet es va alçar de la taula abans de la vaga sense oferir ni un euro de pujada per a 2022, mentre signaven un impressionant i avantatjós acord amb els representants sindicals dels nostres companys basats en Alemanya”.

Espanya està a la cua dels salaris base d’Easyjet a Europa, amb 950 euros, no es reconeix ni l’SMI. A Portugal estan cobrant 1.183 euros, a Itàlia 1.395 i a França i Alemanya ronden els 2.000. No demanem una equiparació immediata amb França o Alemanya, però sí una pujada substancial que ens permeta anar acostant-nos als salaris de la nostra pròpia empresa”.

USO e Easyjet estan emplaçats a dos noves reunions aquesta setmana. El 6 en la taula negociadora del conveni; el 7, en el SIMA. “Nosaltres anem amb la millor disposició, però l’empresa ha de ser seriosa i fer una oferta”, adverteix Galà. Mentrestant, segueixen convocades sis jornades de vaga: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol.

Per part seua, les 6 jornades de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, convocades pels sindicats USO i Sitcpla, s’han saldat amb 215 vols cancel·lats amb origen o destinació a Espanya i més de 1.255 retards.

Tot això, a pesar que l’empresa ha tornat a actuar com en anteriors vagues i ha considerat, desoint la resolució de Serveis Mínims del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el 100% dels vols programats com a serveis mínims.

La lluita en Ryanair seguirà amb denúncies i vagues

Tot això demostra, segons el parer dels sindicats que representen als treballadors de Ryanair, “que la plantilla té molt clar que vol barallar pels seus drets i perquè es complisca amb ells la legislació espanyola. El seguiment de la vaga ha sigut del 40%, a pesar que, sobre el paper, ningú podia fer-la”.

Més de 50 d’aqueixos treballadors han sigut citats per Ryanair per a acudir a reunions disciplinàries. Són acusats de no complir uns serveis mínims que mai els van ser assignats.

Respecte a l’empresa irlandesa, no hi ha hagut cap mena d’acostament. Per això, els treballadors han convocat altres dotze dies de vaga: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol. Esperen que el Ministeri de Treball o la Direcció General de Treball obliguen l’empresa a plegar-se a la legislació del país en el qual operen i en el qual treballen els seus tripulants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.