Pedro Sánchez aplaudix la «responsabilitat» valenciana per no demanar el canvi de fase

Pedro Sánchez en roda de premsa telemàtica (23/05/2020)

Pedro Sánchez ha aplaudit la «responsabilitat» valenciana | Moncloa

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aplaudit este dissabte l’actitud de «responsabilitat» de la Generalitat Valenciana, que en l’últim moment i davant senyals de perill ha revisat i posposat la seua intenció de demanar el canvi a la fase 2.

 

Sánchez ha donat hui per doblegada la corba de contagis del coronavirus en Espanya amb un índex de reproducció de 0,20, però al mateix temps ha demanat prudència per a véncer al virus en el tram final de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estem a un pas de la victòria, però seguim en emergència sanitària, el virus no ha desaparegut, seguix a l’aguait i hem de mantindre’l a ratlla, és imprescindible no relaxar-nos», ha manifestat Sánchez en una roda de premsa en la Moncloa. «El poble espanyol ha fet retrocedir el virus, són els ciutadans els qui han doblegat la corba i, en conseqüència, la gran ona de la pandèmia ha sigut superada i tota Espanya ha iniciat amb peu ferm la transició a la nova normalitat», ha afegit.

 

L’índex de reproducció baixa en Espanya, però empitjora a nivell valencià

El president ha recordat que fa dos mesos, quan una persona contagiada transmetia la malaltia, ho feia a més de tres persones, mentres que ahir l’índex de reproducció es va situar en 0,20, molt per davall de l’1. A pesar d’això, a nivell valencià, l’índex de reproducció continua sent alt.

 

Sánchez ha subratllat que «el més dur ha passat» i entre els assoliments conseguits ha mencionat també que en la setmana de l’11 al 17 de maig el número de recuperats va ser de 13.328 enfront de 3.944 nous casos. «Ho hem conseguit, i no per atzar, sinó a força de voluntat, disciplina, determinació i moral de victòria», ha assegurat, al mateix temps que ha reconegut «el treball aclaparador» dels professionals sanitaris i «el sacrifici del conjunt de ciutadans».

 

A partir de dilluns, tota Espanya estarà en fase 1 o 2

A partir del dilluns, ha recordat, tota Espanya estarà en fase 1 o 2 i per tant podran retrobar-se familiars i amics, els comerços i terrasses podran reobrir i els carrers recuperaran la seua vitalitat.

 

En la seua crida a la prudència i la responsabilitat el president ha posat l’accent en que serà necessària fins que arribe una vacuna o un remei terapèutic i ha instat a observar les mesures de seguretat i higiene: mantindre la distància interpersonal, llavat de mans, màscares, etc.

 

Finalment, Sánchez ha defensat l’instrument de l’estat d’alarma i ha negat que este tinga relació amb interessos polítics o partidistes.

Últimes notícies

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.