L’índex de reproducció del coronavirus supera l’1, confirmant el temor de la Conselleria de Sanitat

Ana Barceló

La consellera, Ana Barceló, estava preocupada en l’última compareixença per este fet   | València Diari

 

El número reproductiu bàsic instantani (Rt) de la Covid-19 –que indica a quanta gent pot contagiar un infectat en un període de temps curt– ha pujat en els últims dies a nivell valencià i, segons l’última actualització que arreplega el Ministeri de Sanitat, se situa en l’1’1.

 

Esta dada, que correspondria al 20 de maig, prové de les estimacions fetes amb les dades acumulades notificades per les comunitats autònomes al Ministeri de Sanitat. Cal recordar que la xifra més desfavorable es va registrar en el territori valencià el 13 de març (amb un 4’33) i, a partir d’ací, va anar baixant d’una manera molt acusada coincidint amb el període de confinament total. I, de fet, s’havia mantingut per davall de la barrera de l’1 fins al passat 17 de maig, d’acord amb les estimacions.

 

Sobre este índex i la resposta de ‘prudència‘ mostrada per algunes autonomies, com València –que no ha sol·licitat passar a la fase 2– ha sigut preguntat este divendres el director del Centre de Coordinació d’Alertas i Emergències Sanitàries, Fernando Simón. L’expert ha considerat que, quan es compte amb sèries més estabilitzades i ‘netes’ és probable que es veja que el número de reproducció és molt més baix del que s’observa en este moment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Si, a demés, afegim un número de reproducció calculat ja per la data d’inici de símptomes i no per notificació –ara mateixa, es detecta més i millor– i molts dels casos notificats ara són de positius detectats ara però ja no contagiosos o de persones amb símptomes de fa temps… Quan puguem fer això amb dades netes, sòlides […], probablement, observarem un número de reproducció molt més baix».

 

En tot cas, ha agregat que, «fins i tot, amb esta estabilització o, fins i tot, xicotetes pujades a causa d’eixa variabilitat que hi ha pel xicotet número de casos que detectem i l’esforç gran per a detectar-ho tot, podem explicar este efecte».

 

Es confirmen els pitjors pronòstics de la Generalitat

De fet, este dijous, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, alertava que l’índex de transmissió comunitària a nivell valencià havia ascendit al 0’88, encara que s’havia arribat a un índex del 0’66. Barceló qualificava este augment de «preocupant» i animava a «intentar que torne a baixar i no arribar a l’1, que és l’índex de transmissió al que no ens agradaria arribar».

Últimes notícies

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.