14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

L’índex de reproducció del coronavirus supera l’1, confirmant el temor de la Conselleria de Sanitat

Ana Barceló

La consellera, Ana Barceló, estava preocupada en l’última compareixença per este fet   | València Diari

 

El número reproductiu bàsic instantani (Rt) de la Covid-19 –que indica a quanta gent pot contagiar un infectat en un període de temps curt– ha pujat en els últims dies a nivell valencià i, segons l’última actualització que arreplega el Ministeri de Sanitat, se situa en l’1’1.

 

Esta dada, que correspondria al 20 de maig, prové de les estimacions fetes amb les dades acumulades notificades per les comunitats autònomes al Ministeri de Sanitat. Cal recordar que la xifra més desfavorable es va registrar en el territori valencià el 13 de març (amb un 4’33) i, a partir d’ací, va anar baixant d’una manera molt acusada coincidint amb el període de confinament total. I, de fet, s’havia mantingut per davall de la barrera de l’1 fins al passat 17 de maig, d’acord amb les estimacions.

 

Sobre este índex i la resposta de ‘prudència‘ mostrada per algunes autonomies, com València –que no ha sol·licitat passar a la fase 2– ha sigut preguntat este divendres el director del Centre de Coordinació d’Alertas i Emergències Sanitàries, Fernando Simón. L’expert ha considerat que, quan es compte amb sèries més estabilitzades i ‘netes’ és probable que es veja que el número de reproducció és molt més baix del que s’observa en este moment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Si, a demés, afegim un número de reproducció calculat ja per la data d’inici de símptomes i no per notificació –ara mateixa, es detecta més i millor– i molts dels casos notificats ara són de positius detectats ara però ja no contagiosos o de persones amb símptomes de fa temps… Quan puguem fer això amb dades netes, sòlides […], probablement, observarem un número de reproducció molt més baix».

 

En tot cas, ha agregat que, «fins i tot, amb esta estabilització o, fins i tot, xicotetes pujades a causa d’eixa variabilitat que hi ha pel xicotet número de casos que detectem i l’esforç gran per a detectar-ho tot, podem explicar este efecte».

 

Es confirmen els pitjors pronòstics de la Generalitat

De fet, este dijous, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, alertava que l’índex de transmissió comunitària a nivell valencià havia ascendit al 0’88, encara que s’havia arribat a un índex del 0’66. Barceló qualificava este augment de «preocupant» i animava a «intentar que torne a baixar i no arribar a l’1, que és l’índex de transmissió al que no ens agradaria arribar».

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.