L’índex de reproducció del coronavirus supera l’1, confirmant el temor de la Conselleria de Sanitat

Ana Barceló

La consellera, Ana Barceló, estava preocupada en l’última compareixença per este fet   | València Diari

 

El número reproductiu bàsic instantani (Rt) de la Covid-19 –que indica a quanta gent pot contagiar un infectat en un període de temps curt– ha pujat en els últims dies a nivell valencià i, segons l’última actualització que arreplega el Ministeri de Sanitat, se situa en l’1’1.

 

Esta dada, que correspondria al 20 de maig, prové de les estimacions fetes amb les dades acumulades notificades per les comunitats autònomes al Ministeri de Sanitat. Cal recordar que la xifra més desfavorable es va registrar en el territori valencià el 13 de març (amb un 4’33) i, a partir d’ací, va anar baixant d’una manera molt acusada coincidint amb el període de confinament total. I, de fet, s’havia mantingut per davall de la barrera de l’1 fins al passat 17 de maig, d’acord amb les estimacions.

 

Sobre este índex i la resposta de ‘prudència‘ mostrada per algunes autonomies, com València –que no ha sol·licitat passar a la fase 2– ha sigut preguntat este divendres el director del Centre de Coordinació d’Alertas i Emergències Sanitàries, Fernando Simón. L’expert ha considerat que, quan es compte amb sèries més estabilitzades i ‘netes’ és probable que es veja que el número de reproducció és molt més baix del que s’observa en este moment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Si, a demés, afegim un número de reproducció calculat ja per la data d’inici de símptomes i no per notificació –ara mateixa, es detecta més i millor– i molts dels casos notificats ara són de positius detectats ara però ja no contagiosos o de persones amb símptomes de fa temps… Quan puguem fer això amb dades netes, sòlides […], probablement, observarem un número de reproducció molt més baix».

 

En tot cas, ha agregat que, «fins i tot, amb esta estabilització o, fins i tot, xicotetes pujades a causa d’eixa variabilitat que hi ha pel xicotet número de casos que detectem i l’esforç gran per a detectar-ho tot, podem explicar este efecte».

 

Es confirmen els pitjors pronòstics de la Generalitat

De fet, este dijous, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, alertava que l’índex de transmissió comunitària a nivell valencià havia ascendit al 0’88, encara que s’havia arribat a un índex del 0’66. Barceló qualificava este augment de «preocupant» i animava a «intentar que torne a baixar i no arribar a l’1, que és l’índex de transmissió al que no ens agradaria arribar».

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU