L’índex de reproducció del coronavirus supera l’1, confirmant el temor de la Conselleria de Sanitat

Ana Barceló

La consellera, Ana Barceló, estava preocupada en l’última compareixença per este fet   | València Diari

 

El número reproductiu bàsic instantani (Rt) de la Covid-19 –que indica a quanta gent pot contagiar un infectat en un període de temps curt– ha pujat en els últims dies a nivell valencià i, segons l’última actualització que arreplega el Ministeri de Sanitat, se situa en l’1’1.

 

Esta dada, que correspondria al 20 de maig, prové de les estimacions fetes amb les dades acumulades notificades per les comunitats autònomes al Ministeri de Sanitat. Cal recordar que la xifra més desfavorable es va registrar en el territori valencià el 13 de març (amb un 4’33) i, a partir d’ací, va anar baixant d’una manera molt acusada coincidint amb el període de confinament total. I, de fet, s’havia mantingut per davall de la barrera de l’1 fins al passat 17 de maig, d’acord amb les estimacions.

 

Sobre este índex i la resposta de ‘prudència‘ mostrada per algunes autonomies, com València –que no ha sol·licitat passar a la fase 2– ha sigut preguntat este divendres el director del Centre de Coordinació d’Alertas i Emergències Sanitàries, Fernando Simón. L’expert ha considerat que, quan es compte amb sèries més estabilitzades i ‘netes’ és probable que es veja que el número de reproducció és molt més baix del que s’observa en este moment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Si, a demés, afegim un número de reproducció calculat ja per la data d’inici de símptomes i no per notificació –ara mateixa, es detecta més i millor– i molts dels casos notificats ara són de positius detectats ara però ja no contagiosos o de persones amb símptomes de fa temps… Quan puguem fer això amb dades netes, sòlides […], probablement, observarem un número de reproducció molt més baix».

 

En tot cas, ha agregat que, «fins i tot, amb esta estabilització o, fins i tot, xicotetes pujades a causa d’eixa variabilitat que hi ha pel xicotet número de casos que detectem i l’esforç gran per a detectar-ho tot, podem explicar este efecte».

 

Es confirmen els pitjors pronòstics de la Generalitat

De fet, este dijous, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, alertava que l’índex de transmissió comunitària a nivell valencià havia ascendit al 0’88, encara que s’havia arribat a un índex del 0’66. Barceló qualificava este augment de «preocupant» i animava a «intentar que torne a baixar i no arribar a l’1, que és l’índex de transmissió al que no ens agradaria arribar».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.