L’índex de reproducció del coronavirus supera l’1, confirmant el temor de la Conselleria de Sanitat

Ana Barceló

La consellera, Ana Barceló, estava preocupada en l’última compareixença per este fet   | València Diari

 

El número reproductiu bàsic instantani (Rt) de la Covid-19 –que indica a quanta gent pot contagiar un infectat en un període de temps curt– ha pujat en els últims dies a nivell valencià i, segons l’última actualització que arreplega el Ministeri de Sanitat, se situa en l’1’1.

 

Esta dada, que correspondria al 20 de maig, prové de les estimacions fetes amb les dades acumulades notificades per les comunitats autònomes al Ministeri de Sanitat. Cal recordar que la xifra més desfavorable es va registrar en el territori valencià el 13 de març (amb un 4’33) i, a partir d’ací, va anar baixant d’una manera molt acusada coincidint amb el període de confinament total. I, de fet, s’havia mantingut per davall de la barrera de l’1 fins al passat 17 de maig, d’acord amb les estimacions.

 

Sobre este índex i la resposta de ‘prudència‘ mostrada per algunes autonomies, com València –que no ha sol·licitat passar a la fase 2– ha sigut preguntat este divendres el director del Centre de Coordinació d’Alertas i Emergències Sanitàries, Fernando Simón. L’expert ha considerat que, quan es compte amb sèries més estabilitzades i ‘netes’ és probable que es veja que el número de reproducció és molt més baix del que s’observa en este moment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Si, a demés, afegim un número de reproducció calculat ja per la data d’inici de símptomes i no per notificació –ara mateixa, es detecta més i millor– i molts dels casos notificats ara són de positius detectats ara però ja no contagiosos o de persones amb símptomes de fa temps… Quan puguem fer això amb dades netes, sòlides […], probablement, observarem un número de reproducció molt més baix».

 

En tot cas, ha agregat que, «fins i tot, amb esta estabilització o, fins i tot, xicotetes pujades a causa d’eixa variabilitat que hi ha pel xicotet número de casos que detectem i l’esforç gran per a detectar-ho tot, podem explicar este efecte».

 

Es confirmen els pitjors pronòstics de la Generalitat

De fet, este dijous, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, alertava que l’índex de transmissió comunitària a nivell valencià havia ascendit al 0’88, encara que s’havia arribat a un índex del 0’66. Barceló qualificava este augment de «preocupant» i animava a «intentar que torne a baixar i no arribar a l’1, que és l’índex de transmissió al que no ens agradaria arribar».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.