Fins a 30.000 euros de sanció per incomplir el passaport covid en Comunitat Valenciana

 

Aquest divendres s’emportarà al ple del Consell la modificació del decret del passat 24 de juliol en el qual es regulen les sancions per incomplir la normativa contra la covid-19.

En el text, es definiran les multes per als establiments i particulars que no tinguen en compte les noves directrius davant la implantació de l’anomenat passaport o certificat covid, acceptada ja pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a partir de la mitjanit del divendres al dissabte serà obligatori per a l’entrada a l’hostaleria i als locals d’oci nocturn, entre altres, sempre que el seu aforament siga superior a les 50 persones.

Les sancions a la Comunitat Valenciana per a particulars i locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment que incomplisquen l’obligatorietat del certificat covid, que entra en vigor la mitjanit del divendres al dissabte, podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.

S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.

També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons informen fonts de la Generalitat.

Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.

Totes aquestes sancions seran aplicables als locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment amb aforament superior a 50 persones; a locals d’activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració; i en esdeveniments, celebracions i festivals de música amb assistència superior a 500 persones i on no siga possible l’ús permanent de la mascareta.

Respecte als locals, les fonts consultades puntualitzen que es consideraran infraccions greus que els locals obligats a això no demanen el certificat -o altres documents admesos- a l’entrada d’aquest.

A més, també serà considerada una falta greu que es considere que el control, encara que s’haja establit, no haja sigut en cap manera efectiva. És a dir, que es detecte un número molt important de persones dins del local que no disposen del citat certificat.

La modificació del règim sancionador contra el compliment de les mesures de prevenció davant la covid serà aprovat aquest divendres en el ple del Govern valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

L'Executiu ha demanat al PP que cessament la 'protecció' a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. Respecta que el TSJCV no ho investigue, però remarca responsabilitats polítiques.

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.