Anuncios

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

El regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Altea, Rafael Ramón Mompó, ha renunciat este dimarts a la seua acta després de la seua detenció del diumenge per bufetejar i causar lesions lleus a la seua parella. La decisió arriba pocs dies després de l’incident i tanca la seua etapa en la corporació en plena polèmica per un cas de violència masclista que afecta un càrrec públic.

Fins ara era l’edil delegat de Servicis Jurídics, Contractació i Patrimoni. L’alcalde, Diego Zaragozí, també de Compromís i al capdavant d’un govern en coalició amb el PSPV-PSOE, ha acceptat la renúncia. Amb la seua eixida, eixes àrees queden a l’espera de nova assignació interna, mentres l’executiu municipal preserva el funcionament ordinari.

Condemna del govern local

En una nota, l’equip de govern ha expressat ‘la condemna ferma i rotunda davant qualsevol forma de violència, especialment contra les dones, així com el compromís inequívoc amb la defensa de la igualtat i la dignitat de les persones’. El missatge pretén recalcar una posició de tolerància zero i distanciar a la institució de conductes incompatibles amb la responsabilitat pública.

La dimissió, presentada després de la denúncia i la detenció, evita un major desgast polític i facilita que el consistori centre l’agenda en la gestió municipal. A partir d’ara, la corporació haurà de reorganitzar les competències que portava el regidor sortint i completar el relleu segons els mecanismes previstos, amb l’objectiu de restablir la normalitat institucional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.