26.5 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Sanitat revisarà amb les autonomies la llei d’ús de mascareta per si cal «matisar-la»

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’enduriment de l’ús obligatori de la mascareta a Espanya encara haurà de superar un últim examen: el de les comunitats. Després que este matí el govern estatal haja assegurat este s’hauran de dur a l’aire lliure encara que hi haja 1,5 metres de distància entre persones, ara la portaveu María Jesús Montero ha explicat que el ministeri de Sanitat revisarà amb les autonomies la llei publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) que endurix l’ús de la mascareta. Montero ha dit que s’abordarà a la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

La ministra portaveu ha apuntat que hi ha «un cert decalatge» entre la norma i la realitat, ja que es tracta del decret de nova normalitat aprovat al juny que ara s’ha publicat com a llei després que el Congrés demanara tramitar-lo com a projecte de llei. Per tant, Montero ha explicat que pot haver alguna qüestió «que no estiga en consonància amb el que s’ha après» els últims mesos.

 

El govern, obert a «xicotetes adaptacions»

En este sentit, Sanitat i autonomies valoraran si cal fer una «harmonització» o «matisació» en relació amb les «diferents adaptacions» que ha tingut el decret inicial, ja que «diferents qüestions s’han anat modulant».

 

El text de la llei publicat al BOE establix que la mascareta serà obligatòria a tots els espais tant a l’aire lliure com a l’interior encara que es puga mantindre la distància de seguretat, això inclou platges i piscines.

Últimes notícies

El Llevant inicia la seua pretemporada amb proves mèdiques i l’estrena de Vicente Iborra com a assistent

El Llevant ha començat oficialment la seua pretemporada amb proves mèdiques per als jugadors i el suport de Vicente Iborra com a nou assistent tècnic de Julián Calero.

L’Elx renova al porter Matías Dituro una temporada més després del seu destacat rendiment

L'Elx confirma la renovació per una temporada més del porter argentí Matías Dituro, fonamental en l'ascens de l'equip a Primera Divisió.

Vicent Císcar assumix l’alcaldia de Paiporta després de la renúncia de Maribel Albalat

Vicent Císcar és elegit nou alcalde de Paiporta després de la dimissió de Maribel Albalat per motius de salut. El canvi es produïx en un municipi afectat per la tragèdia de la dana de 2023.

El festival MIAU de Fanzara celebra la seua novena edició finançat amb fons propis després de la retirada d’ajudes municipals

El festival MIAU de Fanzara, referent de l'art urbà en la Comunitat Valenciana, celebra en 2025 la seua novena edició finançada amb recursos propis després de l'eliminació d'ajudes municipals i autonòmiques.

Alcoi impulsa el futur Museu Camilo Sesto amb un projecte museogràfic de 290.000 euros

L'Ajuntament d'Alcoi ha licitat per quasi 291.000 euros el disseny i instal·lació del projecte museogràfic del Museu Camilo Sesto, finançat per fons europeus Next Generation.

Carlos Mazón destaca en el Congrés Nacional del PP amb salutacions i suports a líders clau

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, saluda a importants barons del PP i recolza el projecte d'Alberto Núñez Feijóo durant el XXI Congrés Nacional del partit, que busca revitalitzar Espanya enfront del Govern actual.

Dos hospitalitzats per inhalació de fum rere incendi en vivenda de Sagunt

Un incendi en una vivenda a Sagunt va provocar l'hospitalització de dos hòmens per inhalació de fum, a més del rescat de mascotes i persones en el lloc.

L’Elx inicia la pretemporada amb una sola incorporació i múltiples concentracions

L'Elx comença la seua pretemporada 2025 amb el retorn a Primera Divisió i una única incorporació, Germán Valera, i anuncia dos concentracions a Múrcia i Algorfa.