20.1 C
València
Diumenge, 25 maig, 2025

Pitxer d’aigua freda del ministeri de Sanitat a les persones vacunades: «Cap avantatge»

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha aclarit que les persones ja vacunades contra la COVID-19 no tindran «cap avantatge» per poder viatjar entre comunitats autònomes durant el pont de Sant Josep i Setmana Santa per les restriccions acordades este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

- Advertisement -Telegram València Diari

«Avantatges de les persones vacunades cap. No forma part de l’acord», ha afirmat rotundament Darias en roda de premsa, contestant a esta possibilitat, que va ser plantejada en un primer moment per l’exvicepresident de la Comunitat de Madrid, Ignacio Aguado.

Dijous passat, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, va qualificar de «complicat»  el fet que estiguera disponible un certificat de vacunació d’esta classe. «Convé recordar que l’objectiu de la vacunació, que ajudarà a la mobilitat, és reduir contagis, hospitalitzacions i morts. I, a partir d’ací, es pot plantejar tota la resta. Caldrà vore si pot estar disponible, però els terminis fan un poc complicat que tinga sentit plantejar-ho tan obertament», va explicar.

Sobre els certificats de vacunació a nivell comunitari, Darias ha ressaltat que hi ha un «avanç molt important» en el si de la Unió Europea. «Hi ha prou avanç respecte a les característiques tècniques del document, també respecte a l’ús sanitari, especialment si hi ha una persona que es vacuna d’una primera dosi i ha de desplaçar-se a un altre país. Estem avançant per vore altres possibles usos sanitaris», ha destacat.

Quant a la possible compra de dosi de la vacuna russa ‘Sputnik V’ per part del govern espanyol, la ministra ha defensat que Espanya anirà «sempre de la mà de l’Agència Europea del Medicament i de la Unió Europea». «Esta posició de fortalesa que dona la UE és fonamental per a Espanya», ha agregat.

Finalment, la ministra ha recordat que «la vacunació és l’horitzó d’esperança». «Este és el nostre objectiu i en això estem bolcats. Vacunar com més prompte millor els majors de 80 anys és el nostre principal objectiu; després d’ells, es vacunaran els majors de 70 i després els majors de 60. A partir del grup nou de vacunació, seran els grups d’edat, és a dir, per edat. A partir del segon trimestre (a partir d’abril) el ritme de vacunació augmentarà per arribar al nostre objectiu del 70% de la població vacunada a final de l’estiu», ha conclòs.

 

Darias advertix d’un «alentiment» en el descens de casos

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, també ha advertit que Espanya «ha entrat en un alentiment» del descens de contagis de COVID-19 en les últimes setmanes, mentres que tres comunitats autònomes es troben en un «lleugeríssim avenç» de casos.

En roda de premsa este dimecres, després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), la ministra ha celebrat el «període de ràpid descens» dels casos, encara que ha alertat que «l’alentiment està molt pròxima l’estabilització», encara que amb «evolució dispar» per comunitats autònomes.

«En dotze CCAA es preveu que es mantinga el descens suau i tres en lleugeríssim avanç, que podrien representar algunes ondulacions en este període en el que estem. Altres tres comunitats estan en període estable», ha argumentat la ministra, qui ha recordat que la variant britànica «ocupa cada volta més espai» i representa «aproximadament el 40% dels contagis», encara que «hi ha regions que tenen major percentatge».

Darias ha explicat que, a pesar que es ve d’una «incidència alta» en la que «el camí recorregut ha sigut una baixada de descens important», l’objectiu és «estar per baix d’una incidència de 50». «I quan arribem a 50, serà 25, per arribar al nivell de normalitat. Per tant, és molt important la cultura de la prevenció i la cura», ha reclamat.

Últimes notícies

El PSPV Aprova amb Més del 93% l’Executiva Liderada per Pilar Bernabé per a Recuperar València

El PSPV ratifica l'executiva encapçalada per Pilar Bernabé amb el 93,28% de vots, marcant l'inici del seu projecte per a recuperar el govern de València en 2027 com a alternativa al PP i Vox.

PSPV aprova l’executiva de Pilar Bernabé amb més del 93% de vots i es prepara per a les eleccions municipals de 2027

El PSPV ha ratificat amb el 93,28% de vots l'executiva liderada per Pilar Bernabé, qui serà la candidata a l'alcaldia de València per a 2027, destacant-se com la gran alternativa de l'esquerra enfront de PP i Vox.

El PSPV confirma a Pilar Bernabé com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027

El PSPV ratifica oficialment a Pilar Bernabé com a secretària general i candidata per a les eleccions municipals de València en 2027, amb un ampli suport en les votacions internes.

Pilar Bernabé proclamada oficialment secretària general del PSPV a València i candidata a l’alcaldia 2027

El PSPV ratifica a Pilar Bernabé com a secretària general a València i candidata a l'alcaldia per a 2027 amb ampli suport en vots.

Un home mor i dos resulten ferits després de xoc múltiple de motos a Santa Pola

Un accident de diverses motos en la carretera entre Elx i Santa Pola a Alacant ha deixat un mort i dos ferits, els qui van ser traslladats a l'Hospital General d'Elx.

Buñol i Rungis s’agermanen reforçant llaços culturals i comercials

El municipi valencià de Buñol i Rungis, França, amfitrió del major mercat de proveïments europeu, formalitzen el seu agermanament per a enfortir llaços culturals i comercials.

Feministes de València rebutgen la guerra i demanen desarmament global en el Dia per la Pau

El moviment feminista de València manifesta el seu rebuig als conflictes bèl·lics, assenyalant que les guerres són producte de valors patriarcals i demana la fi del suport a governs amb crims de guerra.

Unió Municipalista busca consolidar-se com a tercera força política en la Comunitat Valenciana per a 2027

Unió Municipalista aspira a presentar candidatures pròpies en el 75% dels municipis de la Comunitat Valenciana i convertir-se en la tercera força política en les eleccions de 2027.