Mastodon
29.1 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Sanitat activa l’alerta sanitària per calor extrema en 169 municipis valencians

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat l‘alerta sanitària per nivell taronja –temperatures que podrien superar els 39 graus– o roig (risc extrem) en 13 zones termoclimàtiques de la Comunitat Valenciana. En concret, són les àrees 1,7, 8, 10, 11, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 25 i 26, que corresponen a un total de 169 municipis de la Comunitat Valenciana.

 

Aquestes localitats són Ares del Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau del Rey, Vilafranca, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat, Zorita del Maestrazgo, Aín, Alcudia de Veo, Argelita, Artana, Ayódar, Fanzara, Cirat, Eslida, Espadilla, Ludiente, Fuentes de Ayódar, Torralba del Pinar, Llucena, Torrechiva, Vallat, Sueras/Suera, Tales, Toga, Villamalur, Barracas, Bejís, Benafer, Caudiel, Higueras, Pavías, Pina de Montalgrao, Sacañet, Torás, Teresa, El Toro, Viver, Alpuente, Aras de los Olmos, Castielfabib, Puebla de San Miguel, Vallanca i La Yesa.

 

També s’inclouen: Titaguas, Ademuz, Alcublas, Andilla, Calles, Casas Altas, Casas Bajas, Chelva, Chera, Higueruelas, Torrebaja, Tuéjar; Caudete de las Fuentes, Benagéber, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Venta del Moro, Utiel, Villargordo del Cabriel; Ayora, Cofrentes, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes, Zarra, Anna, Bolbaite, Bicorp, Chella, Dos Aguas, Enguera, Millares, Navarrés, Quesa, Balones, Facheca, Famorca, Alcoleja, Benasau, Benifallim, Benifato, Benimassot, la Vall d’Ebo, Bolulla, Castell de Castells, Confrides, Quatretondeta, Penàguila, Tàrbena, Tollos, la Vall d’Alcalà, la Vall de Gallinera i la Vall de Laguar.

 

Completen la llista Salinas, Elda, Monòver, Algueña, Agost, Aspe, Beneixama, Biar, el Camp de Mirra, Cañada, Hondón de las Nieves, Hondón de los Frailes, Monforte del Cid, Novelda, Petrer, el Pinós, la Romana, Sax, Villena, Fontanars dels Alforins, la Font de la Figuera, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent, Aigües, Beniardá, Benimantell, Busot, el Castell de Guadalest, Xixona, Relleu, Sella, Ibi, Castalla, Onil, Tibi i la Torre de les Maçanes.

 

Aquest augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Últimes notícies

Donya Sofia recolza a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía ha inaugurat a Elx el Congrés Internacional sobre Malalties Neurodegeneratives, que reunix fins al dia 18 a una trentena d'experts. El fòrum aborda avanços en biomarcadores, teràpies gèniques, neuroimatgeria i enfocament sociosanitari.

El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell sol·licita un procediment extraordinari per a donar de baixa definitiva vehicles arrossegats per la DANA del 29 d'octubre i que els seus titulars conserven ajudes i indemnitzacions.

Donya Sofia abrigalla a Elx un congrés amb els últims avanços en malalties neurodegeneratives

La reina Sofía recolza la inauguració del ICND a Elx, un cim que reunix referents internacionals per a presentar avanços en diagnòstic i teràpies. El programa aborda biomarcadores, genètica, neuroimatgeria, inflamació i medicina de precisió, amb la veu de pacients i famílies.

Compromís denuncia davant la Fiscalia 1,17 milions del IVASS sense contracte i l’institut defén el seu pla

Compromís porta a la Fiscalia presumptes gastos sense expedient en 2024 per 1,17 milions en el IVASS. L'institut replica que ja aplica un pla i digitalització.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats amb tempesta a la vesprada a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen a l'interior de València i el vent rola a este.

Compromís porta a la Fiscalia 1,17 milions del IVASS sense contracte i l’institut defén un pla d’acció

Compromís denuncia davant la Fiscalia 1,17 milions del IVASS en 2024 per gastos sense contracte, recolzada en una auditoria desfavorable. L'institut respon que en 2025 va activar un pla d'acció i una inversió en digitalització per a corregir deficiències històriques.

Pedro Sánchez anunciarà el dijous inversions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

La visita de Pedro Sánchez a l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández servirà per a avançar l'ampliació i les inversions incloses en el DAURA III 2027-31.

Art i cuina s’unixen el 27 i 28 en l’octava edició del Dna Festival de Dénia

Dénia convertirà el passeig de la Marineta Cassiana en un gran escenari gastronòmic els dies 27 i 28 de setembre, amb art, música i tallers participatius. L'octava edició del Dna reunix xefs de referència i celebra deu anys com a Ciutat Creativa de la Gastronomia de la Unesco.