Esta serà el nou senyal de tràfic que s’implantarà a les ciutats i hauràs de conéixer

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de la Comunitat Valenciana, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

La Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció sobre Zones de Baixes Emissions i altres regulacions d’accés als vehicles en àrea urbana, més coneguts per les sigles angleses UVAR, en la qual es crea el senyal vertical de ZBE i convida a les entitats locals al fet que comuniquen a la DGT estes àrees.

Així com altres regulacions d’accés als vehicles que establisquen en els seus municipis per a incorporar-la a la plataforma DGT 3.0 i poder difondre aqueixa informació en temps real i gratuït a tots els conductors.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

 

 

Llei de Canvi Climàtic

 

Esta instrucció facilitarà l’aplicació de la llei de Canvi Climàtic impulsada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va entrar en vigor el passat 22 de maig. La norma disposa que els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars, hauran d’establir zones de baixes emissions abans de 2023.

Les ZBE contribueixen tant a la millora de la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans com a la mitigació del canvi climàtic i la contaminació acústica, i suposen un estímul per a l’eficiència energètica del transport, promovent la seua electrificació.

Ciutats més segures

 

De la mateixa manera, la instrucció està alineada amb el sol·licitat per la Unió Europa, que insta els governs a publicar definicions i protocols comuns d’informació sobre les característiques de les ZBE, i de la resta de regulacions d’accés a les ciutats.

L’objectiu és que les ciutats siguen segures, saludables i competitives, i els residents, operadors de transport, repartidors i visitants de les zones urbanes coneguen amb antelació les restriccions vigents i puguen gestionar adequadament la seua mobilitat.

Establir un senyal comú a tots els municipis va en la línia de l’establiment de protocols comuns perseguit per la Unió Europea.

El senyal que informa de l’entrada prohibida a vehicle de motor, excepte aquells vehicles que disposen del distintiu ambiental indicat per l’entitat local en la part inferior del senyal.

Altres municipis afectats

 

Segons el que es disposa en la llei, també hauran de crear esta zona els municipis amb més de 20.000 habitants que incomplisquen les normatives en matèria de qualitat de l’aire, és a dir, aquells la contaminació atmosfèrica dels quals supere els límits permesos.

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic treballa ja en unes directrius per a l’establiment de Zones de Baixes Emissions que faciliten el seu desenvolupament i aplicació en el marc del qual es preveu en la Llei.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.